Pagina 2 van 3
Geplaatst: 16 jul 2006, 14:32
door Sander
Ja, maar je kunt absoluut niet uitgaan van de verkeersregels bij het vaststellen van een maximale snelheid: je moet rekening houden met het ergste, en aan de hand daarvan een maximale snelheid stellen waarmee de schade zo beperkt mogelijk blijft. Maar als dit gewoon een hoofdlijn betrof, heb ik natuurlijk niets gezegd.
Geplaatst: 16 jul 2006, 14:34
door 5307
zo kun je ook zeggen: zone 30 op de autosnelweg, ziet dat er een kind overloopt, dan kun je nog snel remmen...
belachelijk
trein heeft voorrang en de trein zal nooit uitsterven (kijk naar dit voorbeeld: de bietentreinen uit poperinge reden, dan niet meer, het was "beter" met de camion, maar hoe zullen de bieten nu vervoerd worden??? terug met de trein...

)
Geplaatst: 16 jul 2006, 14:36
door Sander
5307 schreef:zo kun je ook zeggen: zone 30 op de autosnelweg, ziet dat er een kind overloopt, dan kun je nog snel remmen...
belachelijk
Inderdaad een belachelijke reactie: wat zou een kind op een snelweg zoeken? Je moet natuurlijk wel uitgaan van de situatie zoals die is op de plaats waarvoor je regels wilt maken.
Geplaatst: 16 jul 2006, 14:46
door e49memling
Dustin heeft gedaan wat hij moest doen en wat hij kon doen.
Achteraf kun je het op je gemak bekijken en denken: misschien dit, of misschien dat...
Maar uit alles blijkt dat hij goed heeft gehandeld, geen enkele situatie is dezelfde.
Geplaatst: 16 jul 2006, 14:47
door 5307
ik twijfel er geen moment aan...

Geplaatst: 16 jul 2006, 18:11
door Jean
@DuStin : veel beterschap en snelle verwerking .
Je hebt precies al meer dan je plicht gedaan : na het ziekenhuis mocht je normaal ook taxi naar huis vragen en die verklaring , daar moest je ook niet specaal direct voor langsgaan ,dat mocht ook eerstvolgende werkdag .
Die eerstvolgende werkdag kon je normaal ook taxi krijgen om je wagen op te gaan halen .
Da's wat ik v collega's die reeds ongevallen meemaakten hoorde .
Ook moet je normaal als je ongeval dat als arbeidsongeval gecatalogeerd wordt de permanentie (laten) verwittiggen (indien je daar nog in staat toe bent ) die zo'n formulier arbeidsongeval P-zoveel moet invullen .
En normaal moet je eerstvolgende werkdag ook naar arbeidsgeneesheer op controle voor je het werk eventueel mag hervatten met zijn goedkeuring , heb v collega gehoord die dat niet gedaan had omdat hij niet wist dat dit moest en die heeft fikse uitbrander gekregen .
Dit zowel voor ongevallen overkomen op weg van en naar het werk als degene tijdens het werk .
Da's hetgene dat ik v al die verhalen v collega's onthouden heb , als er iemand onjuistheden of onvolledigheden hiering leest , gelieve deze te verbeteren .
.
Geplaatst: 16 jul 2006, 18:20
door DuStin
Bedankt iedereen voor de steun. Het gaat al wat beter hoor, alhoewel ik niet weet hoe ik zal reageren als ik mijn eerste overweg passeer.
@Jean : Ik moet morgen in plaats van mijn normale dienst, een dienst 8-14u bij de Tosci's doen. Ik vermoed dat ze op dat punt mij gaan inlichten over wat er allemaal moet gebeuren. Als ze niks vermelden over de medische kant van de zaak zal ik zelf zeker informatie vragen... Thx
Greetz
Stijn
Geplaatst: 16 jul 2006, 19:42
door Ruben
Eigenlijk ook weer een mooie illustratie van waarom je een gordel moet aandoen... Of zit dat niet in vrachtwagens?
Geplaatst: 16 jul 2006, 20:04
door trainfreak
Ruben schreef:Eigenlijk ook weer een mooie illustratie van waarom je een gordel moet aandoen... Of zit dat niet in vrachtwagens?
Waarom zou dat er niet inzitten?
Bij ene vrachtwagen is het nog evidenter dan bij aan auto!
Geplaatst: 16 jul 2006, 22:40
door Jean
Vrachtwagens hebben veiligheidsgordels ,maar ik weet niet of er daarvoor ook gordeldraagplicht geldt .
Want in touringcars is de gordelplicht ook niet lang ingevoerd .
Geplaatst: 16 jul 2006, 22:44
door Thomas
Jean schreef:Vrachtwagens hebben veiligheidsgordels ,maar ik weet niet of er daarvoor ook gordeldraagplicht geldt .
Want in touringcars is de gordelplicht ook niet lang ingevoerd .
Voor de chauffeur toch wel? Of die op de voorste rij.
Geplaatst: 17 jul 2006, 09:49
door pietjepek
Geplaatst: 17 jul 2006, 18:18
door DuStin

Brrr, ik zou zeggen mooie foto's, maar ik krijg alweer de kriebels als ik ernaar kijk. Ik heb gehoord dat er een klein stukje heeft gestaan in de Gazet van Antwerpen (zaterdag) over dit voorval. Als iemand dat hier kan overtypen zou dat ook leuk zijn.
Geen foto's van de andere zijkant ? Gutsende diesel is niet zo interessant blijkbaar ?
Greetz
Geplaatst: 17 jul 2006, 18:24
door trainfreak
Een 24-jarige vrachtwagenchauffeur uit Kortrijk is vanmorgen zwaargewond geraakt toen hij ter hoogte van de Lillobrug in de Antwerpse haven op een trein botste. De chauffeur negeerde wellicht de waarschuwingslichten en zou volgens getuigen bovendien ook de andere kant hebben opgekeken. Het slachtoffer werd voor verzorging naar het Jan Palfijnziekenhuis in Merksem gevoerd. Door het ongeval moest de bovenleiding van de spoorweg worden afgebroken, wat de nodige verkeershinder veroorzaakte.
Dit vond ik op een ander forum
Het komt van
deze site (antwerpenapart.be)
Geplaatst: 17 jul 2006, 18:30
door DuStin
Euhm, ik ben een 24-jarige Bestuurder Rangeringen uit Kortrijk... Die vrachtwagenchauffeur was een stuk in de 40 volgens mij en hij sprak Antwaarps van wat ik kon uitmaken.

Blijkbaar hebben de heren Reporters één en ander verkeerd opgezocht denk ik.
Ook met de bovenleiding was niks mis en de Lillobrug is daar toch wel nog een heus eindje vandaan hoor....
Verkeerd bericht of foute info ? Ik weet het niet...
Greetz