TBL1+ op MR800

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hobbes
Berichten: 759
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: TBL1+ op MR800

Bericht door Hobbes »

Steven schreef:al het klassiek materiaal heeft ns toelating tot in roosendaal zonder problemen. Het is pas met zaken zoals TBL1+ of etcs er bij dat het veranderd zover ik weet.
De klassiekjes mogen niet naar RSD, dit wegens de deuren. (perrons)
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: TBL1+ op MR800

Bericht door vasonline »

Steven schreef:al het klassiek materiaal heeft ns toelating tot in roosendaal zonder problemen. Het is pas met zaken zoals TBL1+ of etcs er bij dat het veranderd zover ik weet.
Ook met klassiekjes AM62-79 ?
In een bib-boek stonden wel foto's van een klassiek stel op Roosendaal, maar dat was één van de oude
(afgevoerde) types met hoge opstap.
Is er voldoende ruimte tussen de harmonicadeuren de hoge perrons ?

*edit antwoord al gegeven ondertussen *

Mvg,
S.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TBL1+ op MR800

Bericht door dentheo »

Op lijn 12-25 en verder hebben jarenlang de oudste klassiekjes gereden, waren handiger om op te stappen dan wat er nu rijdt.
Dit omdat wij hoge perrons hadden van Essen over Antw- Brussel-Charleroi tot één (?) perron in Charleroi.
Ik denk aangelegd in het expo jaar 1958 (?), bij de elektrificatie.
Zelfs hoger dan de huidige standaard en bij de ombouw nu komen ze ongeveer 6+ cm lager (85 naar 79cm ?)
Theo
Groeten vanop de Heide
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: TBL1+ op MR800

Bericht door Marianne »

Gisteren deed de 832 Roosendaal aan. Deze heeft dus ook nog geen TBL.
Beide Beneluxstammen hadden achteraan een blauwgeel rijtuig hangen en bestonden dus uit 7 rijtuigen, maar dat is niet echt van belang voor dit topic (meld het toch even :wink: )

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marcad
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: TBL1+ op MR800

Bericht door Marcad »

Nieuwe info over TBL1+ op de 800.

Lijst:
801 => 822 -- TBL1+
823 laatste keer gezien : 28/10/2010
824 laatste keer gezien : 21/01/2011
825 => 831 -- TBL1+
832 laatste keer gezien : 21/06/2010
833 -- TBL1+
834 -- TBL1+
835 laatste keer gezien : 08/02/2011 op IR Jambes-Tournai
836 -- TBL1+
837 -- TBL1+
838 laatste keer gezien : 28/12/2010
839 -- TBL1+
840 -- TBL1+
841 -- TBL1+
842 laatste keer gezien : 15/12/2010
843 laatste keer gezien : 17/09/2010 [staat in Mechelen]
844 -- TBL1+

TBL1+ : ik ben zeker dat het met het systeem uitgerust is
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: TBL1+ op MR800

Bericht door msts.be »

Ik snap niet wat het probleem is. Kan men nu niet voor 1 dag een 800 voorbehouden voor testen, laat die 10 keer op en neer rijden tussen Essen en Roosendaal en je weet of de TBL1+ storingen veroorzaakt of niet. En de papieren met de nodige handtekeningen vraagt nu toch ook geen maanden ? Tenzij daar een handtekening op moet van een Belgische Minister/Staatssecretaris van Mobiliteit, en zolang er geen regering is kan dat spelletje nog een jaar blijven duren .. :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TBL1+ op MR800

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:Ik snap niet wat het probleem is. Kan men nu niet voor 1 dag een 800 voorbehouden voor testen, laat die 10 keer op en neer rijden tussen Essen en Roosendaal en je weet of de TBL1+ storingen veroorzaakt of niet. En de papieren met de nodige handtekeningen vraagt nu toch ook geen maanden ? Tenzij daar een handtekening op moet van een Belgische Minister/Staatssecretaris van Mobiliteit, en zolang er geen regering is kan dat spelletje nog een jaar blijven duren .. :roll:
Maar dan is de vraag natuurlijk: wat kost die hele procedure + handtekening?
Over enkele maanden wordt de MS085 toch gehomologeerd voor NL, daarop wachten bespaart waarschijnlijk een ton geld :wink:
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TBL1+ op MR800

Bericht door dentheo »

Waarschijnlijk vrezen ze dat zo'n toelating daar even moeilijk gemaakt is als in België :) :) :)

Misschien ruilen tegen een papier voor de Fyra ?
Theo
Groeten vanop de Heide
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: TBL1+ op MR800

Bericht door MaartendeJ »

Het is even werk, maar dan heb je ook wat...

Alle ICMm'etjes die gemoderniseerd de werkplaats van Haarlem uitrollen hebben een proefrit moeten maken (gister ging dat fout en brandde de snelschakelkast uit van stel 4241 tussen Amsterdam-Haarlem, waardoor de hele middag dat baanvak gestremd was), de Flirts van RE13 tussen Venlo-Hamm moesten proefritten rijden.

En dan heb je ook nog de V250'en die vandaag de dag nogsteeds met een Verklaring van Geen Bezwaar rijden, evenals ritten met museummaterieel op de hoofdbaan.

En ja: zie maar wat er allemaal niet is toegelaten qua Nederlands materieel naar Duitsland... Da is voor de gemoderniseerde ICMm'etjes ook alleen papierwerk, maar was men "vergeten"...

(MS085=Desiro's toch?)
Plaats reactie