Kunnen treinen een overweg in storing leggen ?
Re: Kunnen treinen een overweg in storing leggen ?
Daarnet te Sint-Niklaas Oost was de overweg 20 minuten dicht doordat de 2015 voor een gesloten sein stond. Toen die uiteindelijk toch weg mocht rijden, ging de overweg gewoon open. Toen de IC G die daar kort achter voor een rood sein stond ook mocht doorrijden ging de bareel weer gewoon netjes dicht.




Re: Kunnen treinen een overweg in storing leggen ?
SF05 wil zeggen siffler-fluiten 5km/u. SF05 kan op 3 manieren worden opgelegd: met een document E370 (bevel tot rijden met beperkingen, per radio), met een document S379 (overweg in groot alarm) uit de seinkast, of met een S379 van hand tot hand gegeven. Niet alle lijnen zijn uitgerust met het DA-systeem, wat wil zeggen dat de overweg wordt gecontroleerd in een sein. In zo'n geval zullen er dus geen kasten hangen, en moet de S379 van hand tot hand worden afgeleverd.
In sommige gevallen is het te laat om een S379 te krijgen, en dus SF05 toe te passen. Als het sein reeds open staat voor die trein, bijvoorbeeld, zal het niet terug dichtvallen of dichtgezet worden (tenzij de trein nog ver genoeg is, dus minstens 3 secties verwijderd), en zal die trein dus in volle vaart door de overweg in Groot Alarm rijden.
Dat was wat dekooiker wou zeggen.
In sommige gevallen is het te laat om een S379 te krijgen, en dus SF05 toe te passen. Als het sein reeds open staat voor die trein, bijvoorbeeld, zal het niet terug dichtvallen of dichtgezet worden (tenzij de trein nog ver genoeg is, dus minstens 3 secties verwijderd), en zal die trein dus in volle vaart door de overweg in Groot Alarm rijden.
Dat was wat dekooiker wou zeggen.
Re: Kunnen treinen een overweg in storing leggen ?
Wat wil DA zeggen? En hoe wordt dat bevel van hand tot hand gegeven onderweg?groentje schreef:Niet alle lijnen zijn uitgerust met het DA-systeem, wat wil zeggen dat de overweg wordt gecontroleerd in een sein. In zo'n geval zullen er dus geen kasten hangen, en moet de S379 van hand tot hand worden afgeleverd.
Re: Kunnen treinen een overweg in storing leggen ?
Euhm, het schiet me niet zo meteen te binnen wat DA wil zeggen. En van hand tot hand wil juist dat zeggen: een bediende beweging (onderstationschef Infrabel) die de bestuurder het geschreven bevel in de hand geeft. Deze procedure wordt steeds zeldzamer, de lijnen zonder DA ook, gelukkig, en op die plaats zijn er dan meestal nog kleine seinposten. Het enige nadeel is dan, als er meerdere overwegen zijn, en er is maar 1 in groot alarm, dat toch alle overwegen met SF05 zullen worden aangereden.
Re: Kunnen treinen een overweg in storing leggen ?
Dédoublement alarme.
Indien een formulier in de hand, S379, indien per telefoon, E370.
Voilà
Indien een formulier in de hand, S379, indien per telefoon, E370.
Voilà

De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.