Pagina 2 van 2
Re: Staking
Geplaatst: 25 mei 2011, 02:06
door Peche
markske schreef:Kijk op TC. voerden we onlangs eens een andere actie zonder de vakbonden, we legden ons volledig toe op de verkeersregeling en de veiligheid, enkel dringende werken lieten we doorgaan, vertragingen werden niet gerechtvaardigd, geen dossiers aangemaakt, geen relazen geschreven en er werden geen spitsbladen ingevuld.
Resultaat van deze actie die de reizigers alleen maar konden voelen door de betere stiptheid daar we dus meer tijd konden steken in de verkeersregeling, geen respons in de pers en iedereen een boete van € 12,5. Hieruit kan je dus afleiden dat de directie liever een actie als deze van maandag heeft, die duizenden reizigers treft en dit zonder boete, dan eentje zoals de onze die enkel de directie treft.
Dan moet ge de vakbond daarop inschakelen want het is veiligheid boven regelmaat. En al die paperrassen hebben niets te maken met veiligheid.
En als je een dag staakt halen ze er nog meer winst uit. Want je wordt niet betaald en de reizigers met abonnement hebben toch al betaalt.
Je moet het eens een hele maand doen... Wat zullen ze dan zeggen?
Ze vinden het papierwerk blijkbaar belangrijker dan de reiziger...
Re: Staking
Geplaatst: 25 mei 2011, 09:28
door markske
Ingevolge niet legitieme acties (8/9 / 04) binnen het bureau I-N.241 die een negatieve invloed hadden op de goede dienstverlening dient, in overeenstemming met de onderrichtingen, de productiviteitspremies van de betrokken personeelsleden te worden aangepast.
Daar de hoeveelheid en de kwaliteit van het geleverde werk tijdens die acties danig is gedaald, zal voor het betrokken personeelsleden van de productiviteitspremie voor de maand april een bedrag van 12,5€ worden afgehouden.
Aldus de Directeur-generaal I-Netwerk aan de Afdelingschef I-N.24.
Ik vond net dat de dienstverlening naar de reizigers toe er op vooruit was gegaan

Re: Staking
Geplaatst: 25 mei 2011, 20:38
door ferry
Hoi
Enkele jaren geleden werd een voorstel geopperd om op kleine lokale lijnen naar Zwitsers model éénmansbediening in te voeren.
De bonden stonden weeral moord en brand te schreeuwen.....
f
ps: misschien Digneffe zijn eerste klas vrijkaart afschaffen!
Re: Staking
Geplaatst: 26 mei 2011, 02:00
door Peche
markske schreef:Ingevolge niet legitieme acties (8/9 / 04) binnen het bureau I-N.241 die een negatieve invloed hadden op de goede dienstverlening dient, in overeenstemming met de onderrichtingen, de productiviteitspremies van de betrokken personeelsleden te worden aangepast.
Daar de hoeveelheid en de kwaliteit van het geleverde werk tijdens die acties danig is gedaald, zal voor het betrokken personeelsleden van de productiviteitspremie voor de maand april een bedrag van 12,5€ worden afgehouden.
Aldus de Directeur-generaal I-Netwerk aan de Afdelingschef I-N.24.
Ik vond net dat de dienstverlening naar de reizigers toe er op vooruit was gegaan

Jah dat dacht ik ook. Misschien dienstverlening naar de bazen toe? Hoe minder papierwerk jullie maken hoe minder er moet gecontroleerd worden. Hoe minder men moet controleren hoe minder mensen met nodig heeft om controle te doen. En hoe minder mensen men nodig heeft hoe meer postjes men kan afschaffen?
Al dat papierwerk is allemaal voor niets nodig. In Nederlands gebeurt alles via de telefoon. En wordt alles opgenomen. Waarom moet er dan nog controle zijn op het papierwerk. Als er iets mis is, gewoon de band controleren.
Re: Staking
Geplaatst: 26 mei 2011, 09:58
door markske
Voorbeeld: een tbs geeft een E361 door.
Tbs moet een E361 invullen, lijnregelaar ook, hierna moet de lijnregelaar deze inschrijven in zijn E934, daarna deze doorgeven aan zijn dienstleider die deze dan weer in een computerprogramma moet ingeven. Het gesprek tussen de tbs en de lijnregelaar is ook nog eens opgenomen op band.
dus het staat 3 X op papier, 1 X op band en 1 X op computer.
Goed bezig he

Re: Staking
Geplaatst: 26 mei 2011, 10:32
door Steven
Peche schreef:
Al dat papierwerk is allemaal voor niets nodig. In Nederlands gebeurt alles via de telefoon. En wordt alles opgenomen. Waarom moet er dan nog controle zijn op het papierwerk. Als er iets mis is, gewoon de band controleren.
Die is dan plots op een geheimzinnige wijze niet te vinden.
Re: Staking
Geplaatst: 26 mei 2011, 10:41
door dentheo
Steven, met die redenering reed jij nu op een stomer.....als de electriciteit eens uitvalt....
Re: Staking
Geplaatst: 26 mei 2011, 14:49
door Jani
De gesprekken blijven normaal toch 2 tot 3 weken op band staan.
Re: Staking
Geplaatst: 26 mei 2011, 18:04
door FLV-FGSP
Staking voorlopig afgewend, met de nadruk op "voorlopig".
Re: Staking
Geplaatst: 26 mei 2011, 18:08
door Treinen9880
Volgens dat ik weet staakt enkel de goederenafdelingen en bij het personenverkeer zou er geen hinder moeten zijn. Dit zou allemaal te maken hebben met de blokkende studenten.
Re: Staking
Geplaatst: 26 mei 2011, 19:41
door pietje
Ah ja, want ze vinden binnen enkele weken weleen andere reden om te staken.
Het zou echt nogal iets zijn als bij de NMBS eens de stakingen definitief afgewend zijn, dan moeten we enkel nog iets doen aan de bureaucratie om er een echt bedrijf vande 21 ste eeuw van te maken
