Pagina 2 van 2

Re: Geen akkoord is einde van NMBS Logistics

Geplaatst: 01 dec 2010, 19:06
door Bimmer
dekooiker schreef:Niet alleen bij reizigers zijn er tekorten, Infrabel heeft eveneens veel volk nodig.
Het wordt anders tijd dat B-Cargo de activiteiten stopzet.
Het hypothekeert de toekomst voor B-RN en de toestand van die laatste is evenmin om naar huis te schrijven.
Hoe kan men nu tekorten hebben bij Infrabel of NMBS??? Overal hoor je dat. Bij de cipiers hebben ze volk nodig, bij de fiscus maar wat ik wel vreemd vind is dat een groot deel van de Belgische beroepsbevolking voor de overheid werkt en volgens berekeningen werken er te veel mensen voor de overheid en jaar na jaar blijft dat maar toenemen.

De spoorwegen hebben volk genoeg. Ze hebben gewoon volk tekort waar het echt nodig is De Belgische spoorwegen zou het zeker met 8000 mensen minder kunnen doen. Schaf eens al die postjes af op de burelen bij veel overheidsdiensten.

Re: Geen akkoord is einde van NMBS Logistics

Geplaatst: 02 dec 2010, 10:35
door dekooiker
Het tekort ontstaat door het feit dat de helft voor de schriftelijke test buist, de mondelinge proef maakt nog eens slachtoffers en de opleiding zelf zorgt nog eens voor een slagveld.
Dat wat de externe kandidaten betreft.
Intern (vanuit B-Cargo) komen wel mensen naar de opleiding maar slagen daarom niet.
De examens voor Infrabel zijn sinds enige tijd heel streng geworden.
Voor één bepaald station waren er 5 mensen in opleiding voor ostch en uiteindelijk is er maar één geslaagd in de gehele opleiding.
Vroeger lag dat percentage hoger maar 'dankzij' een aantal mensen is dat veranderd.
Als iemand telkens met de hakken over de sloot de proeven aflegt kan men die in een laatste proef maar best onderuit halen.
Die beschikt wellicht niet over de nodige capaciteiten.
Toch ging zo iemand door met gevolg dat die na een zware fout geen ostch meer is.
Zo is het tekort aan personeel te verklaren al is er een massa mensen 'over'.
Men kan ze moeilijk allemaal lader of factageklerk maken hé...

Het leven zoals het is: de filialiseringonzin

Geplaatst: 08 feb 2011, 20:06
door msts.be
bobke schreef:En het voorbije jaar zijn we dus begonnen met OSR, onze eigen spoormaatschappij in Frankrijk.
Vanavond in aflevering 18 van 'Het leven zoals het is: de filialiseringonzin':

OSR heeft ondertussen 3 G1206'en geleasd van Angel, 1x ex-FRET (BB461013) en 2x ex-Captrain. Eerder gingen ook de HLD57 en de G2000 van ECR naar OSR.
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?n ... n=portrait
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?n ... n=portrait
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?n ... n=portrait

In tegenstelling wat in deze post beweerd wordt, namelijk dat de filialisering een betere dienstverlening zou teweegbrengen, vind ik het omgekeerde waar ! Naar wie moet men nu bellen als men een vrachttrein wil inleggen ? Bij DB Schenker bel je, zeg je waar de trein moet opgehaald worden en naar waar naartoe, en de boel wordt geregeld. Bij B-Logistics of hoe het kind nu noemt kan je eerst nog eens de filiaaltjes afbellen voor je ergens geholpen wordt.

Komaan MDS, stop die filialiseringsonzin en richt nu eens één mega B-Logistics op met alles erop en eraan. Voor de activiteiten in Frankrijk fuseer je met ECR, want nu DB toch onder eigen vlag in Frankrijk rijdt is dat filiaal een lege doos geworden.

Re: Geen akkoord is einde van NMBS Logistics

Geplaatst: 08 feb 2011, 21:43
door dentheo
Kan hij niet doen, want de moeder zit met 500 man teveel en "verplicht te werk te stellen personeel" al genoeg in problemen.
Weet ge wat dat is 20% teveel personeel, met soort ambtenarenstatuut , "moeten inhuren" bij de holding...zoiets als de Dalton Brothers met die bol aan hun been.
Als kapitaalinbreng krijgt hij 13en waarmee hij niet naar Duitsland en Nederland kan...