Pagina 2 van 15

Re: ICE in London

Geplaatst: 22 okt 2010, 23:57
door neigezug
Ja watte, waar Adolf Hitler 70 jaar geleden,ondanks zoveel moeite doen niet in lukte,kan de Deutsche Bahn dit zonder probleem.Gelukkig is het nu veel vreedzamer.

Re: ICE in London

Geplaatst: 25 okt 2010, 15:20
door celtjan
Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.

Re: ICE in London

Geplaatst: 25 okt 2010, 16:12
door rail s
celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Zegt de naam Georges Nagelmackers u iets? (Tip: Orient express)

Re: ICE in London

Geplaatst: 25 okt 2010, 16:33
door Kristofke
celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Met Auschwitz als knooppunt zeker ;)

Re: ICE in London

Geplaatst: 31 okt 2010, 09:57
door K V B
celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Een proces in gang zetten dat als eindresultaat een grote muur dwars door Europe had is niet bepaald "aanzetten tot snelle treinverbindingen". Het heeft in Duitsland decennia geduurd voor het spoorwegnet de deling ten boven kwam.

Re: ICE in London

Geplaatst: 31 okt 2010, 11:49
door kika
celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Hoe bedoel je dat? Met Personenbeförderungsgesetz § 13 Absatz 2 werd enkel Deutsche Reichsbahn beschermd, niets meer niets minder. Het lijkt me zelfs nadelig, nog steeds, voor concurrentie op lange afstand binnen Duitsland. En daarmee ook negatief voor snelle treinverbindingen door Europa.
K V B schreef: Een proces in gang zetten dat als eindresultaat een grote muur dwars door Europe had is niet bepaald "aanzetten tot snelle treinverbindingen". Het heeft in Duitsland decennia geduurd voor het spoorwegnet de deling ten boven kwam.
Veel van die deling merk je nog steeds, een snelle verbinding München-Berlijn is ook nog niet voor morgen...

Re: ICE in London

Geplaatst: 01 nov 2010, 00:07
door LHOON
celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...
kika schreef: Hoe bedoel je dat? Met Personenbeförderungsgesetz § 13 Absatz 2 werd enkel Deutsche Reichsbahn beschermd, niets meer niets minder. Het lijkt me zelfs nadelig, nog steeds, voor concurrentie op lange afstand binnen Duitsland. En daarmee ook negatief voor snelle treinverbindingen door Europa.
Wat zegt deze wet precies?

Re: ICE in London

Geplaatst: 01 nov 2010, 01:05
door kika
LHOON schreef:Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...
Fabeltje. Wat hij wel heeft gedaan is een hele hoop mensen aan het werk zetten door meer en nieuwe autosnelwegen aan te laten leggen.
LHOON schreef:Wat zegt Personenbeförderungsgesetz § 13 Absatz 2 precies?
Precies kan je hier nalezen. Simpel gezegd komt het er op neer dat je niet met de spoorwegen mag concurreren op interlokaal vervoer (bussen bvb.). Deze wet is in 1934 in voege gekomen en nog steeds van kracht. De enige aanpassing was m.b.t. Berlijn, wat een uitzonderingsstatuut heeft gekregen na de tweedeling van Duitsland.

Re: ICE in London

Geplaatst: 01 nov 2010, 06:33
door K V B
LHOON schreef:
celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...
Nee, dat was Mussolini. Een andere linkse populist...

Re: ICE in London

Geplaatst: 01 nov 2010, 07:32
door kika
K V B schreef:
LHOON schreef:Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...
Nee, dat was Mussolini. Een andere linkse populist...
Ook dat is incorrect. Ja, hij heeft veel voor het Italiaanse snelwegennetwerk gedaan, en ook de eerste ingehuldigd, maar uitgevonden, nee dat niet. Wat hij voor de treinverbindingen tussen London en het vasteland heeft gedaan is me helemaal onduidelijk :wink:

Re: ICE in London

Geplaatst: 01 nov 2010, 08:22
door nighttrain
K V B schreef:
LHOON schreef:
celtjan schreef:Den "Dolf" mag dan wel jammergenoeg veel 'verkeerd' gedaan hebben,
maar hij was wel degelijk de aanzetter van de snelle treinverbindingen door Europa.
Dolf lijkt mij eerder bekend als de uitvinder van de autosnelwegen...
Nee, dat was Mussolini. Een andere linkse populist...
populist ja , maar links????

Re: ICE in London

Geplaatst: 04 apr 2011, 21:11
door nighttrain
het ERA heeft geen bezwaren tegen de spreiding van de motoren over de gehele trein .Dus , OK voor o.a. de ICE
En zet de deur enigzins op een kier voor dieseltraktie.

Re: ICE in London

Geplaatst: 10 apr 2011, 20:17
door fets
Als de ICE naar London zou rijden, kunnen er wel eens onverwachtte slachtoffers vallen: Ik was eerder vandaag in Aken, en zag een petitie tegen het opdoeken van de ICE stop in Aken. Dus even wat opzoekwerk: ook Luik zou uit de boot kunnen vallen:

http://www.az-web.de/lokales/aachen-det ... ennte.html

Voor zover mijn Duits reikt:
- voor de relatie Frankfurt - London, zijn alleen Keulen, Brussel en Lille geselecteerd als stop. Eventuele andere stops zouden alleen langs de Engelse kant kunnen.
- Er zouden drie treinparen per dag zijn, die 3 van 4 huidige treinparen zouden "overnemen". Aken en Luik komen er dan wel heel bekaaid uit.

Aken is heel hard aan lobbyen om die stops te houden..

Re: ICE in London

Geplaatst: 10 apr 2011, 22:12
door Robin
fets schreef:Als de ICE naar London zou rijden, kunnen er wel eens onverwachtte slachtoffers vallen: Ik was eerder vandaag in Aken, en zag een petitie tegen het opdoeken van de ICE stop in Aken. Dus even wat opzoekwerk: ook Luik zou uit de boot kunnen vallen:

http://www.az-web.de/lokales/aachen-det ... ennte.html

Voor zover mijn Duits reikt:
- voor de relatie Frankfurt - London, zijn alleen Keulen, Brussel en Lille geselecteerd als stop. Eventuele andere stops zouden alleen langs de Engelse kant kunnen.
- Er zouden drie treinparen per dag zijn, die 3 van 4 huidige treinparen zouden "overnemen". Aken en Luik komen er dan wel heel bekaaid uit.

Aken is heel hard aan lobbyen om die stops te houden..
Probleem is denk ik dat je altijd met grenscontroles zit.

Re: ICE in London

Geplaatst: 11 apr 2011, 00:25
door LHOON
Robin schreef:
Probleem is denk ik dat je altijd met grenscontroles zit.
Zolang UK niet bij Schengen is, nog voor heel lang dus!