Pagina 11 van 17

Geplaatst: 05 dec 2006, 00:30
door SIMPY.be
Steven schreef:De 90 extra dubbeldekswagons worden geleverd tussen januari 2008 en april 2009. dit vooral in gedachte houden, zo een rijtuig maak je ni aan de zelfde snelheid van een golf he :-)
Het bericht van op vrtnieuws is wel al een jaartje oud...

Geplaatst: 11 feb 2007, 13:41
door msts.be
Ondertussen is het eerste CityRail klassiekje in dienst.De 707 is hernummerd in 978 (3de of 4de bezetting al) , de rest van de CityRails zullen ergens in de reeks 960-999 terechtkomen..

http://www.wallorail.be/actu/0207/9.htm

Op de voorkant is een nogal rare "informatiedisplay" geplaatst , waarschijnlijk zal het een zogenaamde "missie code" zoals op het Parijse RER tonen waarin men vertrekstation , eindstation en lijn kan herkennen ..

Al bij al wel geslaagd , maar het kan toch niet helemaal tippen aan nieuw materieel ... Waar blijft immers die order daarvoor ?? :roll:

Geplaatst: 11 feb 2007, 14:16
door poyaud
Die display lijkt me nogal aan de kleine kant :?

Geplaatst: 11 feb 2007, 14:40
door Shrek
zo hypotekeren ze wel hun nummering een beetje :P
de 700-799 komen niet vrij maar ze nemen wel 960-999 in :)

Geplaatst: 11 feb 2007, 14:47
door FLV-FGSP
poyaud schreef:Die display lijkt me nogal aan de kleine kant :?
Hoezo? Er kan met gemak LEUVEN op :)

Geplaatst: 11 feb 2007, 16:23
door Accelerat
FLV-FGSP schreef:
poyaud schreef:Die display lijkt me nogal aan de kleine kant :?
Hoezo? Er kan met gemak LEUVEN op :)
Probeer MECHELEN dan eens? :P

Geplaatst: 11 feb 2007, 17:04
door Steven
als ze in de toekomst gewoon de nrs van de lijnen vermelden van de CR lijnen op de kop van het stel kan dat al veel beteken, zeker als je de lijnnummers een beetje zal leren kennen, als ze consequent de nr's blijven gebruiken die ze nu al aan die lijnen geven zoals ze in het CR boekje voorkomen

Geplaatst: 11 feb 2007, 17:34
door Shrek
op de zijkant zal er wel een grotere display ophangen zeker? :P

Geplaatst: 11 feb 2007, 17:50
door Steven
Shrek schreef:op de zijkant zal er wel een grotere display ophangen zeker? :P
op de zijkant wel, die zitten daar waar er vroeger een raam zat

Geplaatst: 11 feb 2007, 18:56
door Duikbril AM86
msts.be schreef:Ondertussen is het eerste CityRail klassiekje in dienst.De 707 is hernummerd in 978 (3de of 4de bezetting al) , de rest van de CityRails zullen ergens in de reeks 960-999 terechtkomen..

http://www.wallorail.be/actu/0207/9.htm

Op de voorkant is een nogal rare "informatiedisplay" geplaatst , waarschijnlijk zal het een zogenaamde "missie code" zoals op het Parijse RER tonen waarin men vertrekstation , eindstation en lijn kan herkennen ..

Al bij al wel geslaagd , maar het kan toch niet helemaal tippen aan nieuw materieel ... Waar blijft immers die order daarvoor ?? :roll:
Op het eerste zicht mooie gedaan en hoe groot is de afdeling "beestenwagon" dan?
Die nummer aan de zijdeuren is wel mooi, dat display vooraan, is zo van we willen maar we kunnen niet...
Precies of ne leek die X aantal maal per jaar een CR neemt dat nummertje gaat onthouden.
Op welk lijn circuleert dat stel voor de moment?
Ik ben eens benieuwd wanneer het op lijn 89 eens zal langskomen, treinfreaks kunnen er nu jacht op maken met hun fototoestel. :D

Geplaatst: 11 feb 2007, 19:24
door Steven
ne leek die een beetje verstand heeft die vraagt de nodige inlichtingen in een station of belt naar de info

Geplaatst: 11 feb 2007, 20:18
door Duikbril AM86
Ik zal eens een overzicht geven van de verschillende Cityrailverbindingen:
Zo leert iedere forumgebruiker zijn CityRail alfabet misschien. :D

CR 1: Aalst - Erembodegem - Denderleeuw - Liedekerke - Ternat - Dilbeek - Jette - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek

CR 2: Dendermonde - Lebbeke - Merchtem - Asse- Jette - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Halle - Edingen - Herne - Tollembeek - Galmaarden - Geraardsbergen

CR 3: Nijvel - Eigenbrakel (enkel tijds de spits) - Brussel-Zuid - Brussel- Centraal - Brussel-Noord - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek - Bosvoorde - Terhulpen - Louvain-La-Neuve-Universite

CR 4: Zottegem - Burst - Haaltert - Denderleeuw-> Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord (CR 4 gaat over in CR 5)
Geraardsbergen - Ninove - Denderleeuw (enkel tijdens de spits)

CR 5:Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - (gedeelte met CR 4) - Jette - Dilbeek - Ternat - Liedekerke - Denderleeuw - Erembodegem - Aalst

CR6: S' Gravenbrakel - Tubeke - Halle - Buizingen - Lot - Vorst-Zuid - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Haren-Zuid - Zaventem - Nossegem - Kortemberg - Veltem - Leuven (CR 6: 2 verbindigen per uur)

Bron: (CityRailboekje (of de CRbijbel) per 10/12/2006)

Nog enkele vraagjes:
Op de eerste pagina van het CityRailboekje staat , de eerste citaat van de NMBS “Het belangrijkste doel van de lancering van het Cityrailproject een gevoelige verhoging van de kwaliteit van de dienstverlening door specifieke opvolging van deze treinen.”
Gevolgd door: “De positieve resultaten inzake regelmaat, aangeboden zitplaatsen en netheid leiden ons naar een verdere uitbreiding van het project: de LANG VERWACHTE STAPSGEWIJZE VERHOGING van de BEDIENINGS frekwentie.”

Ik zou graag eens weten op welke verbindingen ze nog de frekwentie willen verhogen?
Maar ik zal voor Vlaanderen op niet te veel rekenen....

Geplaatst: 11 feb 2007, 21:39
door Joris
Hallo,
Duikbril AM86 schreef: Ik zou graag eens weten op welke verbindingen ze nog de frekwentie willen verhogen?
Maar ik zal voor Vlaanderen op niet te veel rekenen....
Op alle City-Rail lijnen rond Brussel. Uiteindelijk zouden er 2 City Rails per uur moeten komen, op aalle CR verbindingen.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 12 feb 2007, 09:44
door Mechanik
dus zouden we hier in Ternat 4 treinen per uur moeten krijgen? :-)
leuk leuk

Geplaatst: 12 feb 2007, 11:27
door Steven
Mechanik schreef:dus zouden we hier in Ternat 4 treinen per uur moeten krijgen? :-)
leuk leuk
streefdoel is 4 in spits en 2 dal voor alle lijnen, vermoedelijk kan dit op sommige lijnen meer zijn, afwachten dus