Pagina 2 van 2
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Geplaatst: 25 feb 2012, 09:00
door Steven
Mechanik schreef:bepaalde 20'ers mogen wel op het CFL net rijden he

Maar die gebruiken ze dan enkel voor reizigers en niet voor goederen. Ze kunnen er mee tot Luxemburg station, op de rest van het CFL net ben je er niets mee en ook die toestand is geen lang leven meer beschoren. de CFL wil zo snel mogelijk dat stuk lijn tot aan de Belgische grens ook op 25kV (de werken zijn daarvoor al een tijdje afgerond).
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Geplaatst: 25 feb 2012, 12:46
door b-loc
dentheo schreef:b-loc schreef:Is het niet goedkoper om de oudere locomotieven aan de kant te zetten en 13 in de plaats te nemen?
De 13en kunnen alleen naar Frankrijk... niet Nederland niet Duitsland....
Ik weet echter niet hoe de tonnage internationaal zich verdeelt.
De oude locomotieven (20/23) kunnen niet naar frankrijk en duitsland rijden dus of deze nu met 13 of 20/23 worden gereden maakt niet veel uit.
Dus 13 kan diensten naar Frankrijk en binnenlandse ritten doen.
Maar ik vraag me af wat heeft de 29 meer dan de 13 buiten dat deze ook in duitsland kan?
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Geplaatst: 26 feb 2012, 16:00
door Ralph
Reeks 13 mag en kan ook tot aan de grensstations in Nederland komen. Zoals Maastricht en Roosendaal.
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Geplaatst: 26 feb 2012, 18:13
door pietje
b-loc schreef:Maar ik vraag me af wat heeft de 29 meer dan de 13 buiten dat deze ook in duitsland kan?
De 28 en 29 hebben volgens mij volledige toelating voor NL en F, terwijl de 13 in NL enkel de grenstrajecten en in F het 25kV gedeelte kan/mag doen.
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Geplaatst: 26 feb 2012, 19:02
door b-loc
pietje schreef:b-loc schreef:Maar ik vraag me af wat heeft de 29 meer dan de 13 buiten dat deze ook in duitsland kan?
De 28 en 29 hebben volgens mij volledige toelating voor NL en F, terwijl de 13 in NL enkel de grenstrajecten en in F het 25kV gedeelte kan/mag doen.
De 28 mag niet naar Frankrijk
en 29 mag niet naar Nederland en Duitsland
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Geplaatst: 26 feb 2012, 19:44
door Ralph
Een kleine correctie op de post van B-loc:
Reeks 28 is geconfigureerd voor Duitsland/ Oostenrijk/ Nederland en Belgiƫ (inclusief HSL en betuweroute voor enkel de 2801-2803 ivm ETCS)
(E 186 196-235 = 2803-2843) en E 186 123-125 = 2801-2803.
Reeks 29 is geconfigureerd voor Duitsland, Belgiƫ en Frankrijk.
is de E 186 346-350, de NMBS reeks 29
Deze 5 locs hadden aanvankelijk aan ECR geleverd geworden, maar omdat men op zeer korte termijn 5 locs aan ATC moest leveren, werden 5 ECR locs na hun bouw in de kleuren van ATC gespoten en als E 186 345-350 geleverd aan ATC. Voor ECR bouwde men 5 nieuwe locs. Om deze reden zijn de reeks 29 identiek als de ECR-locs, en zijn dan ook als zijnde zo geconfigureerd.
Het verschil tussen de reeks 28 en 29 is of men mag naar NL (HLE 28) of men mag naar FR (HLE 29).
Dit is te vinden op de site van
http://www.railcolor.net
Re: NMBS Logistics heeft te veel locomotieven
Geplaatst: 12 mei 2012, 00:31
door carlos
Bij de aankoop van locomotieven voor het goederen filiaal, mag de overheid (via NMBS groep) deze locomotieven niet subsidieren. Dit is zo bepaald door de Europese instellingen.
Bij wijze van uitzondering mochten gesubsidieerde locomotieven aangekocht in het verleden wel getransfereerd worden naar het goederen filiaal. En T13 was net op tijd aangekocht om nog onder deze uitzondering te vallen.