nmbs fluovestjes

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Mag het ook een gebreid fluo vestje zijn? :lol:
Steven

Bericht door Steven »

trainfreak schreef:Mag het ook een gebreid fluo vestje zijn? :lol:
voor te gebruiken in de wintermaanden zeker? :twisted: :twisted: :lol: :lol:
Tim

Bericht door Tim »

Gezien hij avondlessen breien volgt wil hij het aangename aan het nuttige koppelen he :lol:
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Steven schreef:
trainfreak schreef:Mag het ook een gebreid fluo vestje zijn? :lol:
voor te gebruiken in de wintermaanden zeker? :twisted: :twisted: :lol: :lol:
Ge zegt daar zoiets, ik heb hier in de Safti (doe-het-zelf-zaak) een fluo jas gezien! Lekker warm :D
Steven

Bericht door Steven »

Tim schreef:Gezien hij avondlessen breien volgt wil hij het aangename aan het nuttige koppelen he :lol:
tja hem nu nog leren hoe hij de juiste maat moet maken zeker :lol: :lol: :lol:
les 1 : de kindermaten
les 2: ...
adminn

Bericht door adminn »

Steven schreef:een proefproject
:lol:
Frank

Bericht door Frank »

Ik dacht dat geel net het voordeel had om niet verward te worden met rood? Oranje lijkt echter veel meer op rood. :?
Steven

Bericht door Steven »

Frank schreef:Ik dacht dat geel net het voordeel had om niet verward te worden met rood? Oranje lijkt echter veel meer op rood. :?
het gaat em ni om te verwarren, maar om aandacht te trekken als het iets meer oranje is trekt het zeker meer aandacht. tenzij je kleurenblind bent moet u dit toch ook al opgevallen zijn, is een kleur die meer aandacht trekt zowel bij dag als nacht
Frank

Bericht door Frank »

Ik neem mijn zicht absoluut niet als referentie en geef u graag gelijk. :wink: Ik maakte de opmerking omdat ik ooit gelezen had dat rood absoluut niet mocht naast het spoor en omdat oranje zo op rood lijkt. Nou ja, machinisten hebben per definitie goede ogen en zullen het verschil dan wel zien he.
e49memling

Bericht door e49memling »

Oranje is onverstandig, zou ik zeggen.
Als je in de verte iets rood-achtig ziet weet je wat je moet doen, en mag je niet twijfelen, een kleur te veel naar rood toe, werkt -volgens mij- vergissingen in de hand.

Bij een gele kleur (gele vlag bijvoorbeeld) weet je al, dat je pas later een beperking krijgt( v>40).
overweg13

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Ik blijf er bij dat die gele vestjes voor spotters larie zijn. Ze geven een vals gevoel van veiligheid, geven iets legaals aan onvoorzichtigheid. Ik blijf spotten zonder vestje en op een verstandige plaats. Dan breng ik geen enkele TB aan het schrikken en breng ik ook mijn eigen leven niet in gevaar.
Met vriendelijke groet

overweg13
Sander

Bericht door Sander »

Inderdaad. Als ik zie hoe men af en toe in België foto's staat te maken... Vooral bij L24 is wel is zo'n stelletje dat denkt dat het overal tussen de sporen kan gaan staan... Levensgevaarlijk, als ik de machinist zou zijn van een trein die daar langs komt, zou ik er alles aan doen om die foto te verzieken.
Steven

Bericht door Steven »

Sander schreef:Inderdaad. Als ik zie hoe men af en toe in België foto's staat te maken... Vooral bij L24 is wel is zo'n stelletje dat denkt dat het overal tussen de sporen kan gaan staan... Levensgevaarlijk, als ik de machinist zou zijn van een trein die daar langs komt, zou ik er alles aan doen om die foto te verzieken.
wat een paar kwieten doen mag je ni veralgemenen hoor, maar dit gezegd zijn zijn het idd die paar kwieten die dergelijk idiote risico's nemen om die ene banale foto, meestal is het zo da diezelfde kwieten voor 100% van hun tijd die fouten blijven maken, zie naar zigzaggers tussen overwegen. 1 troost als er 1 keer iets verkeerd gaat met die gasten zullen ze het zelden zelf kunnen navertellen
Steven

Bericht door Steven »

e49memling schreef:Oranje is onverstandig, zou ik zeggen.
Als je in de verte iets rood-achtig ziet weet je wat je moet doen, en mag je niet twijfelen, een kleur te veel naar rood toe, werkt -volgens mij- vergissingen in de hand.

Bij een gele kleur (gele vlag bijvoorbeeld) weet je al, dat je pas later een beperking krijgt( v>40).
het is ni roodachtig he het gaat naar fluo oranje op dat toch nog totaal iets anders is dan rood
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Tim schreef:Gezien hij avondlessen breien volgt wil hij het aangename aan het nuttige koppelen he :lol:
Hij heeft dan toch nog niet te veel steken laten vallen, hé! :lol:
Plaats reactie