Pagina 11 van 132
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 03 feb 2013, 20:28
door Steven
als je goed kijkt zie je gewoon dat er in vele gevallen gekoppelde verbindingen weergeeft in 1 regel. Naar alle waarschijnlijkheid zal hij telkens van ritnummer veranderen in de luchthaven (het keerkpunt voor die verbinding.)
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 13 feb 2013, 22:19
door KB
Ik zal het hier maar plaatsen ...
De heropening van het station van Hamont zou uitgesteld worden volgens HBVL:
NMBS stelt heropening station van Hamont uit
De NMBS heeft haar nieuwe vervoersplan, dat in december 2013 zou ingaan, met minstens een jaar uitgesteld. Noord-Limburg zal daarvan het grootste slachtoffer zijn, want de heropening van het station van Hamont staat op losse schroeven. Een reguliere treindienst zit er eind dit jaar niet meer in voor Hamont.
Normaal zou de NMBS vanaf december 2013 starten met een nieuw vervoersplan dat voor meer regelmaat en structuur in het treinaanbod moet zorgen. Maar op vraag van Paul Magnette, de vorige minister van Overheidsbedrijven, is dat plan in de koelkast gezet. Dat heeft onze redactie uit zeer goede bron vernomen.
De officiƫle reden voor het uitstel is dat de Belgische spoorwegmaatschappijen in herstructurering zijn. De bestaande dienstregeling blijft dus nog een tijdje bestaan, de NMBS mikt op december 2014 om het nieuwe vervoersplan in te voeren.
Daarmee zijn alle nieuwe zaken die op stapel stonden, ook met een jaar vertraagd. De kans is groot dat de heropening van Hamont zo op de lange baan is geschoven.
Bron:
HBVL
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 14 feb 2013, 12:13
door ferry
Hoi
Een beetje moed en vooral doorzicht zou de NMBS bonzen sieren! Hebben ze al wel ooit met een "gewone" trein meegereden?
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 31 mar 2013, 01:22
door Retard
Volgens railpassie komt er een P-trein Neerpelt-Brussel:
http://www.railpassie.org/home.html
Ik dacht dat die 77's geen installatie hadden om rijtuigen te verwarmen?
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 31 mar 2013, 01:27
door Steven
Dat hebben ze niet, 1 april komt er aan.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 31 mar 2013, 17:04
door Nicholas
En geen stop in Herentals zie ik ook nog niet direct gebeuren

Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 27 jun 2013, 08:36
door BVG1988
Weet er iemand welke 2de (L-)trein er gaat rijden tussen Denderleeuw en Gent via Aalst. IK vind enkel de IC (Gent - Genk) terug, maar ik vraag mij dan af welke trein dan de plaats gaat innemen van de IR h nu. Ik neem aan de inwoners van bijv. Serskamp ook ergens terecht geraken?
Of komt er een L-trein tussen Aalst en Dendermonde met stop(/kering) in Schellebelle die station Serskamp gaat bedienen?
En ik neem aan dat station Kwatrecht dan ook niet bedient wordt door L-trein Leuven Gent zoals nu?
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 11 sep 2013, 15:29
door trainspotterstef
Is er nu al wat meer bekend wat er zo allemaal in december gaat veranderen
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 11 sep 2013, 17:15
door loic1811
BVG1988 schreef:Weet er iemand welke 2de (L-)trein er gaat rijden tussen Denderleeuw en Gent via Aalst. IK vind enkel de IC (Gent - Genk) terug, maar ik vraag mij dan af welke trein dan de plaats gaat innemen van de IR h nu. Ik neem aan de inwoners van bijv. Serskamp ook ergens terecht geraken?
Of komt er een L-trein tussen Aalst en Dendermonde met stop(/kering) in Schellebelle die station Serskamp gaat bedienen?
En ik neem aan dat station Kwatrecht dan ook niet bedient wordt door L-trein Leuven Gent zoals nu?
Ik heb (ooit ) is gehoord dat ze van Aalst naar Dendermonde zouden rijden . Bijvoorbeeld : Aalst - Jette - Brussel-zuid en dan via Brussel-noord, zo naar Dendermonde en vice-versa .. Maar ik hoop dat dit maar cowboy verhalen waren ...

Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 11 sep 2013, 20:54
door BVG1988
Ik hoop het ook. Een trein naar Dendermonde via Schellebelle lijk mij dan logischer, die zou dan veel minder haltes moeten aandoen, alleen moet hij nu nog altijd keren in Schellebelle.

Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 11 sep 2013, 21:05
door ronny
trainspotterstef schreef:Is er nu al wat meer bekend wat er zo allemaal in december gaat veranderen
Zolang de regering de begroting van volgend jaar niet heeft opgesteld zal je het niet weten. Als er extra geld kwam ging de weekend dienst uitgebreid worden.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 11 sep 2013, 21:36
door Stijn91
ronny schreef:trainspotterstef schreef:Is er nu al wat meer bekend wat er zo allemaal in december gaat veranderen
Zolang de regering de begroting van volgend jaar niet heeft opgesteld zal je het niet weten. Als er extra geld kwam ging de weekend dienst uitgebreid worden.
Van mij mag men ook wat doen aan de weekdienst, want die kan soms toch ook wel beter op sommige stukken.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 11 sep 2013, 21:45
door Shrek
hle2127 schreef:BVG1988 schreef:Weet er iemand welke 2de (L-)trein er gaat rijden tussen Denderleeuw en Gent via Aalst. IK vind enkel de IC (Gent - Genk) terug, maar ik vraag mij dan af welke trein dan de plaats gaat innemen van de IR h nu. Ik neem aan de inwoners van bijv. Serskamp ook ergens terecht geraken?
Of komt er een L-trein tussen Aalst en Dendermonde met stop(/kering) in Schellebelle die station Serskamp gaat bedienen?
En ik neem aan dat station Kwatrecht dan ook niet bedient wordt door L-trein Leuven Gent zoals nu?
Ik heb (ooit ) is gehoord dat ze van Aalst naar Dendermonde zouden rijden . Bijvoorbeeld : Aalst - Jette - Brussel-zuid en dan via Brussel-noord, zo naar Dendermonde en vice-versa .. Maar ik hoop dat dit maar cowboy verhalen waren ...

Waarom zou dat een cowboyverhaal zijn? Dat is toch een mooie verbinding? Zeker als dat elk half uur rijdt met snel optrekkende Desiro's kan zoiets heel veel succes hebben.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 11 sep 2013, 23:01
door Steven
Dat zijn gewoon twee eenvoudig te koppelen relaties. Beter kan je niet hebben. Er bestaan heden ten dagen nog genoeg andere verbindingen waar men treinnummers technisch gaat koppelen.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 11 sep 2013, 23:22
door Steve
Steven schreef:Dat zijn gewoon twee eenvoudig te koppelen relaties. Beter kan je niet hebben. Er bestaan heden ten dagen nog genoeg andere verbindingen waar men treinnummers technisch gaat koppelen.
Zo ver zou ik nu ook niet gaan: koppeling van materieel en/of personeel betekent meestal ook automatisch koppeling van problemen op de ene lijn naar de andere lijn, die er verder niets mee te maken heeft...