Pagina 2 van 2

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Geplaatst: 01 apr 2011, 17:18
door Steven
Er zijn een 3500 treinen per dag.

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Geplaatst: 01 apr 2011, 17:53
door Darko
Steven schreef:Er zijn een 3500 treinen per dag.
dus kzal er met circa 1-2-3 miljoen reizigers per dag in het openbaar vervoer (zowel bus als trein) niet ver naast zitten

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Geplaatst: 01 apr 2011, 18:02
door Hobbes
Die Fb campagnes zijn zo overroepen, hoe makkelijk is het niet om vanuit uw luie zetel de "I like" knop in te duwen.
Met een beetje mond-aan mond reclame en met de pers die zo'n non-event dan nog even opklopt verbaast het me dat ze "maar" 33.000 "deelnemers had".
Hoeveel van die 33.000 zouden effectief OV gebruikers zijn?

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Geplaatst: 01 apr 2011, 21:11
door LML
Hobbes schreef:Die Fb campagnes zijn zo overroepen, hoe makkelijk is het niet om vanuit uw luie zetel de "I like" knop in te duwen.
Met een beetje mond-aan mond reclame en met de pers die zo'n non-event dan nog even opklopt verbaast het me dat ze "maar" 33.000 "deelnemers had".
Hoeveel van die 33.000 zouden effectief OV gebruikers zijn?
Om nog maar te zwijgen van deze FB-actie hoeveel mensen er 'nog moesten antwoorden', 'misschien aanwezig' zouden zijn en 'niet aanwezig', dat waren er een pak meer dan 33000...

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Geplaatst: 03 apr 2011, 02:56
door Asterix
TommyG schreef:Wat zit ze trouwens te mekkeren over onaangekondigde stakingen? Ik kan me de laatste onaangekondigde staking zelfs niet meer herinneren?
Die zijn er geweest. Al eens omdat een kuismadam uit een depot in de Walen werd buiten gegooid, al eens een wilde staking (allez, een virus in een depot, dixit Jos Digneffe) of nog een klassieker: TBG's die het werk neerleggen omdat een collega slaag heeft gekregen.
Kristofke schreef:Ach dat is tegenwoordig de algemene ingesteldheid van de studerende jeugd.

Dat verwacht alles gratis of spotgoedkoop te krijgen, en liefst ook een loon van door de 2000 euro met liefst een 36 uren week. En liefst ook meteen de job van mijn leven al moet ik er twee jaar voor doppen.

Dit is zo een typische studente die totaal geen touch heeft met de echte wereld.
Veralgemeningen vind je overal, hé. Er zijn er die hetzelfde zeggen over mensen die bij de staat/NMBS werken (vaak mensen uit de privé-sector) :wink:

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Geplaatst: 03 apr 2011, 07:49
door Adler
Ik heb hier anders wel geen enkele reactie gezien toen Jos Digneffe, die toch een heel groot deel van het NMBS-personeel vertegenwoordigt, eind vorig jaar een gelijkaardige oproep heeft gedaan aan alle reizigers om massaal op straat te komen tegen de vertragingen en de gebrekkige dienstverlening van de NMBS en te gaan betogen voor de gebouwen van de NMBS in Brussel.
Volgens hem is het personeel even gefrustreerd als de reizigers over de slechte gang van zaken bij de NMBS: "Elke dag voorkom ik wel 15 stakingen".

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Geplaatst: 03 apr 2011, 09:48
door LRDArdo
Adler schreef:Volgens hem is het personeel even gefrustreerd als de reizigers over de slechte gang van zaken bij de NMBS.
Een waarheid als een koe, als je het mij vraagt. Ik denk dat sommige personeelsleden die "echt" in contact staan met de reizigers, héél wat onterechte kritiek moeten slikken. Lieve heren directeuren, denk daar maar eens aan!

Re: 33.000 getergde reizigers steunen boycot van openbaar ve

Geplaatst: 03 apr 2011, 15:10
door Asterix
LRDArdo schreef:Een waarheid als een koe, als je het mij vraagt. Ik denk dat sommige personeelsleden die "echt" in contact staan met de reizigers, héél wat onterechte kritiek moeten slikken. Lieve heren directeuren, denk daar maar eens aan!
Maar maak u toch geen illusies! Die "heren directeuren" hadden echt al wel een pak maatregelen in het voordeel van de reizigers kunnen nemen, mochten de vakbonden het niet steevast blokkeren.