Pagina 2 van 2

Re: Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Geplaatst: 20 jan 2011, 13:00
door 2012
Als een trein defect is en men gaat die wegslepen met een unimog ... as die ni bergop geraakt dan moete ze em maar afslepen bergaf he, da ga altijd. Kan handig zijn, soms, want ni alle plaatsen zijn gemakkelijk via de weg te bereiken. Maar dan moet nog links en rechts zo een dingen gaan standby plaatsen + iemand die der kan/mag mee rijden. In enkele gevallen zal het nog steeds een hele tijd duren voor de trein van de lijn af is he.

Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Geplaatst: 21 jan 2011, 10:18
door dekooiker
In geval van panne/defect/wat dan ook kan Infrabel van eender welke spoorwegonderneming een krachtvoertuig opvorderen om de hinder weg te slepen.
En dat gebeurt ook zo.
Wie met een ZL/EL op weg is zal in de praktijk het eerst aangesproken worden en anders zal er in bundels gezocht worden naar tractie en bestuurder.

Vraag is waarom dat altijd zo lang moet duren.
Iedereen heeft er baat bij dat de sporen zo snel mogelijk weer vrij zijn.

Unimogs zijn hier blijkbaar niet zo gekend.
Die dingen trekken heel wat gewicht, zelfs een U406 uit de jaren stillekes zal een reeks beladen wagens wegkrijgen.
Voor dubbeldeks rijtuigen zijn ze dan weer veel te licht.
Als aanvulling vermelden dat er niet alleen tweeassers maar ook drieassers bestaan.

Re: Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Geplaatst: 21 jan 2011, 14:15
door bobke
dekooiker schreef:In geval van panne/defect/wat dan ook kan Infrabel van eender welke spoorwegonderneming een krachtvoertuig opvorderen om de hinder weg te slepen.
En dat gebeurt ook zo.
Wie met een ZL/EL op weg is zal in de praktijk het eerst aangesproken worden en anders zal er in bundels gezocht worden naar tractie en bestuurder.

Vraag is waarom dat altijd zo lang moet duren.
Iedereen heeft er baat bij dat de sporen zo snel mogelijk weer vrij zijn.

Unimogs zijn hier blijkbaar niet zo gekend.
Die dingen trekken heel wat gewicht, zelfs een U406 uit de jaren stillekes zal een reeks beladen wagens wegkrijgen.
Voor dubbeldeks rijtuigen zijn ze dan weer veel te licht.
Als aanvulling vermelden dat er niet alleen tweeassers maar ook drieassers bestaan.
Als ze voor dubbeldekkers te licht zijn, kunnen ze dan niet per twee rijden?

Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Geplaatst: 21 jan 2011, 21:27
door dekooiker
Goede vraag.
Ik vermoed dat het technisch niet mogelijk is; ze zijn immers gebouwd met het concept alleen het werk aan te kunnen en gekoppeld rijden zal daar niet bij zijn.
Maar of ik hier onzin verkoop of de waarheid zeg...geen idee!
In Merksem zit een firma (JCB) die daar meer over kan vertellen.

Re: Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Geplaatst: 21 jan 2011, 22:23
door Robin
dekooiker schreef:Goede vraag.
Ik vermoed dat het technisch niet mogelijk is; ze zijn immers gebouwd met het concept alleen het werk aan te kunnen en gekoppeld rijden zal daar niet bij zijn.
Maar of ik hier onzin verkoop of de waarheid zeg...geen idee!
In Merksem zit een firma (JCB) die daar meer over kan vertellen.
waarom niet mogenlijk? pik ze aan aan elkaar :mrgreen:

Re: Wie moet een defecte trein wegslepen? (hypothetisch)

Geplaatst: 22 jan 2011, 14:56
door dekooiker
Ja ok, maar als de ene meer tractie geeft dan de andere dan werken ze elkaar gewoon tegen.