kan iemand wat vertellen over die sancties.
ik zou niet weten welke sancties te geven aan de TBs
Kunnen jullie daar wat meer over zeggen als dat mag
bedankt
franco
Hoe weet een TB dat hij een station nadert?
Re: Hoe weet een TB dat hij een station nadert?
Een boete van 17.50 ongeveer, afhankelijk soms van depot ook.COCOKEN007 schreef:kan iemand wat vertellen over die sancties.
ik zou niet weten welke sancties te geven aan de TBs
Kunnen jullie daar wat meer over zeggen als dat mag
bedankt
franco
Ook hangt dat af van stopplaats tot stopplaats.
Als je in 1 dienst 3 stations voorbij rijd dan mag je u verwachten aan inlevering van het brevet.
Als je een station in brussel voorbijrijd (FBN en FBMZ zal moeilijk zijn want staat een gesloten stopsein op het einde van het perron maar je weet maar nooit), dan mag je ook je brevet eens gaan tonen...
Re: Hoe weet een TB dat hij een station nadert?
En ik kan me inbeelden dat kilometer- en hectometerpaaltjes ook wel handig zijn als oriëntatiepunten 

Re: Hoe weet een TB dat hij een station nadert?
Zeer zeker, km-paaltjes, gebouwen, een boog in het spoor, een sein, ..... zijn allemaal handige zaken om uw lijn te kennen. Alles behalve koeien of paarden in de wei, deze laatste zijn nogal weinig standvastig om te gebruiken als rempunt



Re: Hoe weet een TB dat hij een station nadert?
Als ze IN de sporen staan...Steven schreef:Alles behalve koeien of paarden in de wei, deze laatste zijn nogal weinig standvastig om te gebruiken als rempunt![]()

Re: Hoe weet een TB dat hij een station nadert?
Meestal staan er nu bordjes met 3 letters in die aankondigen dat je een perron nadert.
Maar naar verloop van tijd crieer je je eigen rempunten aan de hand van km palen of dergelijke om zo met slechts 1 remming stil te staan aan het perron waar je moet staan met je trein
Maar naar verloop van tijd crieer je je eigen rempunten aan de hand van km palen of dergelijke om zo met slechts 1 remming stil te staan aan het perron waar je moet staan met je trein

Re: Hoe weet een TB dat hij een station nadert?
Dat is in Zandvoort toch een keer fout gegaan. Daar was het begin van de stationskap altijd het rempunt voor de getrokken treinen uit Limburg. Toch ging er een keer een trein door het juk, terwijl de machinist netjes bij het begin van de stationskap is gaan remmen. Wat bleek: de stationskap bleek ingekort te zijn en daarmee dus ook de remweg...Steven schreef:Zeer zeker, km-paaltjes, gebouwen, een boog in het spoor, een sein, ..... zijn allemaal handige zaken om uw lijn te kennen. Alles behalve koeien of paarden in de wei, deze laatste zijn nogal weinig standvastig om te gebruiken als rempunt :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes,
Emiel
Re: Hoe weet een TB dat hij een station nadert?
Dan heb je idd dikke pech ...Emiel schreef:Dat is in Zandvoort toch een keer fout gegaan. Daar was het begin van de stationskap altijd het rempunt voor de getrokken treinen uit Limburg. Toch ging er een keer een trein door het juk, terwijl de machinist netjes bij het begin van de stationskap is gaan remmen. Wat bleek: de stationskap bleek ingekort te zijn en daarmee dus ook de remweg...Steven schreef:Zeer zeker, km-paaltjes, gebouwen, een boog in het spoor, een sein, ..... zijn allemaal handige zaken om uw lijn te kennen. Alles behalve koeien of paarden in de wei, deze laatste zijn nogal weinig standvastig om te gebruiken als rempunt![]()
Groetjes,
Emiel

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...