Fles, weet je nog, die Carrefour in het station van Ramilies?

En die brasseries die we zijn tegengekomen in de stationsgebouwen (Wilderen, Jauche, Hombourg), en de vakantiewoning in Racour niet te vergeten...
Onzin! Dat het management bij de NMBS volledig incompetent is om de meerwaarde van deze gebouwen in te zien betekent niet dat deze geen meerwaarde hebben. Het loket-op-ieder-station-tijdperk is nou immers voorbij. Het kost een berg geld en de hoeveelheid reizigers die je er echt kunt helpen is maar beduidend klein. De meeste reizigers (zeker pendelaars met vaste trajecten waar de NMBS juist op mikt!) zijn voldoende geholpen met een aanbod aan snelle gebruiksvriendelijke automaten.Hogersluys schreef:Dat maakt niet uit. Het sluiten van loketten staat gelijk aan de sloop van het stationsgebouw. Dat weet iedereen. De fantasten die menen dat er in die gebouwen postkantoren, kruidenierszaken, broodjeszaken of wat weet ik allemaal zullen komen moeten terug met hun voetjes op de grond staan en goed rondkijken hoe het met eerder gesloten stations vergaan is.dentheo schreef:Het gaat over loketten, NIET stations sluiten !!!!!
Volledig waar. Wat al door sommige mensen hier vermeld is, is het volgende: als de loketten worden gesloten, wil dit niet zeggen dat de wachtzaal en zelfs het stationsgebouw moet sluiten. Steek er een broodjeszaak in, een take-away, een kebabzaak, dagbladhandel, frituur, klein stationsbuffet,... Dan blijft zowiezo het stationsgebouw en de wachtzaal toegankelijk (= sociale controle). Wat AlexNL al verduidelijkt: de NMBS wil dit niet snappen...AlexNL schreef:De gebouwen hoeven echt niet plat, ze kunnen best opnieuw gebruikt worden voor nuttige bestemmingen. Alleen de NMBS weigert dat in te zien.
Er is al een stationsgebouw waar een kindercreche in geopend is.. dus van dat niet snappen klopt niet.LML schreef:Volledig waar. Wat al door sommige mensen hier vermeld is, is het volgende: als de loketten worden gesloten, wil dit niet zeggen dat de wachtzaal en zelfs het stationsgebouw moet sluiten. Steek er een broodjeszaak in, een take-away, een kebabzaak, dagbladhandel, frituur, klein stationsbuffet,... Dan blijft zowiezo het stationsgebouw en de wachtzaal toegankelijk (= sociale controle). Wat AlexNL al verduidelijkt: de NMBS wil dit niet snappen...
Het 'klopt niet helemaal'. Momenteel is er één stationsgebouw waar inderdaad een kindercrèche is geopend. En het is ook afwachten naar het succes van kindercrèches nabij of zelfs in het station. Ik ben zeker niet tegen kindercrèches (m'n vrouw en ikzelf hebben ook 3 (b)engels waarvan de jongste naar een crèche gaat), maar het hangt er ook vanaf waar je werkt (hoe kort of hoelang ben je onderweg naar/van je werk) en hoe je werkuren zijn. Als de crèches open zijn tijdens kantooruren (9u-17u), zal dit geen succes hebben. De de 9-to-5-werknemers worden geacht om 9u te starten en tot 17u te werken. Openingsuren van bvb. 7u-19u zou een pak meer succes hebben, zodat je uw (b)engel kunt afzetten en daarna de trein neemt naar je werk en 's avonds aankomt met de trein en je uw zoontje/dochtertje kunt afhalen. Zou de NMBS dit ook snappen?ronny schreef:Er is al een stationsgebouw waar een kindercreche in geopend is.. dus van dat niet snappen klopt niet.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... tcode=8530NMBS vermindert werking loketten
* zaterdag 09 oktober 2010
*
* Auteur: (djw)
HARELBEKE - De NMBS wil treinreizigers ertoe aanzetten om zoveel mogelijk gebruik te maken van de ticketautomaat en vermindert daarom de werking van de loketten tussen nu en 2012. In Harelbeke zullen die loketten tegen eind dit jaar nog slechts in de voormiddag open zijn.
In de loop van volgende jaar vermindert de dienstverlening aan de loketten in Waregem en Kortrijk terwijl de loketten in het station van Wevelgem worden opgedoekt.
De NMBS denk er ook aan om tickets te regelen via sms.
Nou, nou,odul schreef:
22 stations in het Vlaamse en Brusselse
Wat wil zeggen dat er 23 Waalse stations zullen gesloten worden, aangezien men spreekt van 45 stations die gesloten moeten worden.
Wat opvalt is dat de wafelijzer politiek bij de NMBS nog steeds wordt toegepast.![]()
Terwijl iedereen weet dat dit commercieel en economisch toch nooit kan verantwoord worden.
Hallo! Vlaamse politici ??
In het RBS station Fraubrunnen zit er een broodjeszaak en een geschenkenwinkel. Door dezelfde persoon uitgebaat overigens. En de broodjeszaak verkoopt ook vervoersbewijzen.LML schreef:Steek er een broodjeszaak in, een take-away, een kebabzaak, dagbladhandel, frituur, klein stationsbuffet,... Dan blijft zowiezo het stationsgebouw en de wachtzaal toegankelijk (= sociale controle). Wat AlexNL al verduidelijkt: de NMBS wil dit niet snappen...
In Kortenberg is er wél een loket. Voorlopig nog...TrainzDr3ver schreef:Maar in Kortenberg en misschien nog een paar andere stations uit deze lijst, zijn er niet eens loketten?
Neen, dit betekent dat er in Wallonië om allerlei redenen 23 stations dicht moeten en er in Vlaanderen om 'het communautaire evenwicht te bewaren' ook 23 dicht moeten, hoewel dat eigenlijk niet nodig is. Negatieve wafelijzerpolitiek dus. In het verleden zijn er op die manier al veel spoorlijnen onnodig gesloten in Vlaanderen.dentheo schreef:Ik begrijp daaruit dat bij Waalse stopplaatsen, die bijna geen kaartjes verkopen, toch het loket moet openblijven ? Voor de statistiek ???
Hogersluys schreef:Neen, dit betekent dat er in Wallonië om allerlei redenen 23 stations dicht moeten en er in Vlaanderen om 'het communautaire evenwicht te bewaren' ook 23 dicht moeten, hoewel dat eigenlijk niet nodig is. Negatieve wafelijzerpolitiek dus. In het verleden zijn er op die manier al veel spoorlijnen onnodig gesloten in Vlaanderen.dentheo schreef:Ik begrijp daaruit dat bij Waalse stopplaatsen, die bijna geen kaartjes verkopen, toch het loket moet openblijven ? Voor de statistiek ???