Pagina 11 van 15

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 15 jan 2013, 00:30
door LHOON
Steven schreef:Dat is altijd zo geweest hoor, hou er rekening mee dat er zoiets bestaat als spanningsval. Bij 8 rijtuigen zit je aan ongeveer 200m, wat dus redelijk ver is, zeker voor laagspanning.
Ik heb het over de omvormers: was er vroeger niet een omvormer per rijtuig?

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 15 jan 2013, 00:36
door Steven
Nee, de M5 heeft altijd maar op 1 plaats een omvormer gehad en dat is en was altijd in het stuurrijtuig.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 15 jan 2013, 19:33
door ostbahnhof
Waarom wordt de 11 reeks helemaal naar Stockem gereden?
Is er te weinig stockeerplaats in bijv. Antwerpen, Gent of Oostende?

grts
o

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 15 jan 2013, 19:35
door Steven
ik denk dat stockem de enige TW is die binnen nog voldoende ruimte heeft waar ze niet in de weg staan.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 15 jan 2013, 20:18
door Robin
Steven schreef:ik denk dat stockem de enige TW is die binnen nog voldoende ruimte heeft waar ze niet in de weg staan.
Inderdaad van alle TW's is Stockem zowat altijd de leegste en waarschijnlijk ook zowat de meest afgelegen van de rest van de wereld :D

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 15 jan 2013, 21:05
door Shrek
Robin schreef:
Steven schreef:ik denk dat stockem de enige TW is die binnen nog voldoende ruimte heeft waar ze niet in de weg staan.
Inderdaad van alle TW's is Stockem zowat altijd de leegste en waarschijnlijk ook zowat de meest afgelegen van de rest van de wereld :D
Ze gebruiken daar nog niet de helft van alle sporen, ruimte genoeg dus om locomotieven te stallen :lol:

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 16 jan 2013, 19:02
door Bibke
De bolle neuzen die er staan moeten tegen juli 2013 weg om plaats te maken voor de 11-en en 12-en.
Dus wie nog een 52, 53 of 54 wil kopen, het kan nog tot dan. Daarna verschroting.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 18 jan 2013, 11:27
door J_Vandereycken
Misschien een revivel voor de dienst naar Den Haag.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 18 jan 2013, 12:19
door Stijn82
Mss op termijn, maar er zal dan wel serieus werk gemaakt moeten worden (onderhoud/revisie) om die dingen terug betrouwbaar te krijgen. Als er een (permanente) verbinding naar den haag wordt opgezet, zullen ze voorlopig andere locs moeten vinden, vrees ik ( HLE28, of HLD77? ;) ).

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2013, 00:06
door Wilson
Vraagke. Zijn de 11'jes op te zoeken ? De stalling open voor "publiek" ?

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2013, 00:44
door Steven
Tractiewerkplaatsen zijn in principe nooit toegankelijk voor het publiek. Al kan het natuurlijk voorvallen dat als je het daar vraagt ze u een ja geven. Doch als jij daar ergens valt, uw voet verstuikt of er valt iets op je hoofd dan zal het volledig op uw eigen verantwoordelijkheid zijn aangezien je daar officieel niet mag zijn.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2013, 00:49
door Wilson
Begrijpelijk. Heeft iemand de contactgegevens van de werkplaats ?

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2013, 01:09
door Retard
Bij de verkopen aan de sloper staat er bij iedere werkplaats een telefoonnummer. Misschien kun je dit gebruiken:

http://www.nmbs-technics-sales.eu/en/co ... rent-sales

Aan die telefoon in Stockem zullen ze waarschijnlijk wel enkel de taal van Molière spreken.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2013, 07:02
door Steven
Dat is niet waarschijnlijk maar heel zeker, u in het Nederlands aanbieden heeft daar weinig zin of je moet een gelukstreffer hebben die de uitzondering op de regel is.

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Geplaatst: 22 jan 2013, 20:07
door treinfan93
Stijn82 schreef:Mss op termijn, maar er zal dan wel serieus werk gemaakt moeten worden (onderhoud/revisie) om die dingen terug betrouwbaar te krijgen. Als er een (permanente) verbinding naar den haag wordt opgezet, zullen ze voorlopig andere locs moeten vinden, vrees ik ( HLE28, of HLD77? ;) ).
zo onbetrouwbaar waren die machines (de laatste jaren) nu ook niet ... de meeste pannes waren dezelfde als die bij een HLE 21 - 27 ook vaak voorkomen ...
De grootste problemen kwamen door de nederlandse TB's die de ventilatie stillegden aan de perrons ...
Uiteraard zijn deze machines nu wel toe aan een revisie/modernisatie ...