Pagina 11 van 25
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 13:59
door Adler
Uitspraak van Jos Digneffe vandaag:
"We willen nu echt wel duidelijkheid in dit dossier, want met deze manier van werken staken we elke week tot in april".
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 14:04
door stefanic
Adler schreef:Uitspraak van Jos Digneffe vandaag:
"We willen nu echt wel duidelijkheid in dit dossier, want met deze manier van werken staken we elke week tot in april".
zever natuurlijk, want op die manier rekt B-Cargo het niet tot april!
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 14:32
door dcr
Adler schreef:Uitspraak van Jos Digneffe vandaag:
"We willen nu echt wel duidelijkheid in dit dossier, want met deze manier van werken staken we elke week tot in april".
Ik denk dat Joske schrik heeft dat misschien 70% of meer treinen gaat rijden,
dan moet hij wel meer dagen staken om een effect te bereiken...
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 15:16
door Dietrich
Als je een groep stakers hebt in de seinhuizen denk ik niet dat er meer dan 10% zal rijden, ookal staakt 70% niet.
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 16:12
door odul
Uw abonnement of uw kaartje niet tonen, heeft geen enkele zin.
Als je een treinwachter tegenkomt die de puntjes op de i zet, vlieg je gewoon van de trein bij de volgende halte.
Als je daar niet op wil in gaan ben je nog verder van huis.
Dan kan hij of zij zen trein gewoon laten wachten, tot de politie er u vanaf komt gooien.
Gevolg, ge kloot uw eigen niet, maar nog eens al de andere reizigers die ook blijven stilstaan door uw 'gedrag'.
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 16:49
door dcr
odul schreef:Uw abonnement of uw kaartje niet tonen, heeft geen enkele zin.
Als je een treinwachter tegenkomt die de puntjes op de i zet, vlieg je gewoon van de trein bij de volgende halte.
Als je daar niet op wil in gaan ben je nog verder van huis.
Dan kan hij of zij zen trein gewoon laten wachten, tot de politie er u vanaf komt gooien.
Gevolg, ge kloot uw eigen niet, maar nog eens al de andere reizigers die ook blijven stilstaan door uw 'gedrag'.
Als je een actie zou willen doen, waarin je volstrekt wettelijk bezig bent, kan je misschien iets doen met het feit dat je 2x (of 3x?) je abbonnement kosteloos kan "vergeten".
Als de conducteur een hele wagon moet "noteren" geraakt hij niet ver denk ik...
Je moet dan natuurlijk wel heel de wagon meekrijgen.
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 16:54
door overweg13
Ik vind al deze voorstellen al even kinderachtig als de vakbondsacties dom. Je kunt een vakbond maar op een manier pijn doen: er nooit lid van worden. Al de rest is flauwekul: ze hebben niet eens rechtspersoonlijkheid, m.a.w. je kunt ze niet eens voor de rechtbank sleuren. Die laatste kan alleen individuele stakers aanpakken, en wees maar zeker dat de vakbonden er veel geld voor over hebben om hun leden in dat geval te verdedigen.
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 17:30
door stefanic
En zoals eerder al gezegd: waarom het personeel (in dit geval treinbegeleider) gaan pesten dat NIET staakt en zorgt dat er toch enkele treinen kunnen rijden???

Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 18:30
door odul
dcr schreef:
Als je een actie zou willen doen, waarin je volstrekt wettelijk bezig bent, kan je misschien iets doen met het feit dat je 2x (of 3x?) je abbonnement kosteloos kan "vergeten".
Als de conducteur een hele wagon moet "noteren" geraakt hij niet ver denk ik...
Je moet dan natuurlijk wel heel de wagon meekrijgen.
Ook dat heeft geen enkele zin.
Uw treinkaart is toch betaalt, als die TBG slechts één wagon kan controleren, heeft dit geen enkele impact op wie dan ook.
Of toch, die treinkaarthouder zelf, als hij of zij de volgende keer dan toch eens echt zen abonnement vergeet, kan ie een boete gaan betalen.
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 18:31
door Kalimero
stefanic schreef:En zoals eerder al gezegd: waarom het personeel (in dit geval treinbegeleider) gaan pesten dat NIET staakt en zorgt dat er toch enkele treinen kunnen rijden???

Wat heb je daar nu aan ? Misschien geraak je met een beetje geluk op je werk, maar wie garandeert er dat je ook teruggeraakt ? Dan liever zoals nu: alles of niks.
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 18:39
door dcr
Kalimero schreef:stefanic schreef:En zoals eerder al gezegd: waarom het personeel (in dit geval treinbegeleider) gaan pesten dat NIET staakt en zorgt dat er toch enkele treinen kunnen rijden???

Wat heb je daar nu aan ? Misschien geraak je met een beetje geluk op je werk, maar wie garandeert er dat je ook teruggeraakt ? Dan liever zoals nu: alles of niks.
het is inderdaad heel leuk als het heen wel gaat maar terug niet, overnachten in brussel? nee dank u
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 18:57
door odul
Persoonlijk vind ik staken een daad van 'brutaliteit'.
Uiteindelijk zal men toch door met elkaar te praten tot een overeenkomst moeten komen.
Een brutale druk door te staken, verhit de gemoederen alleen maar.
Waar in feite niemand beter van wordt.
Ik zie de directie haar plannen er nog niet voor in de vuilbak gooien.
Hervormingen zijn nu éénmaal noodzakelijk, en ja dat kan banen kosten in bepaalde categorieën.
De modernisering kan men niet terug draaien.
Daar waar er vroeger 10 rangeerders in een bundel actief waren om een trein 'rangeren' gebeurt dit nu door mss nog 2, omdat er automatische spoorremmers zijn.
Om een voorbeeld te noemen.
En wie had 10 jaar geleden kunnen denken dat men treinbiljetten in de supermarkt kan kopen.
Niemand die zoiets voor mogelijk hield.
Nu gebeurt het, bij "kruidvat" kan men een 10 rittenkaart kopen.
En dat is volgens mij nog maar een begin.
Het is alleen spijtig dat het 'werkpaard' moet verdwijnen, terwijl ik nog nooit gehoord heb dat de directie gaat afslanken..integendeel.
Door de vele opsplitsingen creëert men er maar 'bazen' bij.
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 19:06
door overweg13
odul schreef:
Uiteindelijk zal men toch door met elkaar te praten tot een overeenkomst moeten komen.
Zeg ik al jaren: zet ze bij elkaar tot ze een akkoord hebben. Geen akkoord: verder onderhandelen. En liefst met een broodje kaas en plat water. Er zouden nogal wat akkoorden tot stand komen! Nu is het maar al te gemakkelijk: we raken het niet eens; we zullen de brave burger eens laten voelen dat we het niet eens zijn. En daarna komen ze weer samen, en bereiken ze toch een akkoord. Wat een ongelooflijke flauwekul!
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 19:23
door am62
overweg13 schreef:Zeg ik al jaren: zet ze bij elkaar tot ze een akkoord hebben. Geen akkoord: verder onderhandelen. En liefst met een broodje kaas en plat water. Er zouden nogal wat akkoorden tot stand komen! Nu is het maar al te gemakkelijk: we raken het niet eens; we zullen de brave burger eens laten voelen dat we het niet eens zijn. En daarna komen ze weer samen, en bereiken ze toch een akkoord. Wat een ongelooflijke flauwekul!
Daar heb je volmondig gelijk in Vic, vaak eerst eens staken en dan toch overleggen... waarom vraag ik me steeds af.
Spoorvreter
Re: En we gaan nog eens staken.
Geplaatst: 04 nov 2009, 19:30
door RIDCO
Dat komt er van als de communicatie verloopt via TRENDS en andere media en als de CEO bijna dagelijks andere cijfers vrij geeft. Er is dus een groot wantrouwen.