Pagina 2 van 3

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 05 feb 2011, 10:44
door markske
Laten we eens de proef op de som nemen.
Nu lijn 50A één lijnregelaar neemt de beslissingen van FBMZ tot FSD.
In de toekomst lijn 50A drie lijnregelaars bij een versperring tussen FR en FGSP is er een omleiding via lijn 66 regelaar FR en lijn 73 / 75 regelaar FGSP.
Dit is geen afwijking dus tbs moet de omleiding niet kennen. Navraag of de omleiding gekend is gebeurd dus uit twee verschillende blokposten waarbij dit dus ook nog eens tussen beide moet doorgegeven worden. Navraag voor loodsen vanuit beide blokposten naar RDV die dus twee telefoons krijgen waar je anders met één telefoon al niet binnen geraakt. Idem voor de contacten tussen de betrokken lijnregelaars die ook nog eens de extra telefoons van RDV krijgen.
Op zo een ogenblik moet er verbinding zijn tussen de blokken, RDV, Lijnregelaars, treinbestuurders, treinbegeleiders, pat ter plaatse van de versperring en ostch onderling plus eventueel soc, politie ... Vergeet niet dat ook de verschillende blokposten op het netwerk bellen voor info. Ik zie de chaos al voor mij.
Ook nog even vermelden dat ze op de nieuwe blokposten geen gebruik meer gaan maken van seingevers en operatoren.
Mensen die nu in FLV werken zullen naar FHS moeten gaan, FBMZ EN FBN naar FSR, LK naar FR en zo maar verder en verder.
Naast dit alles zal de werkdruk nog maar eens toenemen en dan maar klagen dat ze geen geschikt personeel vinden.

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 11 feb 2011, 09:52
door Jani
rvdborgt schreef:
Ruben schreef:
dentheo schreef:Maar in die mooie mededeling juist boven uw mail staat nog altijd centralisatie.....
Het gaat hier om twee verschillende dingen. Het grote artikel gaat over RDV, dat is een deel van de NMBS. Daar spreekt men inderdaad van centralisatie.

Een andere verandering speelt zich af binnen Infrabel: daar gaan de lijnregelaars die zich momenteel in Brussel op Traffic Control bevinden, terug vanuit de seinposten werken.
Zo lang echter de mensen van TC (of diens opvolger) en RDV niet bij elkaar zitten, wordt er maar weinig opgelost. Voor het efficiënt afhandelen van vertragingen, stremmingen, enz. is dat cruciaal.

Groetjes,
Rian

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 11 feb 2011, 13:12
door dentheo
Jani schreef:
RDV en TC zitten nu toch al naast elkaar en het draait toch vierkant. Normaal mogen die van RDV zelfs niet binnenkomen op TC, maarja...
Eigenaardige "samenwerking" bij die boite. En kom nu niet zeggen dat het aparte firma's zijn.

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 11 feb 2011, 13:34
door Robin
dentheo schreef:
Jani schreef:
RDV en TC zitten nu toch al naast elkaar en het draait toch vierkant. Normaal mogen die van RDV zelfs niet binnenkomen op TC, maarja...
Eigenaardige "samenwerking" bij die boite. En kom nu niet zeggen dat het aparte firma's zijn.
eigenlijk wel hoor :mrgreen:

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 15 feb 2011, 18:26
door Ayron
Hallo,

Ik ben nog niet lang aan de spoorwegen, maar voor zover ik het begrijp willen ze alles centraliseren in 10 seinhuizen .
Nuja, dit tenvroegste 2020.
Wat ik niet snap is waarom men de voorbije jaren (2007-2011) massale aanwervingen en opleidingen opgestart hebben voor OSTCH's.
En als ik logisch denk gaan er op den duur teveel OSTCH's rondlopen door die centralisatie, of vergis ik mij?

Grtz

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 15 feb 2011, 18:55
door Robin
Ayron schreef:Hallo,

Ik ben nog niet lang aan de spoorwegen, maar voor zover ik het begrijp willen ze alles centraliseren in 10 seinhuizen .
Nuja, dit tenvroegste 2020.
Wat ik niet snap is waarom men de voorbije jaren (2007-2011) massale aanwervingen en opleidingen opgestart hebben voor OSTCH's.
En als ik logisch denk gaan er op den duur teveel OSTCH's rondlopen door die centralisatie, of vergis ik mij?

Grtz
Deze waren voornamelijk OSTCH's Infrabel, dus voor op het seinhuis.
Voor Cargo word er weinig aangeworven en Mobility was via een gesloten examen dacht ik.
Weet ook dat een gewone seingever geen HSL mag bedienen en dus hier hebben ze ook een OSTCH nodig, deze werken ook in full continu systeem ;)

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 15 feb 2011, 20:04
door dentheo
Robin schreef: Weet ook dat een gewone seingever geen HSL mag bedienen )
ik heb het gezien in Berchem , is inderdaad "verschrikkelijk" moeilijk, waarom eigenlijk geen Dr. in de informatica ?

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 16 feb 2011, 00:22
door groentje
Wij doen het ook al jaren allemaal zelf, hoor :mrgreen:
De huidige leeftijdspyramide bij de spoorwegen is catastrofaal, zeker ook bij het personeel van de beweging. Binnen dit en 10 jaar is de helft van de huidige generatie sgv, ostch, e/ostch, a/stch etc op pensioen. Van de overblijvers zullen er (hopelijk toch) een deel zijn doorgestroomd naar hogere functies. We hebben de nieuwe aangeworvenen dus wel degelijk nodig, hoor.
Daarna zou het echter wel eens weer voor langere tijd kunnen stilvallen, wat opnieuw het risico schept dat we over een aantal jaren opnieuw met een grote golf zitten die moet worden vervangen...

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 18 feb 2011, 16:31
door Ayron
Ok. alvast bedankt voor de informatie.

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 04 mar 2011, 12:00
door Satyricon
Dat er wat veranderingen komen is een goede zaak. Ik begrijp trouwens niet waarom RDV en een onderstationschef reizigers er moeten zijn? Een onderstationschef reizigers is een personeelslid van de NMBS-groep ik begrijp niet wat die op het perron staan te doen? Neutraal is het niet. Ook het perron moet in handen komen van Infrabel. En om eerlijk te zijn ik vind RDV meer een stoorzender dan een meerwaarde ..

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 04 mar 2011, 12:40
door Steven
omdat een onderstationchef infrabel niet voorzien is om reizigers info te geven op het perron maar enkel belast is met het uitvoeren van veiligheidsprocedures. De man op het perron moet er dus vooral voor de reizigers zijn, hen info geven, de trein opvolgen. Aanwezig zijn bij de splitsing van een trein om de mensen op de juiste plaats te krijgen. Infrabel kiest er niet voor dat trein splitsen/samenvoegen dat doet de nmbs zelf dus moet deze ook maar in het nodige toezichtspersoneel voorzien.

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 04 mar 2011, 13:17
door Satyricon
Akkoord, maar een onderstationschef reizigers is geen neutraal persoon omdat hij of zij voor NMBS werkt. Als Infrabel iemand op het perron zet, dan is dat wel neutraal. Ik zie mezelf als werknemer van Infrabel, met de NMBS mag ik in principe niets te maken hebben. Jammer dat zoveel anciens nog altijd denken aan de tijd dat de spoorweg één geheel was. Gewoon een mannetje van Infrabel op het perron plaatsen die op papier wel rechtstreeks naar seinhuis of Traffic Control kan bellen dan is al die zever tenminste opgelost.

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 04 mar 2011, 13:43
door Steven
Het is een moeilijke keuze volgens mij, in het buitenland zie ik toch ook steeds dat ons systeem in een bepaald opzicht gebruikt is (eerder wij die hun systeem gebruiken) waarbij er dus personeel van de betrokken spoorbedrijven op het perron lopen voor de reizigers en niet die van de infrabeheerder. Meestal ook omdat die mensen dat de kleuren dragen van hun bedrijf en daardoor sneller opvallen en aanspreekbaar zijn.

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 22 mei 2011, 10:10
door Flex
RDV

Weet er al iemand of de implementatie van IMT op RDV nog door zal gaan? Niemand die erin gelooft, maar kom. We zouden het toch graag weten.

IMT: Ingewikkeld, Middeleeuws, Traag

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 04 sep 2014, 16:23
door Patrick
Traffic Control en RDV samen = Railway Operations Center

Berichtje van De Redactie

Stukje VTM-nieuws

En "officieel" videootje van NMBStv