Pagina 11 van 29

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 26 dec 2009, 15:11
door fhs
M6 rijtuigen kunnen perfect werken onder 1500V ze zijn hier voor uitgerust.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 26 dec 2009, 16:27
door dentheo
fhs schreef:M6 rijtuigen kunnen perfect werken onder 1500V ze zijn hier voor uitgerust.
Verbaast mij niet, wie weet zijn het standaard kasten zoals computervoedingen.

Dus perrons aanpassen en gaan.

Toch een vraagje..gaat dat laag deurtje wel eens open ? Zit in kalmthout ook onder het niveau van het perron.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 26 dec 2009, 16:35
door Steven
Enkel op aanvraag zoals er staat vermeld net naast de deur.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 26 dec 2009, 17:01
door dentheo
Steven schreef:Enkel op aanvraag zoals er staat vermeld net naast de deur.
En wat gebeurt er dan aan een te hoog nieuw perron zoals in Kalmthout ?

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 26 dec 2009, 17:47
door Steven
Die ingang is bedoeld voor de fietsen en rolstoelen, de begeleider haalt daarvoor (indien nodig) de meegeleverde rolplank uit.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 26 dec 2009, 18:01
door Shrek
fhs schreef:M6 rijtuigen kunnen perfect werken onder 1500V ze zijn hier voor uitgerust.
het gaat over 1500v gelijkspanning he, niet over de wisselspanning :wink:

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 26 dec 2009, 19:09
door dentheo
Steven schreef:Die ingang is bedoeld voor de fietsen en rolstoelen, de begeleider haalt daarvoor (indien nodig) de meegeleverde rolplank uit.
ho die ligt dan een groot stuk in de trein en maakt zo de helling naar het hogere perron, dat zou kunnen.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 26 dec 2009, 19:54
door Dietrich
Als de grote deur op de hoogte is van het perron heb je die kleine niet echt nodig denk ik.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 27 dec 2009, 00:22
door Glodenox
Hoe gaat iemand in een rolstoel dan binnen geraken? Als het perron op de hoogte van de gewone deuren staat, kan daar nog geen rolstoel door hoor. Daarnaast is het middenstuk daar niet op voorzien. De ruimte beneden (waar die deur en de rolplank zich bevinden) is speciaal voorzien van riemen en dergelijke.

Greetings,
Glodenox

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 27 dec 2009, 11:07
door dentheo
Glodenox schreef:Hoe gaat iemand in een rolstoel dan binnen geraken? Als het perron op de hoogte van de gewone deuren staat, kan daar nog geen rolstoel door hoor. Daarnaast is het middenstuk daar niet op voorzien. De ruimte beneden (waar die deur en de rolplank zich bevinden) is speciaal voorzien van riemen en dergelijke.
Voor fietsen is dus niet "echt" de bedoeling ?

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 27 dec 2009, 12:12
door LML
Heb ik via-via gehoord:
* De M6-rijtuigen zijn idd hoger dan de M5-rijtuigen, maar zouden nog net in bvb. Roosendaal binnen kunnen.
* Het grotere probleem zou zijn: de hoogte van de Nederlandse perrons <=> de klaptrede aan de deuren van de M6-rijtuigen.
* Onder 1500 V~ zouden ze probleemloos werken. 1500 V= zou grotere problemen geven, maar daar is hierboven (lees: in vorige reacties) al over gesproken.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 27 dec 2009, 12:31
door Dietrich
Glodenox schreef:Hoe gaat iemand in een rolstoel dan binnen geraken? Als het perron op de hoogte van de gewone deuren staat, kan daar nog geen rolstoel door hoor. Daarnaast is het middenstuk daar niet op voorzien. De ruimte beneden (waar die deur en de rolplank zich bevinden) is speciaal voorzien van riemen en dergelijke.

Greetings,
Glodenox
Mmm inderdaad, ik dacht dat er in het rijtuig zelf een helling zat tussen de grote deur en het compartiment... maar nu ik erover nadenk blijft het toch een trap te zijn. Dus "verplicht" van die lage deur te gebruiken, voor zover ze goed open kan op een hoog perron.

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 27 dec 2009, 13:25
door dentheo
Dietrich schreef:
Glodenox schreef:Hoe gaat iemand in een rolstoel dan binnen geraken? Als het perron op de hoogte van de gewone deuren staat, kan daar nog geen rolstoel door hoor. Daarnaast is het middenstuk daar niet op voorzien. De ruimte beneden (waar die deur en de rolplank zich bevinden) is speciaal voorzien van riemen en dergelijke.

Greetings,
Glodenox
Mmm inderdaad, ik dacht dat er in het rijtuig zelf een helling zat tussen de grote deur en het compartiment... maar nu ik erover nadenk blijft het toch een trap te zijn. Dus "verplicht" van die lage deur te gebruiken, voor zover ze goed open kan op een hoog perron.
En als je binnenkomt richting volgend rijtuig ..is dat niet vlak ?

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 14 mar 2011, 16:52
door BartB
Nog een topic waarvan ik het stof blaas vandaag. :)

Dat de M6 rijtuigen moeten aangepast worden is doorgedrongen tot de Nederlandse minister:
Tijdens het overleg van 11 maart 2010 heb ik ook gesproken over een alternatieve verbinding over het conventionele spoor, naast de bestaande stoptrein Roosendaal–Antwerpen. Het is gebleken dat het doortrekken van de Intercity Charleroi–Brussel–Antwerpen–Essen naar Roosendaal geen haalbare optie is. Dit heeft te maken met hoge kosten voor de ombouw van het Belgische materieel en daarnaast een zeer krappe keertijd in Roosendaal, waardoor een robuuste dienstverlening onmogelijk is. Daarom onderzoek ik nu met voorkeur de inleg van een tweede stoptrein Roosendaal–Antwerpen. Deze stoptrein zal naar alle waarschijnlijkheid bij Antwerpen door de spoortunnel rijden en hierdoor een kortere rijtijd hebben dan de bestaande stoptrein.
Bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 6-323.html

Dus het wordt waarschijnlijk een tweede stoptrein Roosendaal-Antwerpen die de tunnel onder Antwerpen neemt.

Maar zou het niet beter zijn om er snellere verbinding in te leggen? Bijvoorbeeld Roosendaal-Essen-Kalmthout-Kapellen-Antwerpen met een varkensneus?
Die zou zelfs sneller zijn dan een doorgetrokken IC Essen-Charleroi om die laatste zo traag optrekt.
(Zoek maar eens op: Essen-Ekeren duurt even lang gelijk welke trein je neemt)
Dan heeft Roosendaal toch nog een snelle verbinding naar Antwerpen en hebben Essen, Kalmthout en Kapellen er ook nog iets aan.

Om een idee te geven van de reistijden:
Huidige rechtstreekse verbinding A'pen-RSD (0 tussenstops): 26 min
Mijn voorstel RSD-A'pen (3): 36-38 min?
Doorgetrokken IC Essen-Charleroi (5): 41 min
Boemel via tunnel Antwerpen (10): 44 min
Huidige boemel(12): 49 min

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Geplaatst: 14 mar 2011, 21:33
door dentheo
Zomaar... alle treinen van L121 gaan binnenkort voor enkele jaren door de tunnel, dit omdat de bruggen op de lijnen 27 en 12 omhooggebracht en vervangen worden.