BENELUX
Re: BENELUX
Die ram reed al van begin juli, zoals ik al zei is er 1 ram naar de HSA gevlogen dus 1 ram tekort.
Re: BENELUX
vandaag hing de 1184 aan P trein 7909 Kortrijk - Schaarbeek via Oudenaarde !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: BENELUX
Hing de 1184 achteraan de trein, of was hij daadwerkelijk de loc die tractie gaf?
Het lijkt een domme vraag, maar het blijkt niet echt uit je bericht....

Het lijkt een domme vraag, maar het blijkt niet echt uit je bericht....


Re: BENELUX
Ik zal het nog een keetje uitleggen dan:260689 schreef:Die ram reed al van begin juli, zoals ik al zei is er 1 ram naar de HSA gevlogen dus 1 ram tekort.
1. Rammen lopen in de wei

2. Zonder die stam NMBS-rijtuigen kon de oorspronkelijke omloop behouden blijven, met 8 stammen, zoals al tijden het geval is.
3. Met die stam NMBS-rijtuigen is er een stam *extra* in de omloop. Voor de lange kering in Brussel. Er zijn nu 9 stammen in de omloop.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Als ik me niet vergis, is er in 't verleden een ontdubbelings IC dienst in het leven geroepen tss A'pen & Brussel vanwege de te korte samenstelling / te kleine cappaciteit van de Benelux treintjes. Gereden werd/wordt met de M5 & M6 rijtuigstammen. -ik kan me vergissen-Kristofke schreef:In De Morgen van vrijdag stond dat de benelux afgeschaft wordt eenmaal de NS al zijn Italiaanse broltreinen ontvangen heeft.
Is dit dan al officieel? Want er was toch veel protest tegen.
Zullen de trajecten met de Fyra goedkoper zijn dan met de Thalys?
Is het de bedoeling dat zij elkaar beconcurreren?
Bij het verdwijnen van de Benelux zou het leuk zijn moest de NMBS een nieuwe verbinding maken tussen Antwerpen en Brussel tegen dezelfde snelheid en met hetzelfde aantal haltes (als er nog rijpaden vrij zijn natuurlijk).
Re: BENELUX
Halverwege-eind de jaren '90 werden er "Elfjes" onderhouden in de werkplaatsen van Merelbeke.dentheo schreef:Hoeveel depots hebben zich over de serie 11 moeten ontfermen tijdens die periode ? Toch niet Schaarbeek alleen denk ik.nahoj schreef:betrouwbaarheid, dus gelieve uw uitsrpaak ietwat te staven -- ik denk dat de werknemers in Schaarbeek niet blij zouden zijn als ze u dit hoorden vertellen!
Re: BENELUX
Ik dacht dat er ooit nog een werkplaats is geweest , maar welke ??celtjan schreef:Halverwege-eind de jaren '90 werden er "Elfjes" onderhouden in de werkplaatsen van Merelbeke.dentheo schreef:Hoeveel depots hebben zich over de serie 11 moeten ontfermen tijdens die periode ? Toch niet Schaarbeek alleen denk ik.nahoj schreef:betrouwbaarheid, dus gelieve uw uitsrpaak ietwat te staven -- ik denk dat de werknemers in Schaarbeek niet blij zouden zijn als ze u dit hoorden vertellen!
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: BENELUX
en, k wil ook nog iets schrijven.
Denk dat het hoog tijd wordt dat de samenstelling van de beneluxen met enkele wagons wordt uitgebreid.
Zeker van nut in het week-end daar er dan slechts 2 IC's per uur rijden tussen antwerpen en brussel.
k wam zondagavond zo op een overvolle benelux terecht van brussel noord naar antwerpen centraal.
7 rijtuigen is toch wel wat krap dan, zeker daar er 2 eerste klasse in mee bollen (weet nu niet precies of het 2 volledige eerste klasse zijn of 1,5 rijtuig eerste klasse, de specialisten hier zullen dat wel kunnen meegeven.)
zo, gewoon een tip. een uitgebreid aanbod zal nog meer mensen doen overstappen van auto op trein.
grts,
o

Denk dat het hoog tijd wordt dat de samenstelling van de beneluxen met enkele wagons wordt uitgebreid.
Zeker van nut in het week-end daar er dan slechts 2 IC's per uur rijden tussen antwerpen en brussel.
k wam zondagavond zo op een overvolle benelux terecht van brussel noord naar antwerpen centraal.
7 rijtuigen is toch wel wat krap dan, zeker daar er 2 eerste klasse in mee bollen (weet nu niet precies of het 2 volledige eerste klasse zijn of 1,5 rijtuig eerste klasse, de specialisten hier zullen dat wel kunnen meegeven.)
zo, gewoon een tip. een uitgebreid aanbod zal nog meer mensen doen overstappen van auto op trein.
grts,
o
Re: BENELUX
Als ik me niet vergis, komen deze (te korte) samenstellingen door het feit dat men in Nederland talrijke tandem perrons heeft, waarbij men halverwege het perron toegang kan krijgen op een in het midden liggend doorgaand hoofdspoor, zodat men 2 kortere treinen op hetzelfde perron spoor, onafhankelijk van elkaar kan laten aankomen/vertrekken. lieft niet op het zelfde moment
Zo komt het dat er vorige week, een dubbel "elfje" met een stam I10'en, niet volledig in Dordrecht 'binnen' was & het laatste rijtuig nog in de wisselstraat stond.
Langere NS treinsamenstellingen palmen zo goed als het volledig perron in, waardoor een kleiner aantal treinen gelijkertijd halt kunnen houden in het bewuste station.
& aangezien den "Benelux" bij onze noorderburen veelal niet op tijd rijdt,... . Kan men hem op deze manier iets flexibeler in dergelijke stations ontvangen.

Zo komt het dat er vorige week, een dubbel "elfje" met een stam I10'en, niet volledig in Dordrecht 'binnen' was & het laatste rijtuig nog in de wisselstraat stond.
Langere NS treinsamenstellingen palmen zo goed als het volledig perron in, waardoor een kleiner aantal treinen gelijkertijd halt kunnen houden in het bewuste station.
& aangezien den "Benelux" bij onze noorderburen veelal niet op tijd rijdt,... . Kan men hem op deze manier iets flexibeler in dergelijke stations ontvangen.
Re: BENELUX
Vanaf december komt er in het weekend een IR-trein bij.ostbahnhof schreef:en, k wil ook nog iets schrijven.![]()
Denk dat het hoog tijd wordt dat de samenstelling van de beneluxen met enkele wagons wordt uitgebreid.
Zeker van nut in het week-end daar er dan slechts 2 IC's per uur rijden tussen antwerpen en brussel.
Re: BENELUX
De korte stammen komt ook doordat de reeks 11 soms moeite heeft met de tunnel bij Antwerpen.. als de 11 op halve kracht rijdt kan deze sowieso de tunnel niet meer uit.
Eigenlijk zou men gewoon dubbeldeksrijtuigen op die verbinding in moeten zetten. Ik had vanochtend de Benelux, nadat de Fyra uitviel (wat ook al een aantal keer is gebeurd, een schande!) en van Rotterdam tot Den Haag heb ik moeten staan, zo stampvol zat deze trein.
Pas na Den Haag kon ik (met mazzel) een plekje vinden. En toen moesten er nog een hoop mensen staan... 1188 + I10-stam trouwens.
Eigenlijk zou men gewoon dubbeldeksrijtuigen op die verbinding in moeten zetten. Ik had vanochtend de Benelux, nadat de Fyra uitviel (wat ook al een aantal keer is gebeurd, een schande!) en van Rotterdam tot Den Haag heb ik moeten staan, zo stampvol zat deze trein.
Pas na Den Haag kon ik (met mazzel) een plekje vinden. En toen moesten er nog een hoop mensen staan... 1188 + I10-stam trouwens.
Re: BENELUX
Zo is dat. In de oude situatie in Antwerpen was de lengte van de perrons daar dacht ik ook een beperking. NS heeft nog wel korte tijd plannen gehad om de treinen te verlengen tot 8 of 9 rijtuigen, maar toen zette de malaise bij NS in (we spreken over 2001) qua punctualiteit en dat had zijn invloed op het aantal reizigers. Die malaise is nu voorbij, maar de nieuwe beperking is inderdaad de tunnel bij Antwerpen, waar Infrabel bij een 11 maximaal 7 rijtuigen wil. De perrons in nederland zijn helemaal geen beperking. op dezelfde route rijden andere treinen met samenstellingen tot 12 rijtuigen.AlexNL schreef:De korte stammen komt ook doordat de reeks 11 soms moeite heeft met de tunnel bij Antwerpen.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
die 1188 reed vandaag idd de 9237.
Mijn HLE 11 collectie is nu compleet !!
Mijn HLE 11 collectie is nu compleet !!
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Re: BENELUX
Heb diene 11xx loc. vorige week woensdag rond de middag gespot ter hoogte van het station van Haaltert.
Hij reed zonder rijtuigen richting Zottegem.
Maandag was de p-trein 8902 Schaarbeek -> Oudenaarde ook met een benelux loc.
Hij reed zonder rijtuigen richting Zottegem.
Maandag was de p-trein 8902 Schaarbeek -> Oudenaarde ook met een benelux loc.
Re: BENELUX
Zoals celtjan al zegt, voor zo een lange trein moet je dus meestal een 'heel' perronspoor reserveren, terwijl de Benelux nu overal op een half spoor past (=maximaal 8 rijtuigen, waabij de loc ook als rijtuig telt). In dit geval is dat vooral van belang in Roosendaal waar maar 3 perronsporen zijn en dus te weinig capaciteit, als er meerdere lange treinen tegelijk zouden zijn. Langere samenstellingen voor de Benelux zijn dus niet onmogelijk maar wel onpraktisch.rvdborgt schreef:De perrons in nederland zijn helemaal geen beperking. op dezelfde route rijden andere treinen met samenstellingen tot 12 rijtuigen.
Dit probleem verdwijnt natuurlijk als de trein over de HSL gaat rijden en dan dus niet meer in Roosendaal komt. Alleen zit je met de nieuwe treinstellen weer vast aan een samenstelling van 8 rijtuigen (of 16 bij gekoppelde stellen - maar dat lijkt me toch wat te veel).