compensatie bij vertraging.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
kika
Berichten: 2866
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: compensatie bij vertraging.

Bericht door kika »

rvdborgt schreef:Verder zit er een Communicatie van de Europese Commissie aan te komen, die als ik het goed heb ook het begrip "ovremacht" wat preciezer zal uitleggen en in welke gevallen overmacht überhaupt ingeroepen kan worden.

Groetjes,
Rian
Communicatie klinkt net zo wollig als overmacht. Is dat puur adviserend, of een richtlijn die lidstaten in wetgeving moete gieten of....?
rvdborgt
Berichten: 4671
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: compensatie bij vertraging.

Bericht door rvdborgt »

kika schreef:
rvdborgt schreef:Verder zit er een Communicatie van de Europese Commissie aan te komen, die als ik het goed heb ook het begrip "ovremacht" wat preciezer zal uitleggen en in welke gevallen overmacht überhaupt ingeroepen kan worden.
Communicatie klinkt net zo wollig als overmacht. Is dat puur adviserend, of een richtlijn die lidstaten in wetgeving moete gieten of....?
Ik heb me vergist - in het Nederlands noemt de Commissie het een Mededeling. Daar kan van alles in staan, maar in dit geval gaat het vermoedelijk om een juridisch getoetste uitleg van bestaande EU-wetgeving. En die neem je maar beter serieus.

Groetjes,
Rian
Paul
Berichten: 1336
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: compensatie bij vertraging.

Bericht door Paul »

Onlangs vroeg ik compensatie aan voor een occasionele vertraging van meer dan 60 minuten, ik reisde met een biljet enkele reis van 4,70 euro. Ik kreeg een waardebon toegestuurd van 2,50 euro. Dat klopte natuurlijk niet, dus stuurde ik opnieuw een brief naar de klantendienst om te vragen waarom ze niet het volledige bedrag vergoeden zoals het in de voorwaarden staat. Vandaag kreeg ik als antwoord:

"Wij hebben uw schrijven van 06.10.2012 goed ontvangen. U ontvangt een waardebon van € 2,50 (RITA dossiernummer 211401).
Een medewerker heeft een foutieve berekening gemaakt waardoor u recht heeft op een waardebon van € 4,70 in de plaats van de waardebon die u is toegestuurd geweest. Onze excuses voor de ondervonden hinder."

Hoe moet ik dat antwoord nu interpreteren? Er zat geen nieuwe waardebon bij de brief. Ga ik later nog een nieuwe waardebon krijgen? Weet iemand wat "RITA dossiernummer 211401" betekent? Moet ik met dat nummer misschien naar het loket gaan? Er staat niet meer uitleg in de brief. Erg klantvriendelijk vind ik dat allemaal toch niet...

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
kika
Berichten: 2866
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: compensatie bij vertraging.

Bericht door kika »

4€45 cash vragen natuurlijk, het missende bedrag + postzegels.
kuba.g

Re: compensatie bij vertraging.

Bericht door kuba.g »

Volgens mij heb je geen recht om communicatiekosten terug te vorderen bij een compensatieverzoek.
korkilla

Re: compensatie bij vertraging.

Bericht door korkilla »

klopt. postzegels worden niet terugbetaald.
je kan gratis naar de klantendienst sturen door af te geven aan het loket. De mensen aan het loket kunnen je niet helpen, maar sturen het gratis via binnenpost. Je hebt het recht op een bewijsje van afgifte.

Ik zou die bon terugsturen en 4,70 cash eisen. Daar heb je recht op. Geef je rekeningnummer door en vermeld duidelijk dat je geen bonnen wil.
Plaats reactie