Pagina 11 van 19

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 03 mei 2009, 12:41
door LML
Vroeger zat er geen ac in de stuurpost, nu wel. Dat zal dus het enige verschil zijn. Voor de rest is er idd niets gewijzigd...

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 03 mei 2009, 13:15
door Stijn D.C.
AC = wisselstroom of wat bedoel je?

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 03 mei 2009, 13:20
door poyaud
Airco voor enkel de stuurpost.

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 03 mei 2009, 13:28
door Stijn D.C.
aja, airco :-)

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 03 mei 2009, 14:24
door LML
Stijn D.C. schreef:AC = wisselstroom of wat bedoel je?
Nee, appellation controlée... :mrgreen:

Ik bedoelde uiteraard airco, maar had geen goesting om het volluit te typen...

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 03 mei 2009, 18:43
door Stijn D.C.
Geen probleem :wink:

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 04 mei 2009, 20:21
door trainman
Vandaag stond de stam nog steeds in Vorst.
Deze keer wel foto genomen, wel met gsm vanuit een rijdende trein, de kwaliteit is er dus naar..

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 04 mei 2009, 21:15
door Presario
Enkel airco vind ik maar pover eerlijk gezegd. Nuja zo lang het maar goed is voor de passagiers zeker :?

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 04 mei 2009, 21:35
door LML
Voor de reizigers is er geen ac voorzien, enkel in een M5-stuurstandrijtuig is er ac voor de tb en/of de tbg.

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 04 mei 2009, 21:37
door am62
LML schreef:Voor de reizigers is er geen ac voorzien, enkel in een M5-stuurstandrijtuig is er ac voor de tb en/of de tbg.
Eigenlijk zijn de reizigers weer de dupe. Het kan ontzettend heet worden in deze rijtuigen. Ik spreek uit ervaring. Heb jaren deze trein genomen en neem nu deze trein (met oude M5) tussen FN/FCV en FGRA (anderhalf uur reistijd).

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 04 mei 2009, 21:39
door LML
De raampjes in de reizigerscompartimenten moest je vroeger opendraaien, nu openklappen. Maar wat hier al meerdere keren is vermeld: die dwarsbalk van de raampjes is nog altijd op ooghoogte. Een spijtige zaak dat dit niet aangepast is...

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 04 mei 2009, 21:44
door treinbruno
achja, dan kan het toch al niet meer binnenregenen :)

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 07 mei 2009, 20:32
door ronny
Steven schreef:De vooropgestelde termijn was om met de zomerdienstregeling de eerste trein met deze vernieuwde rijtuigen te laten rijden.
Dan zijn ze ruim op tijd want vanaf maandag 11 mei gaat hij Doornik-Brussel doen (Nieuwsblad).

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 07 mei 2009, 22:26
door Presario
Hoeveel complete rammen zijn er al klaar?
Waarom zetten ze ze juist in op die lijn?

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 08 mei 2009, 00:13
door Bartjedj
In het Nieuws Laat van VTM is er een artikeltje over de inhuldiging van de 'stellen'

BDJ