Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28 jun 2006, 13:25
door e49memling
Zo testen ze de treinverwarming als er een kortsluiting is ergens in de trein.

Inschakelen en naar achter kijken, aan het rijtuig dat de mensen wegspringen zit de kortsluiting
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geplaatst: 28 jun 2006, 14:36
door Jonathan
Treinbestuurder gaat op pensioen en ze leggen bommetjes op de sporen om dat te vieren, zodat als de loc het station binnenrijd, dat er knallen komen :?:

Geplaatst: 28 jun 2006, 15:04
door Steven
Jonathan schreef:Treinbestuurder gaat op pensioen en ze leggen bommetjes op de sporen om dat te vieren, zodat als de loc het station binnenrijd, dat er knallen komen :?:
hehe goed zo, bijna 100% juist, die bommetjes noemen wij klappers, in normale omstandigheden dient dit om een bestuurder te waarschuwen voor gevaar en stopt hij dus :-), in dit geval is het inderdaad voor de pensionering van een collega treinbestuurder en komt de trein net binnen gereden in het station Brussel zuid

Geplaatst: 28 jun 2006, 15:09
door Jonathan
Steven schreef:
Jonathan schreef:Treinbestuurder gaat op pensioen en ze leggen bommetjes op de sporen om dat te vieren, zodat als de loc het station binnenrijd, dat er knallen komen :?:
hehe goed zo, bijna 100% juist, die bommetjes noemen wij klappers, in normale omstandigheden dient dit om een bestuurder te waarschuwen voor gevaar en stopt hij dus :-), in dit geval is het inderdaad voor de pensionering van een collega treinbestuurder en komt de trein net binnen gereden in het station Brussel zuid
Aha, 't schijnt dat ze in ieder station zo'n een dienst hebben die daarvoor altijd gepakt wordt als laatste rit :?:

Geplaatst: 28 jun 2006, 15:12
door Steven
Jonathan schreef:
Steven schreef:
Jonathan schreef:Treinbestuurder gaat op pensioen en ze leggen bommetjes op de sporen om dat te vieren, zodat als de loc het station binnenrijd, dat er knallen komen :?:
hehe goed zo, bijna 100% juist, die bommetjes noemen wij klappers, in normale omstandigheden dient dit om een bestuurder te waarschuwen voor gevaar en stopt hij dus :-), in dit geval is het inderdaad voor de pensionering van een collega treinbestuurder en komt de trein net binnen gereden in het station Brussel zuid
Aha, 't schijnt dat ze in ieder station zo'n een dienst hebben die daarvoor altijd gepakt wordt als laatste rit :?:
neen dat is geen vaste dienst, de dienst die genomen word is afhankelijk van bestuurder tot bestuurder, iemand van de thalys zal dit logischerwijze met een thalys doen he

Geplaatst: 28 jun 2006, 21:35
door Trainspotterke
Tim schreef:Met een paar klappers op het spoor krijg je dit leuk effect :P

Maar die reizigers zullen toch ook wel een moment doof geweest zijn :lol:
Hier een voorbeeldje van het gebruik van klappers: :twisted:
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=AhwORx1_fHE

Dit was de laatste stoomtrein van het stoomfestival Maldegem 2006 dat het station van Maldegem binnenbolde, en ook de laatste rit van deze Tkh voordat ze in revisie ging! :wink:

P.S. zet je boxen niet te luid, zou ik zeggen! :P

Geplaatst: 28 jun 2006, 21:43
door Steven
Trainspotterke schreef:Dit was de laatste stoomtrein van het stoomfestival Maldegem 2006 dat het station van Maldegem binnenbolde, en ook de laatste rit van deze Tkh voordat ze in revisie ging! :wink:

P.S. zet je boxen niet te luid, zou ik zeggen! :P
hehe hier valt het nog mee, in brussel zuid zijn het er normaal minstens drie op korte afstand die afgaan :-) en als je da echt ni weet da zoiets gaat gebeuren is da idd serieus verschieten als je juist in de buurt van staat

Geplaatst: 30 jun 2006, 10:01
door SteC
De bestuurder heeft jaren Diesel gereden, en dus hebben ze hem stiekem leeggehaald en er een motor van een 59'er in gestoken ;)

Geplaatst: 01 jul 2006, 15:20
door Jonathan
Vandaag weer iemand gezien die zijn laatste rit deed. Het was met P-trein 8004, locomotief 2148, de trein had een vertraging van 13 minuten, op de trein hing een bordje met daarop: 'Mijn laatste trein, morgen ben ik op rust. Vriendenkring Oostende.' En het knalde ook goed door op spoor 11.

Geplaatst: 01 jul 2006, 16:40
door enrico
die 13 kreeg een dieselmotor en die hebben ze getest :D

Geplaatst: 01 jul 2006, 17:06
door Steven
enrico schreef:die 13 kreeg een dieselmotor en die hebben ze getest :D
tss die fantasie blijft maar tiltslaan zeker bij jullie :-) :lol: :lol: :lol: het antwoord staat hier al lang op. De klappers dus, in dit geval de laatste van de drie die er lagen vandaar al de rook in die klappers zit een kleine hoeveelheid buskruit, veel lawaai en wat rook voor de rest is er niet veel aan

Geplaatst: 01 jul 2006, 18:20
door Bastiaan
Jonathan schreef:op de trein hing een bordje met daarop: Mijn laatste trein, morgen ben ik op rust. Vriendenkring Oostende. En het knalde ook goed door op spoor 11.
Waarom die laatste zin op het bordje? :?

Geplaatst: 01 jul 2006, 19:18
door Steven
Bastiaan schreef:
Jonathan schreef:op de trein hing een bordje met daarop: Mijn laatste trein, morgen ben ik op rust. Vriendenkring Oostende. En het knalde ook goed door op spoor 11.
Waarom die laatste zin op het bordje? :?
welke laatste zin? de zin eindigd met vriendenkring oostende

Geplaatst: 01 jul 2006, 19:23
door Bastiaan
Zoals Jonathan het beschrijft, eindigt de zin met "En het knalde ook goed door op spoor 11" :?

Geplaatst: 01 jul 2006, 19:30
door Steven
Bastiaan schreef:Zoals Jonathan het beschrijft, eindigt de zin met "En het knalde ook goed door op spoor 11" :?
da stond ni op het bord, hij bedoelde gewoon da de trein snel kwam aangereden op spoor 11 van het station :-) wat in dit geval overdreven is, omdat de wissels ni sneller als 40 km/u mag genomen worden in oostende en dat een trein die aan perron komt de laatste 200m ni sneller als 20 mag. zal vanuit zijn standpunt wel sneller zijn overgekomen vermoed ik