Pagina 2 van 2
Re: M6 getrokken richting Antwerpen
Geplaatst: 04 dec 2011, 09:36
door dentheo
Jorik schreef:
Nu heb ik persoonlijk liever de Loc kant Essen omdat je voor de moment in de tunnel maar 40km/u meer mag, als je dan aan de klim begint richting Luchtbal is het soms vrij lastig om met het stuurrijtuig op kop naar boven te geraken.
Wat kan daarvan de reden zijn ?
Tragere reactie Mux omzetting in 27 ?
Slip omdat de druk op de buffers komt, die iets hoger staan dan de koppelhaak (lijkt mij kleine kans)
Re: M6 getrokken richting Antwerpen
Geplaatst: 04 dec 2011, 10:14
door Jorik
Betere controle over de tractie, MUX zorgt altijd voor vertraging in reactie uit het stuurrijtuig.
Ook hoor je op de loc beter wat er gebeurt ivm. slip etc...
Op het stuurrijtuig moet je af gaan op de signalisatie en deze komt wel met wat vertraging.
Re: M6 getrokken richting Antwerpen
Geplaatst: 04 dec 2011, 10:31
door dentheo
Anderzijds had ik in het begin bij stuurrijtuigen het gevoel dat men met de lok achteraan "agressiever" wegreed.
Ik dacht misschien omdat men de lok niet "hoorde".
Kan ook zijn dat ik het niet gewoon was een lok voorbij het perron te horen "werken".
Hopelijk is het "water" in de tunnel snel weg, kun je weer gewoon wegrijden uit Antw-centraal.
Re: M6 getrokken richting Antwerpen
Geplaatst: 04 dec 2011, 11:15
door Steven
Dat waterprobleem met bijhorende snelheidsbeperking is enkel kant Essen van toepassing. Langs de kant Berchem is alles nog origineel op gebied van snelheden.
Re: M6 getrokken richting Antwerpen
Geplaatst: 04 dec 2011, 11:22
door Jorik
dentheo schreef:Anderzijds had ik in het begin bij stuurrijtuigen het gevoel dat men met de lok achteraan "agressiever" wegreed.
Ik dacht misschien omdat men de lok niet "hoorde".
Kan ook zijn dat ik het niet gewoon was een lok voorbij het perron te horen "werken".
Hopelijk is het "water" in de tunnel snel weg, kun je weer gewoon wegrijden uit Antw-centraal.
Het water probleem zou volgens de laatste berichten terug in orde zijn.
Er zijn enkele weken geleden een paar test ritten geweest aan hogere snelheid, de uitkomst hiervan is nog niet bekend.
Naar het schijnt zou de dempingsmaterie onder de sporen nog veranderd moeten worden.
En we hopen allen dat de snelheid rap terug opgedreven wordt.