Pagina 2 van 2
Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland
Geplaatst: 02 feb 2011, 15:01
door Jani
MaartendeJ schreef:Betreft een Tweetje, dus een Lint41.
http://www.nu.nl/buitenland/2436834/dui ... nalen.html
Code: Selecteer alles
Duitse machinist negeerde twee stopsignalen
Uitgegeven: 1 februari 2011 17:13
Laatst gewijzigd: 1 februari 2011 17:13
BERLIJN - De Duitse machinist van een goederentrein die afgelopen weekend betrokken was bij een zwaar ongeluk, heeft twee stopsignalen genegeerd. Dat heeft het Duitse ministerie van Verkeer dinsdag bekendgemaakt, berichtten Duitse media.[...]
Twee seinen genegeerd, dit lijkt hier een beetje op Pécrot.
Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland
Geplaatst: 02 feb 2011, 23:34
door dentheo
Ik heb altijd begrepen dat de machinist van Pécrot geen enkel sein "genegeerd" heeft.
Hij was naast het sein gestopt om kop te maken, kon het sein voor hem niet zien....
Vroeg "iets" aan de TBG en toen die "OK" zei reed hij weg....
Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland
Geplaatst: 03 feb 2011, 13:19
door Jani
dentheo schreef:Ik heb altijd begrepen dat de machinist van Pécrot geen enkel sein "genegeerd" heeft.
Hij was naast het sein gestopt om kop te maken, kon het sein voor hem niet zien....
Vroeg "iets" aan de TBG en toen die "OK" zei reed hij weg....
Hij kon het sein wel zien als hij even was gaan kijken. Hij zag ook de overweg sluiten (voor een andere trein) en dacht daarom dat het wel in orde zou zijn.
Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland
Geplaatst: 03 feb 2011, 14:50
door pietje
Jani schreef:dentheo schreef:Ik heb altijd begrepen dat de machinist van Pécrot geen enkel sein "genegeerd" heeft.
Hij was naast het sein gestopt om kop te maken, kon het sein voor hem niet zien....
Vroeg "iets" aan de TBG en toen die "OK" zei reed hij weg....
Hij kon het sein wel zien als hij even was gaan kijken. Hij zag ook de overweg sluiten (voor een andere trein) en dacht daarom dat het wel in orde zou zijn.
En door de "lijnkennis" had hij na enkele honderden meters moeten doorhebben dat hij op een spoor reed dat niet uitgerust was voor zijn rijrichting.
Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland
Geplaatst: 03 feb 2011, 19:22
door dentheo
De sporen waren daar toch wel voorzien voor twee richtingen ?
Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland
Geplaatst: 03 feb 2011, 20:04
door pietje
dentheo schreef:De sporen waren daar toch wel voorzien voor twee richtingen ?
Dan heb ik het mij blijkbaar verkeerd herinnerd, kan ook

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland
Geplaatst: 03 feb 2011, 20:09
door HLE 2302
pietje schreef:dentheo schreef:De sporen waren daar toch wel voorzien voor twee richtingen ?
Dan heb ik het mij blijkbaar verkeerd herinnerd, kan ook

Dacht dat de lijn idd was uitgerust voor 2 richtingen, maar er toen zeer weinig TS seinen stonden, tot het ongeval zou hij geen enkel sein meer hebben tegengekomen.
Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland
Geplaatst: 03 feb 2011, 20:12
door Steven
inderdaad het is daar maar in 2 (of 3) secties verdeeld van Waver tot St. Joris weert als je op tegenspoor bent al zijn ze nu volop bezig daar nieuwe seinen te plaatsen om alles op EBP te krijgen.
Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland
Geplaatst: 06 feb 2011, 05:05
door Asterix
Valt er ergens iets officieels te lezen over Pécrot?
Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland
Geplaatst: 11 jun 2011, 22:20
door msts.be
dentheo schreef:De sporen waren daar toch wel voorzien voor twee richtingen ?
Ja, maar er was geen Indusi aanwezig omdat het lage aantal treinen dat niet rechtvaardigde. Nu heeft men er toch werk van gemaakt:
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... ommen.html