Man loopt onder de kusttram.
Hiermee ga ik ook akoord!MaiKeg schreef:Hij had in principe evengoed onder een auto kunnen lopen op die manier, dus waarom men nu zo'n heisa maakt over de Kusttram, weet ik niet...

De mensen zitten dan weer te klagen en te zagen dat het allemaal aan de kusttram ligt, dat hij onveilig is en al, dat ze er al lang een monorail van moesten gemaakt hebben...

Een KustmetroTrainspotterke schreef:Hiermee ga ik ook akoord!MaiKeg schreef:Hij had in principe evengoed onder een auto kunnen lopen op die manier, dus waarom men nu zo'n heisa maakt over de Kusttram, weet ik niet...![]()
De mensen zitten dan weer te klagen en te zagen dat het allemaal aan de kusttram ligt, dat hij onveilig is en al, dat ze er al lang een monorail van moesten gemaakt hebben...















ja en wie gaat die waterdichtheid van die metro betalen? zoals op den dijk tussen mariakerke en middelkerke? trouwens daar een tunnel steken zou de dijk doen verzwakkenJonathan schreef:Een KustmetroTrainspotterke schreef:Hiermee ga ik ook akoord!MaiKeg schreef:Hij had in principe evengoed onder een auto kunnen lopen op die manier, dus waarom men nu zo'n heisa maakt over de Kusttram, weet ik niet...![]()
De mensen zitten dan weer te klagen en te zagen dat het allemaal aan de kusttram ligt, dat hij onveilig is en al, dat ze er al lang een monorail van moesten gemaakt hebben...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker snel
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er is daar nu al een tunnel, de stormriool. Je kunt daar doorwandelen (ik geloof telkens op Open Monumentendag).Steven schreef:ja en wie gaat die waterdichtheid van die metro betalen? zoals op den dijk tussen mariakerke en middelkerke? trouwens daar een tunnel steken zou de dijk doen verzwakkenJonathan schreef:Een KustmetroTrainspotterke schreef: Hiermee ga ik ook akoord!![]()
De mensen zitten dan weer te klagen en te zagen dat het allemaal aan de kusttram ligt, dat hij onveilig is en al, dat ze er al lang een monorail van moesten gemaakt hebben...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker snel
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar die kustmetro zie ik niet komen. Te veel werk en de toeristen moeten kunnen zien waar ze rijden. Ook zou dat de ontspannen sfeer van de toeristen wat verbrodden.
Ja, misschien toch maar houden bij een tram, wat misschien wel een voorstel zou zijn is ze op het stuk dat ze moet samen rijden met de auto's (het stuk bijvoorbeeld net na de halte 'Marie-Joséplein) de tram in prémetro laten rijden.Steven schreef:een stormriool is net iets anders dan een metropijp he, die riool mag nat worden, die metropijp liefst niet, das tegenovergestelde dus
Ik ben een weekje aan zee geweest en heb toch een stuk of 3 keer het traject nieuwpoort stad - oostende station gedaan, en ik moet zeggen dat de meeste mensen toch echt wel opletten hoor.
Enkel vandaag toen ik naar Oostende reed stonden er 2 keer auto's op de tramsporen die moesten afslaan. De trambestuurder vertraagde voor de eerste wel, maar aangezien de auto vrij kon doorrijden stopte hij niet helemaal, maar de auto bleef dus stilstaan dus moest de tram alles dichtsmijten op het laatste moment
Maar qua veiligheid is de kusttram toch ook redelijk in orde. Er zijn voldoende oversteekplaatsen, bellen, seinen,...
Enkel vandaag toen ik naar Oostende reed stonden er 2 keer auto's op de tramsporen die moesten afslaan. De trambestuurder vertraagde voor de eerste wel, maar aangezien de auto vrij kon doorrijden stopte hij niet helemaal, maar de auto bleef dus stilstaan dus moest de tram alles dichtsmijten op het laatste moment

Maar qua veiligheid is de kusttram toch ook redelijk in orde. Er zijn voldoende oversteekplaatsen, bellen, seinen,...
Ja, als ik op het appartement van mijn opa en oma ben (die nogal een redelijk goed zicht hebben op de Mercator, de ingang van de Kapellestraat en ook op de tram). Awel, je ziet daar veel auto's die van de kapellebrug komen en die recht voor de tram rijden. Zouden ze daar niet zo traag rijden, zou er daar elke dag minstens één ongeluk gebeuren.
Ik ben ook net terug van 10 dagen Oostduinkerke!
Ik heb ook drie à vier keer het traject Oostduinkerke - Oostende gedaan. En ik vind juist dat de mensen helemaal niet uitkijken bij het oversteken van de tramsporen, vooral de buitenlanders niet.
Komende van De Panne Station ter hoogt van de Panne Kerk was er een auto met vreemde nummerplaat die de rode lichten (Sint-Andrieskruis met rode pinklichten) negeerde. Na de stop te De Panne Kerk, zat hij bijna voor een tweede maal onder de tram.
Die trams moeten gemiddeld om de tien minuten gebruik maken van hun magnetische rem! Maar ik vind dat dus een machtige rem, wanneer alles toegesmeten wordt!
De reizigers schrikken daar massa's van!
Ook wanneer de chauffeur het stoppen aan een halte wat verkeerd heeft ingeschat, moet de noodrem toch ook eens tussenkomen, ze!

Ik heb ook drie à vier keer het traject Oostduinkerke - Oostende gedaan. En ik vind juist dat de mensen helemaal niet uitkijken bij het oversteken van de tramsporen, vooral de buitenlanders niet.
Komende van De Panne Station ter hoogt van de Panne Kerk was er een auto met vreemde nummerplaat die de rode lichten (Sint-Andrieskruis met rode pinklichten) negeerde. Na de stop te De Panne Kerk, zat hij bijna voor een tweede maal onder de tram.
Die trams moeten gemiddeld om de tien minuten gebruik maken van hun magnetische rem! Maar ik vind dat dus een machtige rem, wanneer alles toegesmeten wordt!

