Pagina 11 van 21
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 13 aug 2010, 12:06
door K V B
celtjan schreef:
Bij South East Trains in Kent is men een paar jaar terug opnieuw de 3+2 opstelling gaan invoeren in hun treinstellen.
Ik dacht dat SouthEast de stellen met 2+3 enkel gebruikten op stoptreindiensten. Overigens heeft in Switzerland de BLS ook 2+3 opstelling in sommige stoptreinen.
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 13 aug 2010, 21:19
door celtjan
K V B schreef:celtjan schreef:
Bij South East Trains in Kent is men een paar jaar terug opnieuw de 3+2 opstelling gaan invoeren in hun treinstellen.
Ik dacht dat SouthEast de stellen met 2+3 enkel gebruikten op stoptreindiensten. Overigens heeft in Switzerland de BLS ook 2+3 opstelling in sommige stoptreinen.
In Kent gebruiken ze dan ook min of meer het Franse systeem:
Stoppertjes vanuit Ramsgate/Dover tot Ashford/Faversham en dan verder als sneldienst tot Londen.
Te Faversham/Asford vertrekken dan opnieuw dergelijke stellen & vanaf een ander station gaan ze dan op hun beurt als sneltrein.
En vanaf dat station zijn het enkel stoppertjes die de dienst uitmaken op het gewestellijk net van Londen.
In een groot deel van hun Class 375 vloot is de 3+2 zetelindeling van toepassing. Bijgevolg rijden ze ook Ramsgate/Dover - Londen. De gang is net voldoende breed, om de trolly van de catering door te laten.
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 14 aug 2010, 19:02
door bobke
Steven schreef:De "look" van een trein bepalen is niet eenvoudig. Je hebt de technische eisen en je hebt de kleuren en de vorm op zich. Over dat eerste valt niet veel te zeggen dan dat er een bepaalde norm is vastgelegd.
Over welke kleuren, model van zetels, en vele andere details die de "look" van die trein bepalen valt te discusieren tot in het oneindige omdat het dan over "smaak" gaat. Mensen verschillen enorm. Er zullen heel veel mensen zijn die de oude treinen juist lelijk en nietszeggend vinden en die vinden nieuwe trein juist knap. Andere mensen Zoals Retro vinden dan weer dat de oude treinen meer uitstraling hadden. Wat de Desiro betreft kan ik enkel zeggen dat ze er voor mij best mogen zijn. Ik druk me hier niet uit over de NMBS versie maar over de Desiro in het algemeen. In de ene kleurenstelling zien ze er al beter uit als de andere natuurlijk. Maar dat is zoals de mensen zelf, persoon X staat ook beter met die ene jas dan persoon Y he

Zoals Steven zei staat de Desiro in de ene kleurenstelling beter dan de andere. ÖBB heeft ook 200 Desiro stellen bestelt voor 2011-2015 en ik vind dat die kleurenstelling wel beter past als je het vergelijkt met de NMBS versie.

Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 14 aug 2010, 21:28
door dentheo
Deze heeft precies ook de iets verlengde afscherming naast de kast boven de bestuurder...
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 15 aug 2010, 01:00
door celtjan
Toch niet vergeten dat dit een CPU voorstelling is. Smaken kunnen al eens verschillen.
Maar de nieuwe huisstijl van de ÖBB vind ik wel iets hebben.
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 24 aug 2010, 23:18
door Knipex
Vreemde nummer 08503 voor dit Desiro stel.
Drehscheibe Wildenrath
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 24 aug 2010, 23:31
door Steven
nog niet letten op de nummering het schijnt dat ze er op de directie nog niet uit zijn wat de korte nummer juist zal worden voor deze nieuwe stellen. Het is momenteel een beetje een soep om er een lijn in te vinden.
Bij de locs is het een beetje in de stijl van
027-xxx-x
013-xxx-x
maar bij de oude klassiekjes zie je dan bijvoorbeeld
062-207-1 en
062-207-2
wat beurtelings blijkt overeen te komen met het eerste en tweede rijtuig van ms 207
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 24 aug 2010, 23:34
door Shrek
als de 008 dan staat voor een bestelling uit het jaar 2008 dan klopt het systeem nog ook

Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 24 aug 2010, 23:36
door celtjan
Vandaag was er een overbrengingsrit met 1 van die Schotse Desiro's
(foto boven). Gezien deze middag te Gent.
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 25 aug 2010, 13:34
door b-loc
Steven schreef:nog niet letten op de nummering het schijnt dat ze er op de directie nog niet uit zijn wat de korte nummer juist zal worden voor deze nieuwe stellen. Het is momenteel een beetje een soep om er een lijn in te vinden.
Bij de locs is het een beetje in de stijl van
027-xxx-x
013-xxx-x
maar bij de oude klassiekjes zie je dan bijvoorbeeld
062-207-1 en
062-207-2
wat beurtelings blijkt overeen te komen met het eerste en tweede rijtuig van ms 207
Wordt dit dan vb ook bij de T27 nr 2754
027-054-1
027-054-2?
Dat is wel maar een raar en verwarrend dat je een verschillend nr hebt voor hetzelfde treinstel.
In verhouding met andere treinstellen hebben deze maar 2 heel kleine 1ste klassen
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 25 aug 2010, 14:45
door bobke
b-loc schreef:Steven schreef:nog niet letten op de nummering het schijnt dat ze er op de directie nog niet uit zijn wat de korte nummer juist zal worden voor deze nieuwe stellen. Het is momenteel een beetje een soep om er een lijn in te vinden.
Bij de locs is het een beetje in de stijl van
027-xxx-x
013-xxx-x
maar bij de oude klassiekjes zie je dan bijvoorbeeld
062-207-1 en
062-207-2
wat beurtelings blijkt overeen te komen met het eerste en tweede rijtuig van ms 207
Wordt dit dan vb ook bij de T27 nr 2754
027-054-1
027-054-2?
Dat is wel maar een raar en verwarrend dat je een verschillend nr hebt voor hetzelfde treinstel.
In verhouding met andere treinstellen hebben deze maar 2 heel kleine 1ste klassen
ja, inderdaad, maar twee keer acht=16 eerste klas zitplaatsen. Volgens wikipedia zouden er 32 moeten zijn.
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 25 aug 2010, 17:26
door Bibke
b-loc schreef:Wordt dit dan vb ook bij de T27 nr 2754
027-054-1
027-054-2?
Dat is wel maar een raar en verwarrend dat je een verschillend nr hebt voor hetzelfde treinstel.
Wordt dat niet 027-054-0?
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 25 aug 2010, 23:23
door Steven
Bibke schreef:b-loc schreef:Wordt dit dan vb ook bij de T27 nr 2754
027-054-1
027-054-2?
Dat is wel maar een raar en verwarrend dat je een verschillend nr hebt voor hetzelfde treinstel.
Wordt dat niet 027-054-0?
inderdaad aangezien het voor een loc een ander systeem is, bij de motorstellen houden ze rekening met het aantal rijtuigen waaruit deze is opgebouwd en bij een loc is dit niet nodig.
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 26 aug 2010, 11:16
door ReisThijs
b-loc schreef:Dat is wel maar een raar en verwarrend dat je een verschillend nr hebt voor hetzelfde treinstel.
Raar is het niet, eigenlijk heel logisch om bij een trein die uit meerdere delen bestaat deze allemaal een eigen volgnummer te geven. De eerste zes cijfers zijn wel hetzelfde, dat is dan dus het treinstelnummer.
Veel minder verwarrend ook dan bijvoorbeeld het Duitse systeem waar bij gemotoriseerde rijtuigen in een andere serie zijn genummerd dan de niet-gemotoriseerde rijtuigen van hetzelfde treinstel.
Re: GEN-treinstellen
Geplaatst: 26 aug 2010, 12:17
door dentheo
ReisThijs schreef:b-loc schreef:]Raar is het niet, eigenlijk heel logisch om bij een trein die uit meerdere delen bestaat deze allemaal een eigen volgnummer te geven. De eerste zes cijfers zijn wel hetzelfde, dat is dan dus het treinstelnummer.
.
En na een paar brandjes of botsingen geraken die dan weer door elkaar, omdat men van twee halve goede één goede samenstelt.
Maar ja, ze moeten wel eens kiezen, Siemens moet schilderen...