Pagina 11 van 13

Geplaatst: 24 sep 2007, 20:42
door Wover
SteC schreef:het is inderdaad de 2de week dat de ICG v&an 6u42 in Oostende met klassiek gereden wordt. Blijkbaar hebben ze materiaalgebrek. Gelukkig zijn er in oostende altijd gedeklasseerde plekjes 1ste klas :).
En hoe moet je in een niet gemoderniseerd klassiekje te weten komen of er eerste klasse is gedeclasseerd ;)?

Geplaatst: 24 sep 2007, 20:52
door 260689
Wover schreef:
SteC schreef:het is inderdaad de 2de week dat de ICG v&an 6u42 in Oostende met klassiek gereden wordt. Blijkbaar hebben ze materiaalgebrek. Gelukkig zijn er in oostende altijd gedeklasseerde plekjes 1ste klas :).
En hoe moet je in een niet gemoderniseerd klassiekje te weten komen of er eerste klasse is gedeclasseerd ;)?
door de fel gevende gele briefjes die de TBG op de deuren plakt

Geplaatst: 24 sep 2007, 21:03
door Wover
Zo'n briefjes heb ik precies toch nog nooit zien hangen :).

Geplaatst: 24 sep 2007, 21:09
door Trainspotterke
Wover schreef:Zo'n briefjes heb ik precies toch nog nooit zien hangen :).
Natuurlijk niet! Het is herfst, de blaadjes vallen dan, hé! :lol:

Geplaatst: 24 sep 2007, 21:12
door overweg13
Wover schreef:Zo'n briefjes heb ik precies toch nog nooit zien hangen :).
Lijkt me logisch: het gebruik ervan zou beperkt moeten worden tot echt uitzonderlijke omstandigheden. Op sommige treinen zijn ze echter voorgeschreven en vind je er dagelijks als de TBG zijn werk doet.

Geplaatst: 24 sep 2007, 21:19
door treinbruno
zet er dan CR klassiekjes -- die zijn gemaakt om er mensen in te proppen (dwarse zetels)

Geplaatst: 24 sep 2007, 21:21
door Stijn D.C.
Kunnen ze beter ineens ne AM 80 convooi nemen.

is 3 ledig, v max 160 vanplaats 130/140. ...

Geplaatst: 24 sep 2007, 21:25
door am62
Wover schreef:Zo'n briefjes heb ik precies toch nog nooit zien hangen :).
Dit zijn ze maar dan in de CR FDR-FBMZ en idd OW13, de TBG doet meestal zijn huiswerk in CR1556 FGRA - FDR.
Afbeelding

Geplaatst: 25 sep 2007, 12:37
door HLE 2302
dit vind ik spijtig, ms69 en 13+I11 vind ik (sorry) nog altijd beter dan de M6 rijtuigen, en van waar halen ze in hemelsnaam al die 27ers met MUX,

2302

Geplaatst: 25 sep 2007, 14:16
door Shrek
HLE 2302 schreef:dit vind ik spijtig, ms69 en 13+I11 vind ik (sorry) nog altijd beter dan de M6 rijtuigen, en van waar halen ze in hemelsnaam al die 27ers met MUX
I11 zijn ook beter geveerd en geschokdempt (nieuw woord? :lol: ) dan de M6'en.
momenteel zijn er 40 27'ers met mux (de 2721-2760). Dat zijn er al veel maar op termijn nog te weinig (er zijn immers 50 stuurstanden M6 gebouwd/in aanbouw).
50 stuurstanden op 370 rijtuigen wil dus zeggen dat op enkele P-treintjes na bijna alle M6-treinen met stuurrijtuig zullen rijden, dus 50 27'ers mux + 10 gewone (of mux, maakt niet uit) zijn voldoende voor alle M6 in belgië te trekken :D

Geplaatst: 25 sep 2007, 14:21
door Stijn D.C.
Vergeet niet, dat ze de 13 ook nog alijd met M6Bdx kunnen laten rijden.

Geplaatst: 25 sep 2007, 14:26
door Shrek
Stijn D.C. schreef:Vergeet niet, dat ze de 13 ook nog alijd met M6Bdx kunnen laten rijden.
40 13-nen zijn voor de goederen, en op zen minst 14 zijn er nog nodig voor met de I11-jes rond te sjezen. Die 6 anderen zouden idd wel naar luxemburg kunnen rijden met M6 :P misschien kunnen ze zelfs een 3000 van de CFL ervoor hangen :P

Geplaatst: 25 sep 2007, 15:16
door Wover
Shrek schreef:
Stijn D.C. schreef:Vergeet niet, dat ze de 13 ook nog alijd met M6Bdx kunnen laten rijden.
40 13-nen zijn voor de goederen, en op zen minst 14 zijn er nog nodig voor met de I11-jes rond te sjezen. Die 6 anderen zouden idd wel naar luxemburg kunnen rijden met M6 :P misschien kunnen ze zelfs een 3000 van de CFL ervoor hangen :P
Dat is nu al het geval he ;). Die 3000 moet in Luxemburg dan wel van kant wisselen :).

Geplaatst: 25 sep 2007, 16:16
door Steven
op de ic naar luxemburg is nog enkel de 3005 in dienst de andere twee worden door een reeks 13 gesleept, de stuurrijtuigen zouden er daar vooral voor zorgen dat het rondrijden niet meer nodig is en dat het rangeerwerk in vorst (om van 5 naar 10 rijtuigen te veranderen) ook sneller kan. als ze per 5 rijtuigen telkens een stuurrijtuig voorzien.

Geplaatst: 25 sep 2007, 23:00
door Joris
Hallo,
Steven schreef:op de ic naar luxemburg is nog enkel de 3005 in dienst de andere twee worden door een reeks 13 gesleept, de stuurrijtuigen zouden er daar vooral voor zorgen dat het rondrijden niet meer nodig is en dat het rangeerwerk in vorst (om van 5 naar 10 rijtuigen te veranderen) ook sneller kan. als ze per 5 rijtuigen telkens een stuurrijtuig voorzien.
Moet er daar in Luxemburg nog steeds gedriehoekt worden met een rangeerloc van de CFL erbij?
In de tijd van de 20'ers deed men dat zo...
Groten,
Joris De Mol