Re: Lijn 69
Geplaatst: 04 sep 2011, 01:04
ze kunnen die eerste trein gewoon als commerciële trein laten rijden, zo maak je een avond/nacht aanbod
Dan hebben ze dus verlies? Een lege trein een 20-tal minuten leeg laten rijden.
Kan dat ? Hoe wordt deze trein dan gepoetst ?Tenzij ze in Poperinge de laatste trein van de dag voordien daar laat staan om gebruikt te kunnen worden s'anderdaags.
Het lijkt erg inefficient inderdaad.benoit schreef: Efficiënt is natuurlijk anders ....
De eerste commerciele trein van Kortrijk naar Poperinge vertrekt uit Kortrijk om 05u36. Ik betwijfel of er veel markt is voor treinen om 03u30 en 04u30...260689 schreef:ze kunnen die eerste trein gewoon als commerciële trein laten rijden, zo maak je een avond/nacht aanbod
De huidige situatie met herbenuttiging van 63 minuten is inderdaad niet erg kostenefficient.MIVB-reiziger schreef: Kijk naar de huidige situatie waarbij de trein zowel aankomt als vertrekt rond .30
De IC naar Poperinge kan pas weg nadat de IC naar Oostende vertrokken is (.48), want het eerste stuk van lijn 69 en lijn 66 lopen samen...bw494674 schreef:Hallo,
Zou het niet mogelijk zijn om de stoptijd in Kortrijk wat te verminderen ?
De IR-f uit Gent komt in Kortrijk aan om .42, de IC naar Poperinge vertrekt om .51. Kan die overstaptijd niet korter ?
Of zijn er andere overstaps die ik uit het oog verlies ?
Groeten,
Bart W.
Juist,... bedankt voor je antwoord.Henk schreef: De IC naar Poperinge kan pas weg nadat de IC naar Oostende vertrokken is (.48), want het eerste stuk van lijn 69 en lijn 66 lopen samen...
En op de IC naar Brussel-Tongeren (belangrijk voor reizigers vanuit Roeselare & Torhout).bw494674 schreef:Hallo,Juist,... bedankt voor je antwoord.Henk schreef: De IC naar Poperinge kan pas weg nadat de IC naar Oostende vertrokken is (.48), want het eerste stuk van lijn 69 en lijn 66 lopen samen...
En ik vermoed dat het omwisselen van beide IC's bij vertrek in Kortrijk niet mogelijk is wegens overstap naar Knokke/Blankenberge in Brugge ?
Groeten,
Bart W.
Dat zou nog net kunnen... A.31/V.35 (sporen 5,6 en 7,8 zijn toch zelfde perron)Henk schreef:En op de IC naar Brussel-Tongeren (belangrijk voor reizigers vanuit Roeselare & Torhout).
De loketbediende en de stationschef zijn dezelfde persoon. Ook zorgt deze persoon voor de S422 voor het overschrijden van het bord klein stopsein te Poperinge voor het rangeren van de P-trein.260689 schreef:Ik werk momenteel in het station van Ieper (jobstudent) en deels klopt het dat ze depot Poperinge willen sluiten maar de boel over te hevelen naar depot Kortrijk en niet Ieper.HLE 2302 schreef:Wel zijn er geruchten om in de toekomst depot Poperinge te sluiten, en de depot in Ieper te vestigen.
Poperinge gaan ze niet sluiten (station), waarom niet? Het zit zo, in Poperinge heb je sporen (meer sporen ik geloof 4 perron sporen maar in totaal 5 a 6 sporen waar je de Piekuur treinen en andere kunt stellen. Wat voor personeel werkt nog te Poperinge? 1 rangeerder, 1 loket bediende, 1 stationchef (3x8 systeem)). Ieper heeft nog een seinhuis en die bedienen de sporen van Poperinge tot en met Menen (2014 zou dit over geheveld moeten worden naar Kortrijk en 2016 zou Kortrijk naar Brugge en Gent verhuizen).
Wat is een S422 ?Peche schreef:de S422
Is een document dat toelaat een sein in gesloten stand voorbij te rijden. De uitleg in detail over het hoe en wat en wanneer is een groot hoofdstuk in ons boek.bw494674 schreef:Hallo,Wat is een S422 ?Peche schreef:de S422
Groeten,
Bart W.
Is een document dat toelaat een sein in gesloten stand voorbij te rijden. De uitleg in detail over het hoe en wat en wanneer is een groot hoofdstuk in ons boek.[/quote]bw494674 schreef:Wat is een S422 ?Peche schreef:de S422
Na Poperinge stopt lijn 69 inderdaad. In een ver verleden liep deze lijn naar Steenvoorde en Hazebrouck (Frankrijk).Moet er dan iedere dag opnieuw zo'n document worden opgemaakt om de P-trein te gaan rangeren ?
Wat is het nut daarvan ? Er is toch geen ander verkeer op de lijn na Poperinge ?
Groeten,
Bart W.
Ik weet niet hoe de situatie in Poperinge precies zit, maar er zijn plaatsen waar er een stopsein staat die onmogelijk kan worden geopend. En dus alleen overschreden kan worden met het document S422. (Voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld Tessenderlo.) In het geval van Tessenderlo word daar dus bij élke rangering waarbij een van die stopseinen overschreden dient te worden, een S422 opgemaakt.bw494674 schreef:
Moet er dan iedere dag opnieuw zo'n document worden opgemaakt om de P-trein te gaan rangeren ?
Wat is het nut daarvan ? Er is toch geen ander verkeer op de lijn na Poperinge ?
Groeten,
Bart W.