Pagina 2 van 3
Tweetjes in italie in fantastische livrei....
Geplaatst: 09 feb 2011, 23:05
door sammarco1
Jongens,
Niet te geloven.... T'is al een tijdje dat ik niet meer in Italie zit, dus dit wist ik zelf nog niet....
Bij de LFI nu TFI in Arezzo Pescaiolo rijden deze Tweetjes in een wel hele apparte livrij...
Foto: 1

Foto: 2

Foto: 3

De derde foto is de oude livreij van de LFI, helaas is dit een privémaatschapij die niet veel spendeert aan veiligheid in en om hun spoorweg en materieel... zoals je kan zien, hebben die nietsnutten daar volledig vrij spel.
Hopelijk met deze nieuwe livrij, hebben ze een bladzijde omgeslagen, en word het materieel nu wel, netjes gehouden... (Betwijfel het toch.... )
Ik wilde er aan toe te voegen dat de foto's niet van mij zijn, maar van een italiaanse fotogallerij gekopieerd. Helaas wegens het ontbreken van een geldig email adres op die website, heb ik de maker van de foto niet kunnen kontakteren...
Met opzet plaats ik geen link naar die website, omdat de ganse admin van die fotogallerij enorm veel slechte foto's publiceerd als ook treinen vol met graffiti, hetgeen alleen maar ten goede komt van die bende zooi met hun spuitbussen... Waarvoor mijn excuses
Re: Tweetjes in italie in fantastische livrei....
Geplaatst: 09 feb 2011, 23:33
door Shrek
Klassiekjes met airco, dat we dat nog mogen meemaken !
Of zo'n oud materieel zulke investering waard is betwijfel ik, maar ze zien er echt schitterend uit

Re: Tweetjes in italie in fantastische livrei....
Geplaatst: 10 feb 2011, 15:19
door rail s
idd een prachtige modernisering, zelfs de bagageruimte is uitgebroken.
Volgens
http://www.railfaneurope.net zouden er dit jaar nog 2 ex-post in dienst komen bij TFT.
Mijn persoonlijke favoriet:
bron:
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... =315&pos=5
van de Ferrovia Sangritana.
@Sammarco: Weet je toevallig wie die moderniseringen uitvoert? Wordt dat in eigen beheer gedaan of door een externe firma?
Re: Tweetjes in italie in fantastische livrei....
Geplaatst: 10 feb 2011, 17:44
door sammarco1
Ik woon al zolang niet meer in Italie, maar ik vermoed een firma in Allessandria, die gespecialiseerd zijn in dat soort zaken... Die herstellen daar ook stoomlocomotieven als nieuw... Allee...zeg het is?.... Hoe heet die firma ook al weer ?.... Moet ik effe opzoeken... Maar daarmee weet ik het nog niet zeker of zij die tweetjes hebben op geknapt.... Ha, ik zie die tweetjes al in belgie rondbollen met die livrij.... Zou iets voor een reclame stunt zijn bij de NMBS ! Maar op zich ziet dat er wel knap uit, en als ik wat door die stuurpost heen kijk, ziet dat schakelpaneel er ook allemaal gloed nieuw uit.... Jammer dat ik niet meer in Toscane woon, anders reed ik er direct effe naar toe... Maar ik zal mijn hond er op afsturen, de Chief van Trenomania, een kapitein bij de Carabinieri, om wat foto's te laten maken.
Het foto'tje hierboven dat je even gecopieerd hebt, die budd bij de Sangritana..... Wist je dat die niet eens in dienst zijn ? Eentje moet ergens in Napels beland zijn waar ik absoluut geen foto van wil zien hoe die gereduceerd zal/zou zijn... In elk geval, op geen een italiaanse fotogallerij vind je sinds die budds zijn getransformeerd enkele foto's tenzij bij Trenomania International, toen ze pas omgebouwd waren.... Voor de rest niks. En als je de datum ziet, waneer ik die gefotografeerd heb, vraag ik mij af waar die gebleven zijn ????????

Van Italie hoef ik geen tekeningetje te maken zeker ?
Je moet die draaistellen eens zien... Daar zitten zelfs, anti slingerdempers op....Ni normaal meer. Die zijn gemaakt voor nog eens 50 jaar...
Re: Tweetjes in italie in fantastische livrei....
Geplaatst: 10 feb 2011, 18:32
door msts.be
Sammarco, zijn het wel degelijk oude stellen of zijn het de ex-poststellen (van
deze topic) die nu eindelijk in dienst zijn ?
Re: Tweetjes in italie in fantastische livrei....
Geplaatst: 11 feb 2011, 01:18
door sammarco1
Dat ik dat eigenlijk zelf niet eens weet... Ik heb er iemand om uit gestuurd om wat meer foto's ervan te kunnen maken. Hoop ik nu dat dat ik die de komende dagen kan publiceren... Maar eerlijk gezegd weet ik daar eigenlijk zogoed als niks van...
Voor mij is het ook een verrassing, om die stellen te zien. In elk geval zijn dit recenter aangekochte tweetjes,want de vorige die bij LFI reden waren alleen Budd's, zoals je die hierboven ziet vol graffiti... Die waren er al, maar die niet in inox zijkanten die zijn recentelijk... Een beetje zoeken op internet brengt waarschijnlijk meer licht op de zaak...
Re: Tweetjes in Italie
Geplaatst: 11 feb 2011, 01:24
door sammarco1
Ik weet daar eigenlijk niks meer vanaf omdat ik al zeker 3 jaar niet meer bij de LFI ben geweest... Dat ene stel doet dienst bij de Suburbana van Bologna... Hoeveel ervan zijn omgebouwd weet ik niet... Een beetje geduld, mischien kom ik er wel achter...
Re: Tweetjes in Italie
Geplaatst: 11 feb 2011, 23:18
door rail s
Ik heb "Tweetjes in Italië" en "Tweetjes in Italie in fantastische livrei...." samengevoegd, daarom klopt de volgorde mss niet meer en staat o.a. het laatste bericht dubbel.
msts.be schreef:Sammarco, zijn het wel degelijk oude stellen of zijn het de ex-poststellen (van
deze en
deze topic) die nu eindelijk in dienst zijn ?
Zou best kunnen.
sammarco1 schreef:Ik woon al zolang niet meer in Italie, maar ik vermoed een firma in Allessandria, die gespecialiseerd zijn in dat soort zaken... Die herstellen daar ook stoomlocomotieven als nieuw... Allee...zeg het is?.... Hoe heet die firma ook al weer ?.... Moet ik effe opzoeken... Maar daarmee weet ik het nog niet zeker of zij die tweetjes hebben op geknapt....
Ik geloof dat Fervet s.p.a. eraan gewerkt heeft, maar zijn die niet failliet gegaan? Moest dat zo zijn, dan is tijdens de modernisering van deze stellen, 2 uitvoerders failliet gegaan!
In ieder geval zijn er ooit 3 stellen naar Oostende gevoerd, volgens railfaneurope.net komen er maar 2 in dienst en ook uit de foto's blijkt dat er maar 2 zijn weggevoerd. Waar is het 3de dan?
Foto's zijn idd zeldzame van deze stellen, spijtig

Als je hun troetelnaam gebruikt "orsetto" kan je nog wel ergens geraken, dit vond ik nog:
http://iltrenodellavalle.wordpress.com/ ... angritana/
Ik hoop dat u mannetje in Italië mss nog enkel foto's voor ons kan tevoorschijn toveren

Re: Tweetjes in Italie
Geplaatst: 13 feb 2011, 13:31
door sammarco1
Ja, hoop ik ook, zou leuk zijn om die stellen van binnen eens te zien... Maar wat die van de Sangritana betreffen, die zijn dus nog steeds niet in dienst... Belachelijk....
Moet ik die tekst vertalen ?
Daar staan inderdaad interessante weetjes in over die Budds bij de Sangritana...
Die zijn in 1999 aangekocht, en hebben tot op heden nog niks opgebracht, Ik had niet beter verwacht in Italie...

Re: Tweetjes in Italie
Geplaatst: 25 jul 2011, 15:42
door msts.be
Naar het schijnt gaat de ombouw van de laatste 2 poststellen niet meer door. Ik dacht dit ergens gelezen te hebben in Op de Baan, maar ben niet zeker. Ook het lot van de andere klassiekjes in Italië ziet er slecht uit: vele worden vervangen door Minuetto of Flirt-varianten, of sommige (Sangritana !) zijn nooit in dienst geraakt.
Vooral van die Sangritana-stellen vind ik het spijtig, wat gaat er nu immers mee gebeuren ? Weer liggen verkommeren en met kindertekeningen versierd worden ? Verkoop kan enkel naar Polen, Slovenië, Slovakije en Tsjechië (3000V en normaalspoor), of in het uiterste geval, terug naar België om de oudste AM62 te vervangen

Re: Tweetjes in Italie
Geplaatst: 25 jul 2011, 17:06
door Shrek
Die worden natuurlijk los gesloopt. Ik vond het al raar dat ze die oude stellen in de eerste plaats al wilden hebben in Italië. Het comfort is echt ondermaats, zowel hier als in Italië of Polen. Een treinstel van 30 jaar oud kan je nog een tweede leven geven, maar 50 jaar is echt teveel

Re: Tweetjes in Italie
Geplaatst: 26 jul 2011, 10:44
door vasonline
Shrek schreef:Die worden natuurlijk los gesloopt. Ik vond het al raar dat ze die oude stellen in de eerste plaats al wilden hebben in Italië. Het comfort is echt ondermaats, zowel hier als in Italië of Polen. Een treinstel van 30 jaar oud kan je nog een tweede leven geven, maar 50 jaar is echt teveel

Nou, kom kom ... overdrijven is ook een kunst
Sommige aspecten had men vroeger zelfs beter op orde dan vandaag.
Het enige jammere eraan is dat men er zo'n mooie
verbouwing aan geeft, en er dan niets mee doet. De grootste kosten zijn dan al gemaakt.
(werkuren --- vs --- aankoopkost van het materiaal )
In principe zou men zich moeten beperkt hebben tot een rudimentaire opknapbeurt, zeker
als men wist dat men er max 10 jaar mee ging rijden. En geen revisie om er nog eens 50 jaar tegenaan te gaan
Groetjes
Re: Tweetjes in Italie
Geplaatst: 15 jan 2012, 21:58
door msts.be
Toch nog hoop voor meer klassiekjes ? Of zullen ze eerder voor wisselstukken dienen ? De GTT (ex-SATTI) verkoopt 3 stellen, de 02, 03 en 07 (allemaal AM54) aan de TFT.
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/3.html
Re: Tweetjes in Italie
Geplaatst: 15 jan 2012, 22:19
door sammarco1
Maar het zal niet het eerste project zijn dat gefinancierd word in Italie met belasting geld om daarna regelrecht naar de schroothoop te gaan...
Onvoorstelbaar... Die klasiekjes waren echt mooi gemaakt... potverdorie, gewoon om kwaad te worden dat dit weeral de zoveelste geldverspilling is die ze daar in Italie doen.
Je zal wel zeggen, dat doen ze hier ook, maar ik heb er gewoond, en dat is echt niet te vergelijken met wat ze hier wegsmijten aan verkwisting.
nog een keer :
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-11511 en
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... pos=-12523
Re: Tweetjes in Italie
Geplaatst: 15 jan 2012, 22:32
door sammarco1
Hier nog zo een mooi italiaans project. 29 locomotieven E 491 en E 492, op 25000 Volt
In Sardegna hadden ze 30 jaar geleden het idee opgebracht om een noord zuid verbinding te maken op 25000 Volt. Vermits Sardegna een eiland was kon dit best.
Er werden alvorens dat project van start ging gelijk 29 locomotieven besteld van het type
E 491 en E 492
Nooit zijn deze locomotieven in dienst genomen,
en tot de dag van vandaag, hebben die nog nooit gebold.
Deze zijn nu naar de sloper, omdat ze in de weg staan.... Het kostplaatje maar niet noteren?
In Sardegna zijn ze aan die lijn toen begonnen, vertrekkend uit Cagliari.... de bovenleiding staat er nog... voor een afstand van 20 km.... Heeft
noooooit stroom op gestaan op die kabels, nog geen 2,5 volt....
Geld van de bel..st..bet...r