Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02 aug 2006, 15:27
door e49memling
Steven schreef:tis da ge aan een gesleepte trein achteraan zoveel kenmerken hebt om een bestuurder te herkennen he :-)
Ge moet uw nummerplaat laten hangen hé

Geplaatst: 02 aug 2006, 15:27
door Steven
e49memling schreef:
Steven schreef:tis da ge aan een gesleepte trein achteraan zoveel kenmerken hebt om een bestuurder te herkennen he :-)
Ge moet uw nummerplaat laten hangen hé
ppff enkel en alleen omdat ze me zouden kunnen straffen? dan hang ik wel een valse hahahahah :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 02 aug 2006, 15:56
door edje
De snelheid controles in Nederland gebeurt op plekken waar de ATB de snelheid niet kan controleren.
ATB kunt maar een bepaald aantal snelheden om te controleren
40km/h 60km/h 80km/h en 130km/h
Het gaat dus met name om het gat tussen de 80 en 130km/h
Er zijn een aantal plekken in Nederland (Hardewijk, Wierden) waar je maar met maximaal 110km/h door een boog heen kan.
De beveiliging geeft dan 130km/h aan.
Dus in principe zou een machinist met 20km/h harder door die boog kunnen.
En de controle is er ook voor plekken waar een tijdelijke snelheidsbeperking is (werkzaamheden en dergelijk)
Het is goed dat het gebeurt, het is immers een serieus spoorbedrijf, en geen racebaan.

Geplaatst: 02 aug 2006, 16:10
door Steven
hier in belgie staat op elke baanloc een registratietoestel om de snelheden te controleren, op de nieuwste voertuigen zien ze gewoon alles, weten ze perfect te zeggen wanneer je uw klakson (hoorn) bediend hebt en zo meer

Geplaatst: 02 aug 2006, 18:08
door edje
Dat hebben de treinen hier ook wel ( ARR Automatische Rit Registratie )
ARR moet aanwezig zijn op elke lok of treinstel.
Maar ARR wordt alleen uitgelezen, na een ongeval, of bij onderhoud.

Geplaatst: 02 aug 2006, 20:03
door Speedy
Steven schreef:hier in belgie staat op elke baanloc een registratietoestel om de snelheden te controleren, op de nieuwste voertuigen zien ze gewoon alles, weten ze perfect te zeggen wanneer je uw klakson (hoorn) bediend hebt en zo meer
Heb da ook altijd zo gehoord dat men op HLE13/MS96 zelfs kan zien of je al dan niet claxonneert maar geloof er nie te veel van..
Is dat gn zuiver pneumatische werking ?
Zal morgen eens kijken of m'n claxon ook werkt als HLE 'plat' ligt...

Geplaatst: 02 aug 2006, 20:13
door Steven
de klakson is idd pnematisch maar aan de hendel zelf vlug een microswitch plaatsen die zorgt dat elke keer je hem bediend en registratie gebeurd is maar een kleintje hoor