De schaamte voorbij

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trammist

Re: De schaamte voorbij

Bericht door Trammist »

Shrek schreef:Dat lijkt mij toch wel een belangrijk verschil. Een boosaardige bedrijfsleider van een privébedrijf speelt immers niet met het geld van 11 miljoen Belgen, maar alleen maar met het geld van zijn eigen bedrijf. Wat hij daarmee doet belangt alleen zijn werknemers, aandeelhouders en eventuele klanten aan. Wat een overheidsbedrijf doet belangt iedereen aan...
Ja, maar...

In een privébedrijf kijkt men niet meer om naar het personeel. Dat moet werken en zwijgen. De vakbonden worden het zwijgen opgelegd door de délégués een bureaustoel cadeau te doen.

Klanten worden bekeken als consumptievee en niet als 'zakenpartner'. De klant moet kopen en niets anders. Van leverancier wisselen haalt niets uit, alle bedrijven spelen hetzelfde spel en op de een of andere manier zitten alle leveranciers verstrikt in het web van dezelfde aandeelhouders. En dat is steevast hetzelfde handjevol veelbezitters. De aandeelhouders zijn in feite de grootste bron van onheil in bedrijven, met hun onredelijke eisen en teveel aan macht.
dentheo

Bericht door dentheo »

Trammist schreef:
Shrek schreef:Dat lijkt mij toch wel een belangrijk verschil. Een boosaardige bedrijfsleider van een privébedrijf speelt immers niet met het geld van 11 miljoen Belgen, maar alleen maar met het geld van zijn eigen bedrijf. Wat hij daarmee doet belangt alleen zijn werknemers, aandeelhouders en eventuele klanten aan. Wat een overheidsbedrijf doet belangt iedereen aan...
Ja, maar...

De vakbonden worden het zwijgen opgelegd door de délégués een bureaustoel cadeau te doen.
Maar ik denk niet dat ze directeur worden....
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Bericht door Trammist »

dentheo schreef:Maar ik denk niet dat ze directeur worden....
Een directeur is niet automatisch "grote baas".
Michel Bovy (ACV) is nu ook "directeur" bij de NMBS, maar ik geloof niet dat ze hem ooit C.E.O. zullen maken...
dentheo

Bericht door dentheo »

Trammist schreef:
Michel Bovy (ACV) is nu ook "directeur" bij de NMBS, maar ik geloof niet dat ze hem ooit C.E.O. zullen maken...

Hierboven hebt ge beweerd dat iemand met familierelaties/ adel in de privé direct grote baas is.... bij een voorbeeld uit de NMBS is grote baas ineens geen grote baas meer....
een klein beetje bevooroordeeld ? Frustraties ?
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:
Trammist schreef:

Hierboven hebt ge beweerd dat iemand met familierelaties/ adel in de privé direct grote baas is.... bij een voorbeeld uit de NMBS is grote baas ineens geen grote baas meer....
een klein beetje bevooroordeeld ? Frustraties ?
En zeggen dat ik die nog gekend heb als "kaartjesknipper" op de treinen in de jaren 80....chef garde.....CCOD.......
AGE-411

Bericht door AGE-411 »

Een van mijn favoriete columnisten is Van Cauwelaert. Hij zet het nog allemaal eventjes op een rij'tje:
Vorige week werd officieel bevestigd wat al geruime tijd bekend was: Sven Audenaert (SP.A) en Michel Bovy (CD&V) werden door de NMBS Holding benoemd tot directeur-generaal. Audenaert krijgt het departement personeelszaken. Bovy, een oud-vakbondsafgevaardigde bij het spoor, komt na een omweg via het kabinet van voogdijminister Inge Vervotte aan het hoofd van de afdeling strategie & coördinatie. Audenaert en Bovy krijgen elk een brutomaandsalaris van om en bij de 30.000 euro – u leest het goed: 30.000 euro per maand – , te verhogen met een aantal voordelen en premies. Hun benoeming werd al door de raad van bestuur van de holding goedgekeurd op 14 juli, slechts veertien dagen na het afsluiten van de kandidaatstellingen. En dat op voorspraak van het Benoemings- en Bezoldigingcomité, samengesteld uit vier leden van diezelfde raad van bestuur.

De rest leest u hier:
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/op ... 919180.htm#
Plaats reactie