Geplaatst: 24 apr 2007, 20:13
Zeg Nooit NOOIT.SteC schreef:Ik moet er wel bij zeggen dat ik al geen jaren M5 gereden heb, ze komen nooit tot in Oostende.

Tijdens de zomer komt er af en toe wel is een M5 een kijkje nemen in Oostende.

Zeg Nooit NOOIT.SteC schreef:Ik moet er wel bij zeggen dat ik al geen jaren M5 gereden heb, ze komen nooit tot in Oostende.
Héél af en toe, jammer eigenlijk.Beesty schreef:Zeg Nooit NOOIT.SteC schreef:Ik moet er wel bij zeggen dat ik al geen jaren M5 gereden heb, ze komen nooit tot in Oostende.![]()
Tijdens de zomer komt er af en toe wel is een M5 een kijkje nemen in Oostende.
Ik meen mij te herinnere dat ik toen ik nog klein was met TTB een keer met een M5 vanuit Oostende gereden heb, maar dat is 15 à 20 jaar geleden, en vermoedelijk een extra trein. Dat was de eerste aanraking met dubbeldekkers die ik mij kan herinneren.Jonathan schreef:Héél af en toe, jammer eigenlijk.Beesty schreef:Zeg Nooit NOOIT.SteC schreef:Ik moet er wel bij zeggen dat ik al geen jaren M5 gereden heb, ze komen nooit tot in Oostende.![]()
Tijdens de zomer komt er af en toe wel is een M5 een kijkje nemen in Oostende.
tot december 2006 reed er elke morgen een M5 P-trein van Hasselt naar Brussel Zuid (aarschot 8u01; Leuven 8u28); tijdens de zomermaanden reed deze trein elke dag als T-trein verder naar OostendeSteC schreef:Wel jammer dat ze weer van die M6 stoeltjes gaan plaatsen, want ik ben er nog niet in geslaagd om daar comfortabel in te zitten. Ofwel heb ik zo'n raar lichaam, maar er zit een bult op een plaats waar ik die liever niet heb zitten.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik al geen jaren M5 gereden heb, ze komen nooit tot in Oostende.
1) maar wat doe je voor die 1ste klasse rijzigers op M5 NIETS... de vraag van Carlos om meer rijtuigen 1ste klasse te voorzien op M5 treinen is heel terecht.Shrek schreef:toch beter dat ze 2de klasse passagiers tijdelijk in eerste laten rijden dan andersom?Steven schreef: tja wa doe je er aan als de fabrikant als eerste de rijtuigen eerste klasse aflevert terwijl de nmbs roepende is voor rijtuigen twee klasse.
Het is niet omdat een rijtuig 1e kl een aantal maanden in roulatie geweest is als 2e kl dat die opeens afgeleefd zijn. Het interieur is gemaakt om minstens 20 jaar mee te gaan.bobby schreef:
2) iedereen weet dat het interieur in 2de klasse veel sneller verslijt dan dat van 1ste klasse, en nu geef je het NIEUWE 1ste klasse materieel aan de reizigers 2de klasse, om het nadien (in afgeleefde toestand) aan de reizigers 1ste klasse te geven...
idd het is niet het feit dat het dienst gedaan heeft als 2de klasse dat het daarna slecht is, wel is het zo dat bepaalde types van reizigers een zeer grote impakt hebben op de veroudering/verloedering/beschadiging van het materieel en deze reizigers rijden meestal in 2de klasse.SteC schreef:Het is niet omdat een rijtuig 1e kl een aantal maanden in roulatie geweest is als 2e kl dat die opeens afgeleefd zijn. Het interieur is gemaakt om minstens 20 jaar mee te gaan.bobby schreef:
2) iedereen weet dat het interieur in 2de klasse veel sneller verslijt dan dat van 1ste klasse, en nu geef je het NIEUWE 1ste klasse materieel aan de reizigers 2de klasse, om het nadien (in afgeleefde toestand) aan de reizigers 1ste klasse te geven...
zullen de stuurstand rijtuigen ook aangepast worden zodanig dat ze ook met M6 (van IC-I) in TD kunnen rijden? ( M6 met 21/27 TS kabels)Steven schreef:vandaag een foto gezien van de op ware grote gemaakte maquette van hoe de M5 er gaat uitzien, op basis van deze maquette gaan ze bij bombardier twee rijtuigen omvormen, nadien gebeurd de rest te Cuesmes.
aanpassingen
zelfde materialen gebruik als M6
zelfde stoelen (toch op de foto)
stopcontacten eerste klasse
bagagerek
displays
de typische dwarslat in de venster zou ook verdwijnen
taleltjes
gesloten wc
(bijgevolg een aantal punten hierboven besluit ik dat elk rijtuig zijn eigen omvormer zal hebben).
en waar zit de airco?Steven schreef:vandaag een foto gezien van de op ware grote gemaakte maquette van hoe de M5 er gaat uitzien, op basis van deze maquette gaan ze bij bombardier twee rijtuigen omvormen, nadien gebeurd de rest te Cuesmes.
aanpassingen
zelfde materialen gebruik als M6
zelfde stoelen (toch op de foto)
stopcontacten eerste klasse
bagagerek
displays
de typische dwarslat in de venster zou ook verdwijnen
taleltjes
gesloten wc
(bijgevolg een aantal punten hierboven besluit ik dat elk rijtuig zijn eigen omvormer zal hebben).