Robin schreef:op 30 April is er een soort feest van de TGV in Rijsel, op zondag 8 mei komt dit naar Brussel.
Misschien laten ze wel een oude TGV zien die nog is bewaard?
sncf-sncb schreef:Die "30-jaar TGV"-TGV is een PSE normaal gezien. Ik ben benieuwd hoe ze die in Brussel gaan krijgen.
De sncf beschikt over enkele locs reeks 67000 (die zien we hier wel meer) met TGV-koppeling. Misschien gebruiken ze die wel. Anders kan het nog steeds op sleep achter een TGV-R of thalys
sncf-sncb schreef:Die "30-jaar TGV"-TGV is een PSE normaal gezien. Ik ben benieuwd hoe ze die in Brussel gaan krijgen.
De sncf beschikt over enkele locs reeks 67000 (die zien we hier wel meer) met TGV-koppeling. Misschien gebruiken ze die wel. Anders kan het nog steeds op sleep achter een TGV-R of thalys
SNCF heeft ook een aantal koppelingsrijtuigen, die aan de ene kant een TGV koppeling, en aan de andere kant een normale standaard set buffers en koppeling hebben.
Ziet er dan zo uit:
(TGV PSE in Duitsland...)
Blijkbaar komt men niet meer naar Brussel ? Want op die SNCF mini-site staat Brussel er niet meer tussen, en als ik via Google zoek naar "30 ans TGV Bruxelles" krijg ik wel 2 resultaten, maar als ik er op klik krijg ik een 'Pagina niet gevonden'..