IC/IR2007
rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
zo zal een deel van het gen plan ingevoerd worden (welke verbindingen eerst is nog ni 100% duidelijk) op een aantal grote assen zoals richting luik zou er ook al een aanpassing komen, rond antwerpen zou de aanpassing ingevoerd worden rond april 2007 als ik me ni vergis ivm de werken aan nzv aldaar
zo zal een deel van het gen plan ingevoerd worden (welke verbindingen eerst is nog ni 100% duidelijk) op een aantal grote assen zoals richting luik zou er ook al een aanpassing komen, rond antwerpen zou de aanpassing ingevoerd worden rond april 2007 als ik me ni vergis ivm de werken aan nzv aldaar
En waarom willen ze de veranderingen 'geleidelijk invoeren'? Om niet teveel verwarring te stichten (iets wat met allerhande kleine onopvallende veranderingen net wel het geval zal zijn volgens mij, maar soit)? Of omdat ze geen zin hebben om gewoon elk jaar te kijken wat de technische mogelijkheden zijn, een dienstregeling op te stellen die hiervan het gunstigst gebruik maakt, en die gewoon los te laten op het net? Er bestaan voldoende computerprogramma's om na te gaan wat de gevolgen zijn van zo'n dienstregeling, wat de knelpunten zijn, en zelfs eventuele oplossingen daarvoor. Zeker, een goede dienstregeling opstellen is geen makkie, maar het is al lang niet meer het tijdrovende ambacht van enkele decennia geleden, waardoor niet elk jaar de mogelijkheden konden worden uitgebuit.
Kijk, de NMBS is niet de slechtste spoorwegmaatschappij van Europa, maar op dat punt blijft o.a. de SBB echt top.
Kijk, de NMBS is niet de slechtste spoorwegmaatschappij van Europa, maar op dat punt blijft o.a. de SBB echt top.
Met de huidige informaticamogelijkheden (en toen eigenlijk ook al, maar soit) had men makkelijk op voorhand kunnen berekenen wat de problemen kunnen zijn, de dienstregeling op enkele kleine puntjes aan kunnen passen, en quasi geen inloopperiode gehad.
Logisch dat de mensen schrik hebben van een grote dientregelingswijziging, als alles nog moet worden uitgetest bij de start ervan...
Logisch dat de mensen schrik hebben van een grote dientregelingswijziging, als alles nog moet worden uitgetest bij de start ervan...
je moet beseffen da de fouten die toen gebeurd zijn niks met ICT te maken hadden maar volop menselijk waren, als je ineens alle relaties veranderen en de bijhorende ritnrs ook allemaal door elkaar smijt kan dat gewoon ni anders dan dat iedereen in de war is en dat er steken vallen.groentje schreef:Met de huidige informaticamogelijkheden (en toen eigenlijk ook al, maar soit) had men makkelijk op voorhand kunnen berekenen wat de problemen kunnen zijn, de dienstregeling op enkele kleine puntjes aan kunnen passen, en quasi geen inloopperiode gehad.
Logisch dat de mensen schrik hebben van een grote dientregelingswijziging, als alles nog moet worden uitgetest bij de start ervan...
Zeker is dat mogelijk. Maar ik blijf ervan overtuigd, dat mensen op tijd informeren, en ten volle de draagwijdte doen beseffen op voorhand, hen alerter zal laten reageren op het ogenblik van de omschakeling.
Ik was er natuurlijk niet bij, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat veel mensen gewoon niet aan het opletten waren, en dat zou niet mogen.
Een mogelijke oplossing hiervoor is, om een heel nieuwe nummering te gebruiken, natuurlijk, maar ik wil mijn hoofd er niet over breken of dat eigenlijk wel mogelijk is met het huidige materiaal (kniptang incluis).
Ik was er natuurlijk niet bij, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat veel mensen gewoon niet aan het opletten waren, en dat zou niet mogen.
Een mogelijke oplossing hiervoor is, om een heel nieuwe nummering te gebruiken, natuurlijk, maar ik wil mijn hoofd er niet over breken of dat eigenlijk wel mogelijk is met het huidige materiaal (kniptang incluis).
hehe tja ik weet ni of je da beseft ma mensen kweken nu eenmaal gewoontes, als ik nu vraag welke nr's gebruikt worden voor de treinen tussen eupen en oostende dan zegt de merendeel hier spontaan van 501 tot 550, maar als je van de ene dag op de andere al die nrs gaat door elkaar smijten dan verwacht je gewoon soep met brokken, miszendingen zijn dan zo gebeurd, gewoontes slaag je gewoon ni zomaar van de ene op andere dag om zoals een bladzijde van een boek
De belangrijkste reden is doodgewoon dat niet alle infrastructuur op tijd klaar is om alles tegelijk te kunnen doorvoeren. Noodgedwongen wordt het dan stapsgewijs gedaan.Steven schreef:rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
Groetjes,
Rian
Verder zijn er ook nog geen nieuwe M6-rijtuigen.rvdborgt schreef:De belangrijkste reden is doodgewoon dat niet alle infrastructuur op tijd klaar is om alles tegelijk te kunnen doorvoeren. Noodgedwongen wordt het dan stapsgewijs gedaan.Steven schreef:rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
er zijn aanpassingen waar geen nieuwe infra voor nodig is hoor die ook voorzien zijn maar nog ni worden uitgevoerdrvdborgt schreef:De belangrijkste reden is doodgewoon dat niet alle infrastructuur op tijd klaar is om alles tegelijk te kunnen doorvoeren. Noodgedwongen wordt het dan stapsgewijs gedaan.Steven schreef:rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
Groetjes,
Rian

Ik kan er niet aan doen hé, maar ik vind dit het dwaaste wat de nmbs kan doen, dat is investeren in nieuwe M6 rijtuigen.FLV-FGSP schreef:rvdborgt schreef:Steven schreef:quote]
Verder zijn er ook nog geen nieuwe M6-rijtuigen.
Die zijn enorm duur, en binnen enkele jaren hebben ze dan wel hun M6'en maar hebben ze geen loc's meer. Nu kunnen ze nog altijd rekenen op de type 22-23-26 voor hun hkm treinen, maar die gaan niet blijven bollen hé.
Dus sowieso gaan ze nieuwe loc's moeten bijbestellen.
Dan is een samenstelling M6'en wel heel erg duur hé.
Als ze nu eens gewoon moesten investeren in 3 of 4ledige dubbeldekmoterstellen zoals in Nederland dat zou veel rendabeler zijn dan hun m6'en, en zo zou hun type 21/27 bijna volledig naar de goederen kunnen gaan, waardoor investeren in nieuwe loc's niet meer nodig is.
Nu zijn er buiten de spits m6 samenstelling (van soms 8 rijtuigen)

waar amper 50 man opzit. Maar die treinen moeten zo gans de dag blijven rijden, omdat het teveel werk vraagt om die samenstelling te verminderen en enkele uren nadien erweer aan te koppelen.