Als iemand da zou doen, dan komt er zekers 1 ambulance om die persoon op t epikken. Stelt ambulance personeel vast dat ze er ni aan geraken mee hun brancard, dan gaan ze zekers brandweer vragen louter om manschappen/draagkracht te hebben. En tegen da dienen ene eruit is om wie het gaat heb je al 10 patienten en is de zaak aan het rollen. Niemand, maar ook niemand kan daar voorgestraft worden. Meer nog ... stel da jij de 100 belt en een ziekenwagen vraagt omda je buur in de trein bibbert ... ziekenwagen komt en toe en die patient weigert vervoert te worden ... wie gaat de ziekenwagen rit betalen denk je ? Niet de patient, want die word niet vervoerd ... en nee, ook ni jij die gebeld hebt, want zoiets is duidelijk ter goeder trouw gehandeld. In het vak jargon noemt men dat dan een "nutteloze rit" en ik dacht dat dit vergoed word door ministerie van volksgezondheid.nighttrain schreef:Er is niet veel reaktie gekomen op deze hypothetische vraag.nighttrain schreef:Om het debat iets te verruimen zou ik graag volgende vraag stellen.
Laten we aannemen dat het besproken incident opgelost was geweest in 45' minuten.Iedereen tevreden...
Maar na onderzoek(intern /extern) zou blijken dat ieder of sommige NMBS personeelsleden betrokken bij het incident, onverantwoorde veiligheidsrisicos had genomen met het oog op "snelle oplossing". Zodanig dat ze meerder mensen (reizigers/personneelslden) hadden blootgesteld aan gevaren.
Wat zou de reaktie dan zijn?
Dan hadden we het debat niet gehad over het incident zelf (al lang vergeten) maar O schande ze leven de procedures niet na!!
Dan maar een volgende betreffende het in aktie zetten van het medisch interventieplan!
Wat zou er gebeurt zijn indien een reiziger de 112 zou hebben gebeld vanop de trein ,met onderkoelingsverschijnselen, uitdroging enz?? Hij heeft het recht en de mogelijkheid.
Bovenleiding naar beneden
Re: Bovenleiding naar beneden
Re: Bovenleiding naar beneden
Het is nu juist dat wat men NOOIT of NOOIT doet bij de NMBS.RIDCO schreef: Moraal van het verhaal : iedereen zou lessen moeten trekken uit dit voorval.
Dezelfde situaties die voor zeer veel ergernis zorgen doen zich keer op keer opnieuw voor in nagenoeg dezelfde omstandigheden.
Ik vraag me af of Descheemaecker en zijn bende directeurs-generaal wel op deze wereld leven.
Re: Bovenleiding naar beneden
Robin schreef: ikzelf ging eens een ventiel halen in de CW omdat ik het origneel per ongeluk had laten vallen achter een valse wand van de mr96 en kreeg onder mijn vijs omdat ik zelf naar een andere atelier ging (in de cw zelf) om een ventiel te gaan halen. Dit gebeurd dan in de werkplaats dus wat gebeurd er ni als een treinbegeleider of bestuurder zelf iets doet..
Ja dat heb je met gedetailleerde taakbeschrijvingen en procedures....
Als je ze "letterlijk" toepast is er zelfs een naam voor: stiptheidsstaking (ook ooit ge(mis)bruikt door NMBS)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Bovenleiding naar beneden
Ik heb daar een ander woord voor: bureaucratie zoals in de tijd van de DDR en die nu nog altijd bestaat bij de NMBS.dentheo schreef:Robin schreef: ikzelf ging eens een ventiel halen in de CW omdat ik het origneel per ongeluk had laten vallen achter een valse wand van de mr96 en kreeg onder mijn vijs omdat ik zelf naar een andere atelier ging (in de cw zelf) om een ventiel te gaan halen. Dit gebeurd dan in de werkplaats dus wat gebeurd er ni als een treinbegeleider of bestuurder zelf iets doet..
Ja dat heb je met gedetailleerde taakbeschrijvingen en procedures....
Als je ze "letterlijk" toepast is er zelfs een naam voor: stiptheidsstaking (ook ooit ge(mis)bruikt door NMBS)
Re: Bovenleiding naar beneden
Over het bellen van de 100 als passagier:
Heb zelf ook al eens zoiets gedaan op een bus van De Lijn, al was dat in samenspraak met de bestuurder.
Op de sneeuwavond enkele weken terug stond mijn bus dwars over de rijweg, na een slipper op de wegbrug aan het station van Mechelen.
De bestuurder had de dispatching verwittigd, maar die hadden hun handen uiteraard vol.
Ik heb dan maar het administratieve nummer van de Lokale Politie Mechelen gebeld, omdat er zich na een tijd toch gevaarlijke situaties begonnen voor te doen (auto's met kinderen geblokkeerd achter de bus, bestuurders die begonnen te keren op de spekgladde brug,...)
Zowel politie als bestuurder waren blij dat ik dit gedaan had.
BDJ
Heb zelf ook al eens zoiets gedaan op een bus van De Lijn, al was dat in samenspraak met de bestuurder.
Op de sneeuwavond enkele weken terug stond mijn bus dwars over de rijweg, na een slipper op de wegbrug aan het station van Mechelen.
De bestuurder had de dispatching verwittigd, maar die hadden hun handen uiteraard vol.
Ik heb dan maar het administratieve nummer van de Lokale Politie Mechelen gebeld, omdat er zich na een tijd toch gevaarlijke situaties begonnen voor te doen (auto's met kinderen geblokkeerd achter de bus, bestuurders die begonnen te keren op de spekgladde brug,...)
Zowel politie als bestuurder waren blij dat ik dit gedaan had.
BDJ
Re: Bovenleiding naar beneden
Als ik de reacties en voorstellen lees, stel ik vast dat op dit forum nog veel mensen met gezond verstand en burgerzin actief zijn.
Proficiat en een gezond 2009.
Proficiat en een gezond 2009.
Re: Bovenleiding naar beneden
Het is toch ook maar te bezien van waar hier de wind waait, hoor. Toen ik eerder al suggereerde 112 te bellen in zo een geval, werd ik haast afgeschilderd als crimineel. Nu merk ik, ook dankzij de hulpverleners hier aanwezig, dat het gezond verstand begint te primeren.RIDCO schreef:Als ik de reacties en voorstellen lees, stel ik vast dat op dit forum nog veel mensen met gezond verstand en burgerzin actief zijn.
Proficiat en een gezond 2009.
"Godenwerk", zeker?

Re: Bovenleiding naar beneden
De voornaamste reden voor het niet oproepen van de hulpdiensten is gewoon omdat we aartsoptimisten zijn aan het spoor. We geloven altijd dat het zolang niet zal duren 

Re: Bovenleiding naar beneden
Inderdaad, en er zijn er ook die altijd denken dat "het wel elders zal gebeuren"
Re: Bovenleiding naar beneden
We zijn nu een maandje verder sinds dit incident heeft plaatsgevonden - is er nog wat bekend? Zijn er klachten ingediend door de gestrande reizigers, bijvoorbeeld? 
