Pagina 2 van 2
Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 23 okt 2011, 16:21
door rvdborgt
Kristofke schreef:Lang leve de verplichte Europese aanbestedingen voor overheidsbedrijven!
Je krijgt wat je bestelt. En als je de aanbiedingen voornamelijk op prijs beoordeelt, tsja. Het is namelijk niet zo dat per se de goedkoopste moet winnen.
Groetjes,
Rian
Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 23 okt 2011, 19:28
door dentheo
Eigenaardig toch, want de bazen rijden zelf bijna nooit in een Lada....

Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 23 okt 2011, 22:33
door COCOKEN007
hoi
toch blijf ik erin geloven dat ze zullen rondrijden.
Anasaldo heeft al het een en het ander bewezen met hun ETR500 en loco E402 .
Prachtige treinstellen. Ook in het verleden hebben ze prachtig materiaal gemaakt.(settebello)
Het ligt ook bij de cultuur van de Italianen , is het vandaag niet gedaan dan doen we morgen verder (domani).Maar rijden zullen ze .
Ik rij ook met Italiaanse brol Fiat rond maar ben er ook tevreden van .
Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 23 okt 2011, 22:36
door AlexNL
ETR 600 komt bij Alstom vandaan hoor, niet AnsaldoBreda

Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 23 okt 2011, 23:14
door sammarco1
AlexNL schreef:ETR 600 komt bij
Alstom vandaan hoor, niet AnsaldoBreda

Voor meer foto's betreffende de
ETR 600
Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 23 okt 2011, 23:53
door Bordensteker
Als ik op die ETR 600 link klik komt er echter "Geen afbeelding om te laten zien."
_________________
Daarom dat ik dat hier even verklik.
Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 24 okt 2011, 00:39
door sammarco1
Bordensteker schreef:Als ik op die ETR 600 link klik komt er echter "Geen afbeelding om te laten zien."
_________________
Daarom dat ik dat hier even verklik.
En
nu ?
Ook in italie heet ie " Eend" of te wel in het italiaans, "Pappero"
Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 24 okt 2011, 01:45
door Bordensteker
Wie? De ETR 600 of de V250?
Deze nieuwe link werkt wel, ja.
De vorige evenwel nog niet, en dat is feitelijk waar je naar vraagt!
Die ETR 600 oogt fraai. Zelfs als zijn open mond niet afgedekt is ziet die er duidelijk beter uit dan de V250. Iets met verhoudingen en lijnen.
De bek van een V250 is een beetje als een kind met een erg grote zuurbal in de mond op de kermis. Of een volwassene die een shaslick spies even in zijn hoofd steekt om een glas drank aan te kunnen pakken!
Men noemt hem weleens kruimeldief, maar dat doet onrecht aan de ontwerpers van de betreffende machientjes!
_________________
om maar niet te spreken van volwassenen met zuurballen in hun mond
Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 24 okt 2011, 10:27
door LML
Foutje van de zaak... 'k Bedoelde de ETR 500 (die is van AnsaldoBreda). De ETR 600 en zelfs 610 is inderdaad van Alstom...
Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 24 okt 2011, 10:42
door sammarco1
Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 12 jan 2012, 15:33
door neigezug
Een andere eendebek was wel beter geweest : De talgo 250.
(
http://www.talgo.com)
Talgo 250
Inter-operability at the service of railway operators worldwide.
Train with automatic variable gauge system and dual voltage designed for travelling on conventional and High Speed tracks.
Maximum commercial speed 250 km/h (UIC gauge) 220 km/h (Spanish gauge).
Maximum acceleration on curves
1.2 m/s2
Traction units
2
Traction Electrical.
Electricity supply
25 kV, 50 Hz / 3 kV c.c.
Installed power
4800 kW c.a. / 4000 kW c.c.
Power generators
Two identical, independent generators.
Bogies Bo - Bo
Wheelbase 2.8 m
Power axles
8
Maximum weight per axle 18 t.
Front Aerodynamic, optimised for pressure waves and side winds.
Pneumatic braking
Two discs per axle.
Electric braking
Regenerating (2400 kW) and Rheostatic (2000 kW)
Length 20 m
Maximum width
2.96 m
Height 4 m
Operation direction
Two way (”push-pull”)
Operation Single train or in multiple configuration
Re: Eendebek Fyra
Geplaatst: 12 jan 2012, 16:07
door sammarco1
alle spaanse
eendebekjes op een rijtje...
