Lijn 69
Re: Lijn 69
ze kunnen die eerste trein gewoon als commerciële trein laten rijden, zo maak je een avond/nacht aanbod
Hallo,
De rit van Kortrijk naar Poperinge duurt langer dan 20 minuten, ook al is het zonder tussenstops. Denk dat we een dik halfuur mogen rekenen.
Hoe geraken de machinist en de treinbegeleider van de laatste respectievelijk de eerste trein van/naar hun depot in Kortrijk ? Taxi ?
Groeten,
Bart W.
Dan hebben ze dus verlies? Een lege trein een 20-tal minuten leeg laten rijden.
De rit van Kortrijk naar Poperinge duurt langer dan 20 minuten, ook al is het zonder tussenstops. Denk dat we een dik halfuur mogen rekenen.
Kan dat ? Hoe wordt deze trein dan gepoetst ?Tenzij ze in Poperinge de laatste trein van de dag voordien daar laat staan om gebruikt te kunnen worden s'anderdaags.
Hoe geraken de machinist en de treinbegeleider van de laatste respectievelijk de eerste trein van/naar hun depot in Kortrijk ? Taxi ?
Groeten,
Bart W.
Hallo,
Met de huidige dienstregeling zou dit betekenen dat er iedere ochtend twee treinen leeg van Kortrijk naar Poperinge moeten (respectievelijk voor de ICs die vertrekken om 04u31 en 05u27)
Maar de kosten van dit leegrijden wegen misschien niet op tegen de kosten van het openhouden van een depot in Poperinge naast dat van Kortrijk ?
Groeten,
Bart W.
Het lijkt erg inefficient inderdaad.benoit schreef: Efficiënt is natuurlijk anders ....
Met de huidige dienstregeling zou dit betekenen dat er iedere ochtend twee treinen leeg van Kortrijk naar Poperinge moeten (respectievelijk voor de ICs die vertrekken om 04u31 en 05u27)
Maar de kosten van dit leegrijden wegen misschien niet op tegen de kosten van het openhouden van een depot in Poperinge naast dat van Kortrijk ?
Groeten,
Bart W.
Laatst gewijzigd door Portbou op 04 sep 2011, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo,
's Avonds is het anders : de de laatste trein uit Poperinge richting Kortrijk vertrek om 21u31..., daar is wel ruimte.
Groeten,
Bart W.
De eerste commerciele trein van Kortrijk naar Poperinge vertrekt uit Kortrijk om 05u36. Ik betwijfel of er veel markt is voor treinen om 03u30 en 04u30...260689 schreef:ze kunnen die eerste trein gewoon als commerciële trein laten rijden, zo maak je een avond/nacht aanbod
's Avonds is het anders : de de laatste trein uit Poperinge richting Kortrijk vertrek om 21u31..., daar is wel ruimte.
Groeten,
Bart W.
Hallo,
Zou het niet mogelijk zijn om de stoptijd in Kortrijk wat te verminderen ?
De IR-f uit Gent komt in Kortrijk aan om .42, de IC naar Poperinge vertrekt om .51. Kan die overstaptijd niet korter ?
Of zijn er andere overstaps die ik uit het oog verlies ?
Groeten,
Bart W.
De huidige situatie met herbenuttiging van 63 minuten is inderdaad niet erg kostenefficient.MIVB-reiziger schreef: Kijk naar de huidige situatie waarbij de trein zowel aankomt als vertrekt rond .30
De IR-f uit Gent komt in Kortrijk aan om .42, de IC naar Poperinge vertrekt om .51. Kan die overstaptijd niet korter ?
Groeten,
Bart W.
De IC naar Poperinge kan pas weg nadat de IC naar Oostende vertrokken is (.48), want het eerste stuk van lijn 69 en lijn 66 lopen samen...bw494674 schreef:Hallo,
Groeten,
Bart W.
Hallo,
En ik vermoed dat het omwisselen van beide IC's bij vertrek in Kortrijk niet mogelijk is wegens overstap naar Knokke/Blankenberge in Brugge ?
Groeten,
Bart W.
Juist,... bedankt voor je antwoord.Henk schreef: De IC naar Poperinge kan pas weg nadat de IC naar Oostende vertrokken is (.48), want het eerste stuk van lijn 69 en lijn 66 lopen samen...
En ik vermoed dat het omwisselen van beide IC's bij vertrek in Kortrijk niet mogelijk is wegens overstap naar Knokke/Blankenberge in Brugge ?
Groeten,
Bart W.
En op de IC naar Brussel-Tongeren (belangrijk voor reizigers vanuit Roeselare & Torhout).bw494674 schreef:Hallo,Juist,... bedankt voor je antwoord.Henk schreef: De IC naar Poperinge kan pas weg nadat de IC naar Oostende vertrokken is (.48), want het eerste stuk van lijn 69 en lijn 66 lopen samen...
Groeten,
Bart W.
groetjes
Hallo,
Groeten,
Bart W.
Dat zou nog net kunnen... A.31/V.35 (sporen 5,6 en 7,8 zijn toch zelfde perron)Henk schreef:En op de IC naar Brussel-Tongeren (belangrijk voor reizigers vanuit Roeselare & Torhout).
Groeten,
Bart W.
De loketbediende en de stationschef zijn dezelfde persoon. Ook zorgt deze persoon voor de S422 voor het overschrijden van het bord klein stopsein te Poperinge voor het rangeren van de P-trein.260689 schreef:Ik werk momenteel in het station van Ieper (jobstudent) en deels klopt het dat ze depot Poperinge willen sluiten maar de boel over te hevelen naar depot Kortrijk en niet Ieper.HLE 2302 schreef:Wel zijn er geruchten om in de toekomst depot Poperinge te sluiten, en de depot in Ieper te vestigen.
Poperinge gaan ze niet sluiten (station), waarom niet? Het zit zo, in Poperinge heb je sporen (meer sporen ik geloof 4 perron sporen maar in totaal 5 a 6 sporen waar je de Piekuur treinen en andere kunt stellen. Wat voor personeel werkt nog te Poperinge? 1 rangeerder, 1 loket bediende, 1 stationchef (3x8 systeem)). Ieper heeft nog een seinhuis en die bedienen de sporen van Poperinge tot en met Menen (2014 zou dit over geheveld moeten worden naar Kortrijk en 2016 zou Kortrijk naar Brugge en Gent verhuizen).
Is een document dat toelaat een sein in gesloten stand voorbij te rijden. De uitleg in detail over het hoe en wat en wanneer is een groot hoofdstuk in ons boek.bw494674 schreef:Hallo,Wat is een S422 ?Peche schreef:de S422
Groeten,
Bart W.
Hallo,
Moet er dan iedere dag opnieuw zo'n document worden opgemaakt om de P-trein te gaan rangeren ?
Wat is het nut daarvan ? Er is toch geen ander verkeer op de lijn na Poperinge ?
Groeten,
Bart W.
Is een document dat toelaat een sein in gesloten stand voorbij te rijden. De uitleg in detail over het hoe en wat en wanneer is een groot hoofdstuk in ons boek.[/quote]bw494674 schreef:Wat is een S422 ?Peche schreef:de S422
Moet er dan iedere dag opnieuw zo'n document worden opgemaakt om de P-trein te gaan rangeren ?
Wat is het nut daarvan ? Er is toch geen ander verkeer op de lijn na Poperinge ?
Groeten,
Bart W.
Na Poperinge stopt lijn 69 inderdaad. In een ver verleden liep deze lijn naar Steenvoorde en Hazebrouck (Frankrijk).Moet er dan iedere dag opnieuw zo'n document worden opgemaakt om de P-trein te gaan rangeren ?
Groeten,
Bart W.
Na het eigenlijke station loopt het spoor nog enkele honderden meters verder. Dit wordt gebruikt voor de rangeringen van de P-treinen.
Ik weet niet hoe de situatie in Poperinge precies zit, maar er zijn plaatsen waar er een stopsein staat die onmogelijk kan worden geopend. En dus alleen overschreden kan worden met het document S422. (Voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld Tessenderlo.) In het geval van Tessenderlo word daar dus bij élke rangering waarbij een van die stopseinen overschreden dient te worden, een S422 opgemaakt.bw494674 schreef:
Groeten,
Bart W.
Maar voor zover ik weet kan het sein te Poperinge kant stootblok gewoon geopend worden in kleine beweging. (Rood sein + maanwitlicht helemaal onderaan het seinpaneel.)
En de beweegreden daar achter ? Géén idee, het is gewoon verplicht.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...