Stijn91 schreef:Hoeveel reed die Thalys op het moment dat hij door het rood reed.
Niet geweten waarschijlijk.
Ik zat zelf in de betrokken Thalys (9322) en heel het traject tussen Antwerpen en Mechelen hebben wij "geslenterd". Ook tussen Sint-Katelijne-Waver en Mechelen (50 km/u?). Vandaar dat ik deze SPAD zeer bizar vind.
Uiteindelijk mochten we vanaf Mechelen verder met de Beneluxtrein IC 9224. Ik kwam zelf van Schiphol en had voor Thalys gekozen om sneller in Brussel te zijn. Dan is het wel licht frustrerend dat je uiteindelijk toch nog met de Beneluxtrein (die ik net zo goed had kunnen nemen, het was nog veel goedkoper geweest ook) in Brussel arriveert.
De straf " te voet stellen" heeft grotere financiële gevolgen dan een boete op zich. Wat de naam van het kind is maakt dus weinig uit wat de gevolgen zijn op het einde van de maand is toch idem zijnde geldelijk verlies.
Als de machinist onder Nederlandse wetgeving in dienst is krijgt hij gewoon doorbetaald. Mocht hij gewoon door rood gereden zijn vanwege onoplettendheid dan kan dat inderdaad zware gevolgen hebben, zelfs ontslag, maar voor het zover is zal er eerst onderzoek moeten plaatsvinden, was het sein wel goed zichtbaar, misschien was het geel en sprong het net op rood vanwege een herroeping, dat soort meuk.
Een Belgische bestuurder is ook doorbetaald hoor. Je hebt langs de ene kant een loon en langs de andere kant premies. Het zijn deze laatste waar je dus op verliest aangezien je voorziene diensten niet doet en er dus geen premie kan voor krijgen.
Nachturen
Zaterdaguren.
Zondaguren
Productiviteitspremies.
En weet dat dat al gauw een paar honderden euro's uitmaakt op een maand.
Die 400 euro ging trouwens om een OSTCH, niet alleen bestuurders werken in de veiligheid, en kunnen tijdelijk geschorst worden (met alle gevolgen vandien).
De Thalys zat zo'n 40 meter over het sein.
Hij reed op het ogenblik van het incident zo'n 40 km/h.
Het incident vond plaats op spoor 8 in Mechelen waar het sein slecht geplaatst is: net achter de luifel, dus zie je het maar op het laatste moment.
deadlock schreef:Als de machinist onder Nederlandse wetgeving in dienst is krijgt hij gewoon doorbetaald. Mocht hij gewoon door rood gereden zijn vanwege onoplettendheid dan kan dat inderdaad zware gevolgen hebben, zelfs ontslag, maar voor het zover is zal er eerst onderzoek moeten plaatsvinden, was het sein wel goed zichtbaar, misschien was het geel en sprong het net op rood vanwege een herroeping, dat soort meuk.
Een herroeping in België gaan ze meestal nog de fout op de bestuurder steken, als deze 2 gele gekregen heeft.
En als het sein slecht zichtbaar is steekt men het op de wegkennis.....schandaal....waarom is tegen die houding nooit gestaakt ?
Moet zoiets echt duren tot er een "privé" in de fout gaat, en wiens verzekering wel naar de rechtbank durft ?
dentheo schreef:En als het sein slecht zichtbaar is steekt men het op de wegkennis.....schandaal....waarom is tegen die houding nooit gestaakt ?
Moet zoiets echt duren tot er een "privé" in de fout gaat, en wiens verzekering wel naar de rechtbank durft ?
Omdat het een bedrijf is met ondemocratisch aangestelde vakbonden dus daaruitvolgend ongemotiveerde, zelf het woord onbekwaam kan gebruikt , worden comitées van veiligheid en hygiene enz enz enz....
Ze hebben het te druk om de postjes te verdelen en elkaar af te maken om hogerop te geraken.
Herriner je het arbeidsongeval in Kortrijk op de dienstweg.
Ik begrijp nog steeds niet dat dit anno 2011 nog kan!
nighttrain schreef:Herriner je het arbeidsongeval in Kortrijk op de dienstweg.
Ik bewonder je arbeidsethos en de omgeving waar je werkt. De realtieit op heel veel werkvloeren is dat er wel eens cowboys rondlopen, dat nieuwe mensen niet alle veiligheidsregels kennen en ze lang niet altijd op foutjes en fouten worden gewezen door meer ervaren collega's. Als ik je verhalen zo hoor, is het bij jou fantastisch wat betreft veiligheid en de omgang daarmee. Is dat ook zo bij de recentelijk aangekochte nieuwe divisies? Ook bij bvb. DB (Netze, Regio,...) zie ik trouwens, als buitenstaander, regelmatig flagrante inbreuken op de veiligheid.
Ik bewonder je arbeidsethos en de omgeving waar je werkt. De realtieit op heel veel werkvloeren is dat er wel eens cowboys rondlopen, dat nieuwe mensen niet alle veiligheidsregels kennen en ze lang niet altijd op foutjes en fouten worden gewezen door meer ervaren collega's. Als ik je verhalen zo hoor, is het bij jou fantastisch wat betreft veiligheid en de omgang daarmee. Is dat ook zo bij de recentelijk aangekochte nieuwe divisies? Ook bij bvb. DB (Netze, Regio,...) zie ik trouwens, als buitenstaander, regelmatig flagrante inbreuken op de veiligheid.
Opgelet ik heb enkel willen zeggen dat een gevaarlijk dienstweg sinds jaar en dag (heb hem zelf nog gekend) en waarschijnlijk vele meldingen ,ongeweizigd is gebleven. Dit is 1 voorbeeld die ik geef uit de andere .
als je een goed werkende ondernemengsraad en veiligheidscomitee heb kan je al iets bereilken. Want die worden bemand door mensen die om X jaren hun terug moeten voorstellen.
Ten andere onze bedrijfsleiders kunnen het zich ook niet veroorloven de cow boy uit te hangen; Want de afstraffing is direkt door de clienten enerzijds , de verzekeringspremies en het sociale klimaat.Ik ga hier helemaal niks verheerlijken, maar kan wel vergelijken
..