Pagina 2 van 2
Re: Wat is dit? (foto)
Geplaatst: 31 okt 2010, 20:41
door nighttrain
dentheo schreef:Steven schreef:
De vrijruimtebalk is geschrapt uit onze boeken. Dit sinds de invoering van de laatste hoofdstukken ivm de seinen en de bijhorende incidenten (gestoord sein, seinincident, onrechtmatig overschrijden van seinen, ...). Volgens infrabel moeten we er van uitgaan dan al hun sporen beveiligd zijn.
Dus de spoorkringen bepalen nu of een trein uit het vrij profiel staat ?
Ik begrijp ook de woordenschat niet van deze uitleg!
Voorheen waren ook "de sporen" beveilgd, met of zonder seinen.
"zonder "in kleine beweging met de vrijeruimte balk
"met": szinzn kleine beweging.
Gaan ze er nu van uit, dat alle sporen beveiligd zijn met seinen voor kleine beweging of gaan ze systematisch rode vlaggen plaatsen?En dit om de gevaarlijke plaatsen af te dekken.
Re: Wat is dit? (foto)
Geplaatst: 01 nov 2010, 08:26
door kika
Bij deze even een foto van het geheel. Zoals je kan zien ligt een beetje verder nog wel wat diesel (of iets dergelijks) tussen de sporen. Diesel opvangen klinkt me geloofwaardig in de oren, maar waarom dan slechts zo'n kort stuk?

Re: Wat is dit? (foto)
Geplaatst: 01 nov 2010, 10:34
door dentheo
kika schreef:Bij deze even een foto van het geheel. Zoals je kan zien ligt een beetje verder nog wel wat diesel (of iets dergelijks) tussen de sporen. Diesel opvangen klinkt me geloofwaardig in de orgen, maar waarom dan slechts zo'n kort stuk?
Diesel hoort in de tank, die wordt gemorst bij het vullen.
Motoren lekken koelvloeistof, diesel maar ook smeerolie.
Re: Wat is dit? (foto)
Geplaatst: 01 nov 2010, 21:00
door Jethro
volgens dat ik kan zien op de foto is die getrokken in Duitsland....
Maar voor wat die matten juist dienen... ,ik dacht ook voor vloeistofverliezen van treinen, of zou het zijn om de sporen over te steken met materieel

Re: Wat is dit? (foto)
Geplaatst: 02 nov 2010, 10:51
door kika
Jethro schreef:volgens dat ik kan zien op de foto is die getrokken in Duitsland....
Maar voor wat die matten juist dienen... ,ik dacht ook voor vloeistofverliezen van treinen, of zou het zijn om de sporen over te steken met materieel

Klopt, Bonn hbf spoor 5. Sporen oversteken (met wat voor materieel), lijkt me daar behoorlijk onhandig.
Re: Wat is dit? (foto)
Geplaatst: 03 nov 2010, 04:06
door nighttrain
Steven schreef:nighttrain schreef:
In Frankrijk heb je voor deie "cul de sac" een andere benaming nl "voie en impassé met een indicatie "IMP" met als bijkomende info "heurtoir 150m" dus eerst krijgt hij de info dat hij naar een doodlopend spoor gaat , vervolgen ziet hij dat de stootblok van dit doodlopend spoor zich situeert op 150m.
GARAGE FRANC is te vergelijken met de vrijeruimte balk tussen 2 sporen voor een wissel (wit geschilderd)=een stoppunt die niet mag overschreden worden zonder toestemming , zoniet is dit het zelfde als een seinoverschrijding.
De vrijruimtebalk is geschrapt uit onze boeken. Dit sinds de invoering van de laatste hoofdstukken ivm de seinen en de bijhorende incidenten (gestoord sein, seinincident, onrechtmatig overschrijden van seinen, ...). Volgens infrabel moeten we er van uitgaan dan al hun sporen beveiligd zijn.
Even navraag gedaan bij specialisten , en die bevestigen mij dat het er nog steeds in staat, weliswaar na eventjes verdwenen te zijn geweest.
U kunt het nu vinden Boekje HLT, bundel II titel 8,hoofdstuk 1 citaat" De voorziene uitwijkingen gebeuren op de aangegeven plaatsen. In de
ontvangstbundels zonder stopsein op de kop van het spoor, stopt de
bestuurder op het uiteinde van het spoor, opwaarts van de vrijeruimtebalk.
"
Re: Wat is dit? (foto)
Geplaatst: 03 nov 2010, 07:42
door Steven
nighttrain schreef:Steven schreef:nighttrain schreef:
In Frankrijk heb je voor deie "cul de sac" een andere benaming nl "voie en impassé met een indicatie "IMP" met als bijkomende info "heurtoir 150m" dus eerst krijgt hij de info dat hij naar een doodlopend spoor gaat , vervolgen ziet hij dat de stootblok van dit doodlopend spoor zich situeert op 150m.
GARAGE FRANC is te vergelijken met de vrijeruimte balk tussen 2 sporen voor een wissel (wit geschilderd)=een stoppunt die niet mag overschreden worden zonder toestemming , zoniet is dit het zelfde als een seinoverschrijding.
De vrijruimtebalk is geschrapt uit onze boeken. Dit sinds de invoering van de laatste hoofdstukken ivm de seinen en de bijhorende incidenten (gestoord sein, seinincident, onrechtmatig overschrijden van seinen, ...). Volgens infrabel moeten we er van uitgaan dan al hun sporen beveiligd zijn.
Even navraag gedaan bij specialisten , en die bevestigen mij dat het er nog steeds in staat, weliswaar na eventjes verdwenen te zijn geweest.
U kunt het nu vinden Boekje HLT, bundel II titel 8,hoofdstuk 1 citaat" De voorziene uitwijkingen gebeuren op de aangegeven plaatsen. In de
ontvangstbundels zonder stopsein op de kop van het spoor, stopt de
bestuurder op het uiteinde van het spoor, opwaarts van de vrijeruimtebalk.
"
Het gaat hem niet over uitwijken he, het gaat hem over wat je kan krijgen na twee gele en daar staat het niet meer vermeld daar waar je dat vroeger wel kon krijgen. Trouwens die balken mogen ze dan dringen terugplaatsen of zichtbaar maken. Het is meestal op die wijkbundels dat je ze nog amper kan vinden.
ter info dat hoofdstuk dat jij citeerde is niet actueel op gebied van indeling
ik heb hier mijn boekje liggen met Bundel twee dat bestaat in delen A en B en beide hebben een hoofdstuk 8 ( de letters A en B worden gebruikt als titels)
dus deel II titel A en B hebben beide een hoofdstuk 8
II A 8 = seinen eigen aan elektrische tractie
II B 8 = communicatie via radio of telefoon.
Kan je dus iets juister citeren zodanig dat ik de bewuste paragraaf in de huidige indeling kan terugvinden?
II A
Ik citeer dan ook HLT IIA1 punt 2.3.2
Alle gevaarlijke punten zijn beschermd door een stopsein.
Dus geen sprake meer in dat stuk van een vrijruimtebalk.
Re: Wat is dit? (foto)
Geplaatst: 03 nov 2010, 15:02
door nighttrain
Waar stond het dat je dat kon krijgen na 2 gele??????? in grote beweging moeten stoppen voor een witte vrije ruimte balk!!!!!Heb mijn OUDE boeken en niks gevonden!!!!hier vloekt men niet want .... ziet mij!!!
excuseer mij voor de "kleine fout" Boekje HLT - Bundel II, Titel B, hoofdstuk 1