Pagina 2 van 4

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 03 dec 2011, 20:03
door Robin
er staan inderdaad een stel 77'ers langs de kant 'in park'.
Ook zoude er enkele 57 weer weg gaan en nieuwe in de plaats komen, vraag is wel wanneer.

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 04 dec 2011, 12:55
door b-loc
Robin schreef:er staan inderdaad een stel 77'ers langs de kant 'in park'.
Ook zoude er enkele 57 weer weg gaan en nieuwe in de plaats komen, vraag is wel wanneer.
Als er 77's teveel zijn kunnen ze dan niet de 57's weg doen?

Waarom vervangen ze bestaande locs door andere?

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 04 dec 2011, 13:45
door Joris
Hallo,
b-loc schreef:
Robin schreef:er staan inderdaad een stel 77'ers langs de kant 'in park'.
Ook zoude er enkele 57 weer weg gaan en nieuwe in de plaats komen, vraag is wel wanneer.
Als er 77's teveel zijn kunnen ze dan niet de 57's weg doen?
Omdat de 77 niet in Frankrijk mag rijden... OSR heeft trouwens in Frankrijk ook gehuurde diesels, en geen 77'ers...
77 in Frankrijk laten homologeren? Logistics heeft geen geld, dus.......
Groeten,
Joris De Mol

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 04 dec 2011, 13:52
door Joris
Hallo,
msts.be schreef:
Joris schreef:Of cargo echt rondkomt met enkel de 13, 28/29, 57 en 77/78, dat snap ik momenteel ook niet goed, maar tijd zal dat uitwijzen zeker?
Joris, naar het schijnt zijn er een dozijn 77'en gewoon afgesteld die niets staan te doen ! Plus dat de trafiek die vroeger door de 77'en werd gereden (NL/D) nu door de 28'en gedaan wordt. Met dezelfde vraag vervangen twee 77'ers dus één 23, reken maar uit.
Dat wist ik niet, dat die nog steeds in park stonden? Maar zijn die niet officieel kapot? Anders zouden ze toch nu al inzetbaar/ingezet zijn? Ik zie niet in waarom men locs niet zou aflossen vanaf het moment dat het mogelijk is.
Al zijn enkele 77'ers voor een gewone goederentrein volgens mij ook niet de meest goedkope oplossing...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 04 dec 2011, 13:58
door 260689
in alle Bundels over het hele land 1 a 2 77/78 laten staan met planton bestuurder erop, zo kan men bij defecte trein rapper ingrijpen.

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 04 dec 2011, 13:59
door Robin
ECR reed lange tijd geleden met G2000, voor de samenwerking heeft Bcargo toen ook een paar G2000 erbij gehaald. Nadien begon ECR met de TRAXX en toen kwamen er 5x T29 bij en nu zitten ze met die T57 :roll: .
Joris schreef:Logistics heeft geen geld, dus.......
Dit verklaard ook waarom die paar 77'ers in park staan ;), als jij geen geld hebt kan je uw auto ook niet onderhouden nietwaar?

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 04 dec 2011, 22:06
door Joris
Hallo,
Robin schreef:
Joris schreef:Logistics heeft geen geld, dus.......
Dit verklaard ook waarom die paar 77'ers in park staan ;), als jij geen geld hebt kan je uw auto ook niet onderhouden nietwaar?
Dan veronderstel ik dat ze daar binnen 2 weken ook geen geld voor gaan hebben?
En nu gaan veronderstellen dat "ze met die 57 zitten" zou ik nu ook niet zeggen, anders hadden ze er geen 2 bijgehuurd... En zonder die 57 hadden ze een heel aantal diensten nu niet kunnen doen!
Ik denk eerder dat ze nu met die 29'ers zitten...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 04 dec 2011, 23:01
door Robin
Joris schreef:Hallo,
Robin schreef:
Joris schreef:Logistics heeft geen geld, dus.......
Dit verklaard ook waarom die paar 77'ers in park staan ;), als jij geen geld hebt kan je uw auto ook niet onderhouden nietwaar?
Dan veronderstel ik dat ze daar binnen 2 weken ook geen geld voor gaan hebben?
En nu gaan veronderstellen dat "ze met die 57 zitten" zou ik nu ook niet zeggen, anders hadden ze er geen 2 bijgehuurd... En zonder die 57 hadden ze een heel aantal diensten nu niet kunnen doen!
Ik denk eerder dat ze nu met die 29'ers zitten...
Groeten,
Joris De Mol
Betreft de T77, die reden heb ik gehoord of het echt zo is weet ik niet. Ik heb geen zicht op de bankrekening van Bcargo.

De T57 staat soms echt een x aantal dagen op dezelfde plek, vlak naast de tankinstallatie op FNND.
Ze hebben er inderdaad 2 bij gehuurd maar de eerste 4 of 5 gaan weg omdat deze te duur zijn om te huren.

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 04 dec 2011, 23:06
door Shrek
Joris schreef: Ik denk eerder dat ze nu met die 29'ers zitten...
Groeten,
Joris De Mol
Als de 13nen effectief allemaal naar B-logistics gaan zijn die inderdaad niet meer nodig, maar dat is natuurlijk juist het voordeel van leasen he :)

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 04 dec 2011, 23:15
door Joris
Hallo,
Shrek schreef:
Joris schreef: Ik denk eerder dat ze nu met die 29'ers zitten...
Groeten,
Joris De Mol
Als de 13nen effectief allemaal naar B-logistics gaan zijn die inderdaad niet meer nodig, maar dat is natuurlijk juist het voordeel van leasen he :)
Die 29'ers zijn al een tijdje niet zo erg meer nodig hoor... Hoeveel containertreinen naar Frankrijk slepen die nog? 1 op zaterdag middag, en 1 op weekdagen in de vooravond? Die dingen bollen meer in binnenlandse dienst dan naar Frankrijk.
Een ander leuk idee zou zijn om die enkele vaste diensten op de Athus-Meuse te geven, tot Basel Muttenz, er zou dan 1 loc ter plaatse kunnen blijven voor pendels St-Louis-Basel voor de treinen met 13'ers die niet verder kunnen rijden. Enige jammere probleem: heeft B-Logistics nog treinen die verder rijden dan Thionville?
Groeten,
Joris De Mol

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 10 dec 2011, 18:57
door The_gold
Was het vandaag de laatste dag om een 26 te spotten? of gaan ze pas vanaf morgen er uit?

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 10 dec 2011, 21:15
door Joris
Hallo,
The_gold schreef:Was het vandaag de laatste dag om een 26 te spotten? of gaan ze pas vanaf morgen er uit?
Aangezien de 26'ers bij mijn weten geen diensten meer hadden op zondag is het intussen definitief over en uit :cry:
Ik zal ze missen...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 10 dec 2011, 21:16
door Joris
Afbeelding

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 10 dec 2011, 22:51
door Steve
Waar kan men de meeste 26'en tegenkomen op zaterdag? Toevallig iets in de ruime buurt van Brussel?

Re: Einde HLE 26

Geplaatst: 11 dec 2011, 00:07
door Joris
Hallo,
MIVB-reiziger schreef:Waar kan men de meeste 26'en tegenkomen op zaterdag? Toevallig iets in de ruime buurt van Brussel?
Nergens meer... Het is gedaan... Definitief... Of het moest zijn dat er maandag tegen het P.V. in toch nog een zou rijden...
Groeten,
Joris De Mol