hle 18 op noorderkempen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hobbes

Re: hle 18 op noorderkempen?

Bericht door Hobbes »

Dan doen ze het met 2x Desiro, of anders (even dromen) een P-trein voor studenten he...
Kristofke

Bericht door Kristofke »

De NMBS kennende zal het gewoon 1 stel zijn, en zal het enkele jaren duren en vele klachten voordat men die samenstelling zal veranderen.

Wat dacht je nu dat ze daar proactief gaan denken?
Robin

Bericht door Robin »

Kristofke schreef:De NMBS kennende zal het gewoon 1 stel zijn, en zal het enkele jaren duren en vele klachten voordat men die samenstelling zal veranderen.

Eventjes recht staan kan heus geen kwaad hoor, vandaag heb ik ook meegereden met de Desiro. Je hebt er plaats genoeg in.
Het is nu ook niet dat we met z'n alle nu echt de laatste trein nemen he ofwel?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Robin schreef:
Kristofke schreef:De NMBS kennende zal het gewoon 1 stel zijn, en zal het enkele jaren duren en vele klachten voordat men die samenstelling zal veranderen.

Eventjes recht staan kan heus geen kwaad hoor, vandaag heb ik ook meegereden met de Desiro. Je hebt er plaats genoeg in.
Het is nu ook niet dat we met z'n alle nu echt de laatste trein nemen he ofwel?
Heb je de studentenverhuis op zondagavond al veel meegemaakt?

Ja die studenten willen allemaal met de voorlaatste of laatste trein naar hun kot, want ze willen thuis nog het avondeten achter de kiezen slaan, en zo laat mogelijk vertrekken.

En bij de Noorderkempen pendel wordt de laatste rit in het weekend afgeschaft door besparingen, dus dat is dan allemaal om 20u08 de trein op. Met rechtstaan is niets mis mee, toch zeker niet op dat traject dat maar een kwartier duurt, maar ook andere trajecten uit bijvoorbeeld Turnhout zitten de treinen op zondagavond stampvol ondanks de materiaalversterking (nu ja, versterking, een break meer).

Ik probeer er alvast rekening mee te houden dat als ik op zondagavond te trein neem dat ik een 1ste klasse coupon op zak heb.
groentje

Bericht door groentje »

Of ietsje eerder vertrekken, of meer verspreiden over het perron? Nu, ik nam indertijd vaak de studentenpendel uit Poperinge naar Heverlee, in het station van Deinze zat die inderdaad al behoorlijk vol. Tenminste, als je opstapte onder de overkapping, dan was het dringen geblazen in de sassen en de doorgangen. Als je een beetje verder stapte, had je zelfs nog zitplaatsen. En dat gold voor nog wel meer treinen.
K V B

Bericht door K V B »

Op termijn wil de NS toch een IC Breda - Antwerpen laten rijden? Het lijkt me logisch die in Noorderkempen te doen stoppen. Is de pendel niet meer nodig.
kika

Bericht door kika »

K V B schreef:Op termijn wil de NS toch een IC Breda - Antwerpen laten rijden? Het lijkt me logisch die in Noorderkempen te doen stoppen. Is de pendel niet meer nodig.
Ik zeg geen nee tegen een hogere frequentie. Ik zou zelf geen IC op Noorderkempen laten stoppen en ik zie die IC nog niet op korte termijn komen (als ooit). Verder rijdt de NS helemaal niet met een hle 18.
Shrek

Bericht door Shrek »

Ik zou de noorderkempen-pendel afschaffen en gewoon een IR uit brussel doortrekken tot daar. Die M5 kan men wel inwisselen voor een M6 van een andere verbinding lijkt mij. Gewoon nog even ETCS inbouwen in de 18 en het kan al :)
Steven

Bericht door Steven »

kika schreef:
K V B schreef:Op termijn wil de NS toch een IC Breda - Antwerpen laten rijden? Het lijkt me logisch die in Noorderkempen te doen stoppen. Is de pendel niet meer nodig.
Ik zeg geen nee tegen een hogere frequentie. Ik zou zelf geen IC op Noorderkempen laten stoppen en ik zie die IC nog niet op korte termijn komen (als ooit). Verder rijdt de NS helemaal niet met een hle 18.
Dat staat in het originele Fyra plan.
Brussel Amsterdam en Brussel Breda. deze laatste zou in mechelen en noorderkempen stoppen de eerste niet.
kika

Bericht door kika »

Steven schreef: Dat staat in het originele Fyra plan.
Brussel Amsterdam en Brussel Breda. deze laatste zou in mechelen en noorderkempen stoppen de eerste niet.
Dat klopt, maar zie jij dat (snel of überhaupt) gebeuren?
Steven

Bericht door Steven »

kika schreef:
Steven schreef: Dat staat in het originele Fyra plan.
Dat klopt, maar zie jij dat (snel of überhaupt) gebeuren?
Zolang die stellen niet gekeurd geraken is dit een groot vraagteken dat weet het kleinste kind, afwachten dus. :mrgreen: :mrgreen:
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:
kika schreef:
Dat staat in het originele Fyra plan.
Men heeft in Nederland besloten om de HSL vanaf 2015 weer in het hoofdrailnet te integreren. NS krijgt een concessie tot 2025. En in dit document staat wat NS er mee wil aanvangen:
http://www.treinreiziger.nl/userfiles/i ... iziger.pdf
En daar staat onder andere "16 keer per dag van Breda naar Antwerpen".
Ik denk dat NS dan maar beter eens met NMBS gaat praten, want volgens mij is het nuttig deze trein in Noorderkempen te laten stoppen, en dan de pendel gewoon af te schaffen. Maakt de exploitatie ook wat eenvoudiger, want dat keren in Noorderkempen betekent ook dat het tegenspoor een tijdje geblokkeerd is...
In dat document word er ook gesproken van een hoogwaardige trein Eindhoven - Düsseldorf. Dat doet mij meteen dromen van een Antwerpen - Breda - Eindhoven - Düseldorf. Volgens mij zou zo een trein best wel eens success kunnen hebben.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Hoezo het tegenspoor is toch niet bezet? De trein in Noorderkempen keert op zijsporen, de HSL loopt daar in het midden door.

Een trein uit Breda die in Noorderkempen zou stoppen doet dat zowiezo op het spoor kant Brecht, wat momenteel zelden gebruikt wordt.

Als het moet kan de trein in Noorderkempen ook keren in de "bundel", als er vlak achter een trein naar Breda aan het perron moet stoppen en deze niet op het andere perron kan komen omdat de wisselstraat gebruiken eventueel een Thalys zou ophouden in volle snelheid...

Maar het lijkt mij dat er genoeg exploitatiemogelijkheden zijn in Noorderkempen.
Shrek

Bericht door Shrek »

die bundel is toch niet geëlektrificeerd? :?:
Bibke

Bericht door Bibke »

Shrek schreef:die bundel is toch niet geëlektrificeerd? :?:
Jawel. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=jTd-j4A0 ... re=related
Plaats reactie