is wel toegestaan, staat in OP DE BAAN nr 74 p46 en 47 (boekje van TSP-PFT) een paar foto's waar je ze in dubbel ziet rijdenSander schreef:Uhm, DLC rijdt met enkele Klazen omdat multiplé met Class 66 niet toegestaan is hè.
Hier en daar wat
De situatie die jij aangeeft, is niet normaal.Concurrent schreef:En zo blijven we heel goede vriendjes met onze noorderburenIk kan me maar één helling opnoemen in nederland en dat is aan het ondergronds station station richting venlo , en dat is een klein venijnig hellingetje.Wat me dan ook weer opvalt is dat we in belgie op sommige trajecten enkele 10-tal minuten gewoon tractie kunnen uitlaten dat onze trein gewoon de snelheid aanhoud , in nederland kun je dus met constante tractie rijden.
En voor wie al eens richting nederland gereden heeft, zou je het logisch vinden als je een snelheidsbeperking krijgt dat enkel staat aangegeven met een geel sein met daaronder een wit lichtcijfer?Bij mijn weten wil geel sein zeggen , afremmen naar 40/u en volgend rood , in nederland is dat dus bij een snleheidsbeperking ook een geel sein , enkel het volgende is gewoon groen...???....Wat ben ik dan toch blij dat ik in België gewoon de Groen/Geel horizontaal situatie krijg!En ik heb nog heel wat kritiek op de ATB.Dat ding geeft aan wanneer je moet gaan remmen en wanneer je de remmen mag lossen ????Leve de stalen borstel dan maar , vind nog altijd beter dat je zelf bepaald hoe/wanneer en hoe laat je remt voor een rood sein!
Zo weer even mijn kritiek richting NS
Een geel sein betekend
Snelheid verminderen tot 40km/h of zoveel minder om voor het eerst volgend stoptonend sein te kunnen stoppen.
Als jou volgend sein groen is, dan is dat sein net overgesprongen, van rood naar groen.
Dit kan bijvoorbeeld gebeuren bij een splitsing
Je hebt een trein voor je zitten, die bij een splitsing linksaf slaat.
Dan heb je al je seinen voor je rood, immers er zit een trein voor je.
Op het moment dat de trein die voor je zit de splitsing is gepasseerd. Gaat het wissel om, en kan jij weer groen krijgen.
Dit kun je ook al merken aan de ATB, die dan verspringt van code. van 4 naar hoger.
Tijdelijke snelheidsbeperkingen kan je ook met seinen weergeven
Als je bij een splitsing komt van een lijn, met 140km/h
en je moet over een aftakend wissel die je maar mag berijden met 80km/h
Dan krijg je al op remafstand van dat wissel het volgende sein

Ohww ja , als de ATB je al moet dwingen om af te remmen, dan ben je vaak te laat.
De kunst is om het het belletje net niet te laten rinkelen

Hoe kun je zien op een foto dat ze multiplé reden? In opzending mag inderdaad wel. En vertrouw dat boekje van het TSP nou maar niet te veel, ik lees het zelf niet, maar volgens de mensen die het wel lezen staan er zat fouten in (o.a. de reeks 25.5-omloop).Steven schreef:is wel toegestaan, staat in OP DE BAAN nr 74 p46 en 47 (boekje van TSP-PFT) een paar foto's waar je ze in dubbel ziet rijden
bwa zover ik op de drie foto's kan zien geeft die toch indruk da beide in tractie zijn en anders ligt het aan de weersomstandigheden waarin de foto's gemaakt zijnSander schreef:Hoe kun je zien op een foto dat ze multiplé reden? In opzending mag inderdaad wel. En vertrouw dat boekje van het TSP nou maar niet te veel, ik lees het zelf niet, maar volgens de mensen die het wel lezen staan er zat fouten in (o.a. de reeks 25.5-omloop).Steven schreef:is wel toegestaan, staat in OP DE BAAN nr 74 p46 en 47 (boekje van TSP-PFT) een paar foto's waar je ze in dubbel ziet rijden


- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland