DLC en PB
Tsja, gek hè? Zo'n bedrijf wil ook een positieve naam opbouwen, en dan zijn er weer van die personen die allerlei regelrechte onzin de wereld in trappen. Want zelfs van ex DLC machinisten hoor je zulke verhalen niet...AntiDLC schreef:Ik heb mijn info over DLC verwijderd. Bij DLC schermt zich af van de buitenwereld en men kan héél slecht met kritiek om.
Als de Belgische spoorsector een beetje mee wil groeien met de rest van Europa, zullen er toch echt mensen moeten komen die flexibel zijn. Want juist die stijfburgerlijke, altijd volhardende, mensen bij de NMBS hebben geen toekomst. Immers, de dynamiek van het goederenvervoer is ongekend groot de laatste jaren, en die zal alleen maar groter worden. Wil je contracten behouden door de kosten laag te houden, dan zul je zowel locs als personeel flexibel in moeten zetten: lange diensten voor zowel locs als personeel, om de productiviteit maar te verhogen als het aan mij zou liggen. Helaas hebben ze dat in Brussel (of waar de bazen ook mogen rondhangen) nog altijd niet door, bureaucratie ten top!AntiDLC schreef:]Ik kan jullie verzekeren dat al het voorgaande de werkwijze is binnen DLC. Ik zou zeggen voor diegene die twijfelen en willen overkomen naar DLC: "blijf waar je bent!" Dit zeg ik niet omdat tb zijn geen leuk beroep zou zijn, integendeel. Maar gewoon omdat je in de privé véél méér flexibiliteit zowel in werkuren als bevoegdheden voor de dag moet leggen en dit voor minder geld,
Pas vertelde een machinist (ofwel TB) van B-Cargo nog hoe geweldig het er in en rond Antwerpen aan toe gaat. Als je een trein moet rijden met 25.5, maar je wilt niet met die dingen op stap, en je wilt graag een koppeltje 77 (neuzen goed voor de Nederlandse regelgeving, en de eerstkomende dagen niet nodig enzo) meenemen, dan krijg je dat gewoon niet, al staan er 100 000 stil op dat moment! Waarom niet? Juist, omdat de flexibeliteit ontbreekt! Want als die 77'ers van hun plaats komen, terwijl ze volgens omloop stil moeten staan, tsja, dan gaat de hele omloop gelijk in de war, of stel dat er opeens 20 koppeltjes 77 uitvallen, tsja, dan heb je toch echt die locs nodig... Best triest allemaal, als je het goed beschouwd.
Snap je nu waarom je flexibeliteit nodig hebt als relatief kleine vervoerder?
Pardon? Minder zekerheid? Ik begin er steeds meer aan te twijfelen of jij wel zoveel van DLC weet als dat je denkt te weten, want DLC beschikt over genoeg (lange termijn) contracten en geld om de eerstkomende 10 jaar zonder moeite door te komen. Ze hebben niet voor niets nieuwe locomotieven gekocht hè?AntiDLC schreef:minder zekerheid, minder sociale voorzieningen, enz...
En wat betreft die sociale voorzieningen: waar zijn je bewijzen? Ik heb geen zin om 80 pagina's door te gaan zitten lezen.
Gewoon je werk, sure, maar je zit op deze manier wel DLC een vuile naam te bezorgen, vooral nu er een (toekomstige?) DLC'er onder ons is.AntiDLC schreef:Natuurlijk als je het beroep als TB als zuivere hobby ziet, kan je het overwegen. Maar dat is bij mij niet het geval, het is gewoon mijn werk en ik doe het graag.
Toen in Nederland de eerste concurrent kwam voor NS Cargo, keken ze er net zo tegenaan. Allemaal verbitterd omdat ze wisten dat die vervoerder zowieso vervoer van NS Cargo af zou gaan pakken. Vooral een hoop oude machinisten, die zowat het stoomtijdperk nog meegemaakt hadden, gingen opeens vrezen voor hun baan. Maar ja, dat is nou de dynamiek van het goederenvervoer: ben je te oud, dan knikker je er gewoon uit. Ik heb het idee dat jij bang bent voor je baan bij B Cargo, omdat jij, net zo goed als ik, weet dat met DLC eigenlijk het doodvonnis is getekend voor B Cargo. DLC is heel moedig begonnen, SNCF Fret volgde al gauw, op de voet gevolgd door Rail4Chem. Het Nederlandse ACTS (toendertijd één van de eerste concurrenten voor NS Cargo, we spreken dan over 1998) heeft toelating aangevraagd voor het rijden van treinen in België. Tsja, het gaat met B Cargo net zo als het nu met Railion Nederland gaat: bergafwaarts. Ze kunnen niet plannen, ze hebben geen moderne locomotieven die overal kunnen komen, ze hebben geen flexibele mensen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als ik één der hoge heren van B Cargo zou zijn, zou ik al die bestellingen die ik geplaatst heb, zo snel mogelijk annuleren. Ik zou een grote reorganisatie opzetten: alle oude mensen, met een goed sociaal plan, eruit, en een hoop jonge mensen op de trein krijgen. Ik zou locs gaan huren voortaan (net zo lang tot je weer redelijk zeker bent van vervoer), dan heb je ook geen ellende als je vervoer kwijt raakt. Ik zou zo snel mogelijk naar het buitenland gaan rijden, en in Duitsland of Nederland proberen nieuwe contracten binnen te halen, bijvoorbeeld via een dochteronderneming. En dan, als dat allemaal gedaan is, kun je gaan concurreren met de kleine vervoerders, en als je het goed doet, kun je zelfs winnen!
Nou, kom op, en zet die negatieve zaken hier neer! En laat dan DLC is spreken!AntiDLC schreef:En mijn beste concurrent, die negatieve zaken over alles wat niet geregeld is binnen DLC kan ik je het volgende zeggen: dit is nog maar het begin...
Ik vind het trouwens moedig van Concurrent om bij DLC te beginnen. Want kijk, dát zijn nou de echte Masters in de spoorwereld hè!

Kijk, zo hoort het. B Cargo (en B Cargo'ers) moet van zijn eigen kracht uitgaan. Geen arrogantie, niet de concurrentie zwart maken of dwars zitten, maar gewoon je eigen producten continu blijven verbeteren door vernieuwing en meedenken met de klant. De concurrentie is nu eenmaal een feit, dat houd je niet tegen. De tijd van de staatsmonopolisten is voorbij (gelukkig). Zonder de komst van de nieuwe concurrenten zou voor het spoorvervoer op termijn juist slechts een steeds marginalere rol weggelegd zijn, met alle vervelende gevolgen voor de werkgelegenheid. Dus wees blij met DLC.AntiDLC schreef:Ik hoop ook dat B-cargo Belgisch blijft en als ik zie dat in Nederland meer en meer treinen van B-cargo rijden dan denk ik inderdaad dat men wakker aan het worden is. De volgende stap is dat men nu van Raillion moet afgeraken en die treinen volledig in eigen beheer gaan rijden.
Mijne brave SanderSander schreef:Tsja, gek hè? Zo'n bedrijf wil ook een positieve naam opbouwen, en dan zijn er weer van die personen die allerlei regelrechte onzin de wereld in trappen. Want zelfs van ex DLC machinisten hoor je zulke verhalen niet...AntiDLC schreef:Ik heb mijn info over DLC verwijderd. Bij DLC schermt zich af van de buitenwereld en men kan héél slecht met kritiek om.Als de Belgische spoorsector een beetje mee wil groeien met de rest van Europa, zullen er toch echt mensen moeten komen die flexibel zijn. Want juist die stijfburgerlijke, altijd volhardende, mensen bij de NMBS hebben geen toekomst. Immers, de dynamiek van het goederenvervoer is ongekend groot de laatste jaren, en die zal alleen maar groter worden. Wil je contracten behouden door de kosten laag te houden, dan zul je zowel locs als personeel flexibel in moeten zetten: lange diensten voor zowel locs als personeel, om de productiviteit maar te verhogen als het aan mij zou liggen. Helaas hebben ze dat in Brussel (of waar de bazen ook mogen rondhangen) nog altijd niet door, bureaucratie ten top!AntiDLC schreef:]Ik kan jullie verzekeren dat al het voorgaande de werkwijze is binnen DLC. Ik zou zeggen voor diegene die twijfelen en willen overkomen naar DLC: "blijf waar je bent!" Dit zeg ik niet omdat tb zijn geen leuk beroep zou zijn, integendeel. Maar gewoon omdat je in de privé véél méér flexibiliteit zowel in werkuren als bevoegdheden voor de dag moet leggen en dit voor minder geld,
Pas vertelde een machinist (ofwel TB) van B-Cargo nog hoe geweldig het er in en rond Antwerpen aan toe gaat. Als je een trein moet rijden met 25.5, maar je wilt niet met die dingen op stap, en je wilt graag een koppeltje 77 (neuzen goed voor de Nederlandse regelgeving, en de eerstkomende dagen niet nodig enzo) meenemen, dan krijg je dat gewoon niet, al staan er 100 000 stil op dat moment! Waarom niet? Juist, omdat de flexibeliteit ontbreekt! Want als die 77'ers van hun plaats komen, terwijl ze volgens omloop stil moeten staan, tsja, dan gaat de hele omloop gelijk in de war, of stel dat er opeens 20 koppeltjes 77 uitvallen, tsja, dan heb je toch echt die locs nodig... Best triest allemaal, als je het goed beschouwd.
Snap je nu waarom je flexibeliteit nodig hebt als relatief kleine vervoerder?Pardon? Minder zekerheid? Ik begin er steeds meer aan te twijfelen of jij wel zoveel van DLC weet als dat je denkt te weten, want DLC beschikt over genoeg (lange termijn) contracten en geld om de eerstkomende 10 jaar zonder moeite door te komen. Ze hebben niet voor niets nieuwe locomotieven gekocht hè?AntiDLC schreef:minder zekerheid, minder sociale voorzieningen, enz...
En wat betreft die sociale voorzieningen: waar zijn je bewijzen? Ik heb geen zin om 80 pagina's door te gaan zitten lezen.Gewoon je werk, sure, maar je zit op deze manier wel DLC een vuile naam te bezorgen, vooral nu er een (toekomstige?) DLC'er onder ons is.AntiDLC schreef:Natuurlijk als je het beroep als TB als zuivere hobby ziet, kan je het overwegen. Maar dat is bij mij niet het geval, het is gewoon mijn werk en ik doe het graag.
Toen in Nederland de eerste concurrent kwam voor NS Cargo, keken ze er net zo tegenaan. Allemaal verbitterd omdat ze wisten dat die vervoerder zowieso vervoer van NS Cargo af zou gaan pakken. Vooral een hoop oude machinisten, die zowat het stoomtijdperk nog meegemaakt hadden, gingen opeens vrezen voor hun baan. Maar ja, dat is nou de dynamiek van het goederenvervoer: ben je te oud, dan knikker je er gewoon uit. Ik heb het idee dat jij bang bent voor je baan bij B Cargo, omdat jij, net zo goed als ik, weet dat met DLC eigenlijk het doodvonnis is getekend voor B Cargo. DLC is heel moedig begonnen, SNCF Fret volgde al gauw, op de voet gevolgd door Rail4Chem. Het Nederlandse ACTS (toendertijd één van de eerste concurrenten voor NS Cargo, we spreken dan over 1998) heeft toelating aangevraagd voor het rijden van treinen in België. Tsja, het gaat met B Cargo net zo als het nu met Railion Nederland gaat: bergafwaarts. Ze kunnen niet plannen, ze hebben geen moderne locomotieven die overal kunnen komen, ze hebben geen flexibele mensen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als ik één der hoge heren van B Cargo zou zijn, zou ik al die bestellingen die ik geplaatst heb, zo snel mogelijk annuleren. Ik zou een grote reorganisatie opzetten: alle oude mensen, met een goed sociaal plan, eruit, en een hoop jonge mensen op de trein krijgen. Ik zou locs gaan huren voortaan (net zo lang tot je weer redelijk zeker bent van vervoer), dan heb je ook geen ellende als je vervoer kwijt raakt. Ik zou zo snel mogelijk naar het buitenland gaan rijden, en in Duitsland of Nederland proberen nieuwe contracten binnen te halen, bijvoorbeeld via een dochteronderneming. En dan, als dat allemaal gedaan is, kun je gaan concurreren met de kleine vervoerders, en als je het goed doet, kun je zelfs winnen!Nou, kom op, en zet die negatieve zaken hier neer! En laat dan DLC is spreken!AntiDLC schreef:En mijn beste concurrent, die negatieve zaken over alles wat niet geregeld is binnen DLC kan ik je het volgende zeggen: dit is nog maar het begin...
Ik vind het trouwens moedig van Concurrent om bij DLC te beginnen. Want kijk, dát zijn nou de echte Masters in de spoorwereld hè!![]()
Als je zo positief over DLC praat, kan je misschien eens solliciteren.
En als je er dan een jaar gewerkt hebt, spreken we mekaar nog eens.
Trouwens waar werk jij?? En van waar komt jou "info" dan om te zeggen dat het daar allemaal OK is bij DLC??
Laatst gewijzigd door AntiDLC op 06 jun 2006, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom? Ben je niet flexibel genoeg of lig je gewoon overhoop met je baas en wil je daarom DLC een slechte naam bezorgen?AntiDLC schreef:Mijne brave Sander, IK zal het wel weten hoe het er bij DLC eraan toe gaat want IK werk er al 3,5 jaar en ga er nu bij stoppen want ik ben het daar KOTSMOE!
JIJ voelt je behandeld als een slaaf, dat wil nog niet zeggen dat je ook behandeld wordt als een slaaf hè. Daarnaast zou ik idd nog liever solliciteren bij DLC dan bij B Cargo, waarom heb je in de vorige post kunnen lezen.AntiDLC schreef:Als je zo positief over DLC praat, kan je misschien eens solliciteren.
Ze zoeken nog slaven hoor!
Ja, gek hè? Ik ken meer dan 10 mensen bij DLC, en die hebben het allemaal best naar hun zin. En jij bent echt één van de weinigen die zo negatief praat over DLC.AntiDLC schreef:En alles wat ik voorheen over DLC verteld heb, is de keiharde waarheid.
En ik vind het héél straf dat jij dat in twijfel trekt.
Waar ik werk ga ik verder niet op in, ik zit in ieder geval diep genoeg in het wereldje, en ik heb vaak genoeg contact met DLC('ers) om te weten hoe het er aan toe gaat. Wees trouwens maar niet bang, ik werk niet voor DLC of B Cargo.AntiDLC schreef:Trouwens waar werk jij?? En van waar komt jou "info" dan om te zeggen dat het daar allemaal OK is bij DLC??
elk personeelslid geeft zijn versie van de zaken weer zowel wat b cargo als dlc bestuurders betreft, de misnoegde geeft een slechte versie weer de tevreden bestuurder een zonnige, maar weet 1 ding zeker bij beide transporfirma's zijn er een hele lijst van dingen die beter kunnen en dingen die al goed zijn dus voor je hier begint met wapens te slaan een beetje objectief blijven aub
ja, maar hou wel rekening dat de ene bestuurder soms al eens ergere stoten tegengekomen is dan de andere hé... als antidlc anti dlc geworden is komt dat misschien door zijn ervaring daar, die de andere 10 (die jij kent) misschien nog niet ervaren hebben. En zo dingen hangen altijd af van de gezinssituatie... als die 10 personen leven voor hun werk , of ze hebben vrouw en kinderen ... kan de visie over het werk al eens scherp veranderen hoor