Pagina 2 van 13

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 04 mar 2009, 21:09
door rvdborgt
Bart schreef:Het eerste motorstel gaat in April in Mechelen worden aangepakt.
Is er ook al een geplande einddatum van de moderniseringen? Hopelijk is dat nog voordat ze afgeschreven zijn...

Groetjes,
Rian

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 04 mar 2009, 22:43
door treinbruno
hopelijk komen er geen duitse tafrelen :)
daar heeft al het regionaal verkeer hetzelfde interieur :twisted:

van mij mogen ze die 800's ook wel oplappen hoor, zit er elke dag een halfuur in, en dat is niet leuk in die dingen, zeker niet als het druk is :P de eerste klasse mogen ze zo laten als hij is 8)

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 05 mar 2009, 00:57
door Bart
rvdborgt schreef: Is er ook al een geplande einddatum van de moderniseringen? Hopelijk is dat nog voordat ze afgeschreven zijn...
De laatste 800 die gemoderniseerd wordt is voorzien voor eind 2015.
In 2009 gaan er amper 2 vierledige worden gemoderniseerd.
Vanaf 2010 7 stuks per jaar.
Dit is van een bron van een hooggeplaats iemand, van de directie "Techniek & Productie".

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 05 mar 2009, 20:50
door b-loc
Bart schreef:
rvdborgt schreef: Is er ook al een geplande einddatum van de moderniseringen? Hopelijk is dat nog voordat ze afgeschreven zijn...
De laatste 800 die gemoderniseerd wordt is voorzien voor eind 2015.
In 2009 gaan er amper 2 vierledige worden gemoderniseerd.
Vanaf 2010 7 stuks per jaar.
Dit is van een bron van een hooggeplaats iemand, van de directie "Techniek & Productie".
De vierledige worden die ook langs buitenkant gemodereniseerd?

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 05 mar 2009, 20:52
door poyaud
De buitendeuren al zeker niet.

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 05 mar 2009, 21:29
door Dietrich
Zie eerste bericht, enkel de livrei en koplampen, verder niet.

Hoewel ik ook vermoed dat men nog altijd bezig is met het weghalen van de deurtjes aan de stuurpost(?)

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 06 mar 2009, 12:04
door poyaud
Dietrich schreef: Hoewel ik ook vermoed dat men nog altijd bezig is met het weghalen van de deurtjes aan de stuurpost(?)
Niet noodzakelijk, sommige wel , anderen niet .

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 06 mar 2009, 17:12
door LHOON
Na dertig jaar kunnen deze stellen inderdaad een midlife-refit gebruiken, net zoals de "klassiekjes" (waar trouwens de oudste reeksen voor mij helemaal niet afgedankt moeten worden - met name in eerste klas zijn die veel beter dan wat heden ten dage op sommige materiaal voor eerste klas doorgaat).

Wat de kleur betreft, het is nu alles in het grijs natuurlijk, wie herinnert er zich overigens nog de oranje-grijze 800s, een echte seventies-kleurstelling? Mijn mening hierover is vrij simpel: voor mij mogen alle rijtuigen terug in het echte onvervalste NMBS groen!

De kleur van de trein heeft weinig belang, zolang hij maar op tijd rijdt.

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 09 mar 2009, 17:31
door poyaud
Bart schreef: Volgens een bron zou het om de 808 gaan, maar dat is niet officieel bevestigd.

Dat motorstel is momenteel in "tussentijdse revisie" en zal binnen een 2 tal weken de cw verlaten , mooi in het bordeaux zoals de rest.

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 14 mar 2009, 14:13
door Hans
Ik heb (naar eigen smaak) eens een mock-up proberen te maken van de 805 in NewLook:

Afbeelding
(Klikken voor een statisch beeld in NewLook)

Moest het zo iets worden valt het al bij al nog wel goed mee denk ik!

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 14 mar 2009, 14:37
door rail s
Hans schreef:Ik heb (naar eigen smaak) eens een mock-up proberen te maken van de 805 in NewLook:

Afbeelding
(Klikken voor een statisch beeld in NewLook)

Moest het zo iets worden valt het al bij al nog wel goed mee denk ik!
op de neus zo het geel en het wit/grijs omgekeerd moeten.

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 14 mar 2009, 14:42
door Steven
inderdaad zoals de kleurenstelling nu is zou het geel rond de kopramen moeten zitten. Al kan je zeggen dat ze dit bij de klassiekjes niet gedaan hebben dus hoeft het bij de ms 800 ook niet.

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 14 mar 2009, 15:01
door rail s
Veranderdt er iets aan het koppelingsmechanisme bij de modernisatie?

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 14 mar 2009, 15:11
door Steven
rail s schreef:Veranderdt er iets aan het koppelingsmechanisme bij de modernisatie?
Naar alle waarschijnlijkheid niet, hebben ze bij de klassiekjes ook niet gedaan.

Re: Modernisering Motorstel 800

Geplaatst: 14 mar 2009, 15:35
door rail s
Steven schreef:
rail s schreef:Veranderdt er iets aan het koppelingsmechanisme bij de modernisatie?
Naar alle waarschijnlijkheid niet, hebben ze bij de klassiekjes ook niet gedaan.
spijtig, de klassiekjes hadden al veel jaren op de teller dus dat was begrijpelijk, maar voor de varkenskoppen had dit zeker nog interessant geweest.