Ik neem aan de het toeristisch aanbod volgend jaar ook sterk door elkaar zal geschut zal worden, of gaat toch een paar behouden zoals het verlengde traject bijvoorbeeld van de IC J nu. Ik weet dat die vraag wat vroeg is...
Veel maakt het voor mij persoonlijk niet meer uit de komst van IC23, maar ik wil niet spreken voor mij alleen.
Welk materieel wordt er eigenlijk gebruikt voor de IC Antwerpen-Oostende, buiten MS96 en M6 dan?
Afgelopen woensdag nam ik deze trein tussen 9 en 10u (vanuit Berchem) en was dit een andere samenstelling, een HLE 18 met rijtuigen (I11?).
En deze trein zat al (over)vol vanaf Berchem.
Vandaar ik liever vanuit Lier overstap in A-Centraal, dan hebben we nog een zitplaats in de trein.
Helaas heeft men op deze dagen met mooi weer geen extratreinen ingelegd naar de kust, dit zou handig zijn want de treinen naar Oostende zaten overvol!
Treinenman schreef:Welk materieel wordt er eigenlijk gebruikt voor de IC Antwerpen-Oostende, buiten MS96 en M6 dan?
Afgelopen woensdag nam ik deze trein tussen 9 en 10u (vanuit Berchem) en was dit een andere samenstelling, een HLE 18 met rijtuigen (I11?).
En deze trein zat al (over)vol vanaf Berchem.
Vandaar ik liever vanuit Lier overstap in A-Centraal, dan hebben we nog een zitplaats in de trein.
Helaas heeft men op deze dagen met mooi weer geen extratreinen ingelegd naar de kust, dit zou handig zijn want de treinen naar Oostende zaten overvol!
Dat zal beteren als het speciale tarief voor senioren afgeschaft wordt.
Treinenman schreef:Welk materieel wordt er eigenlijk gebruikt voor de IC Antwerpen-Oostende, buiten MS96 en M6 dan?
Afgelopen woensdag nam ik deze trein tussen 9 en 10u (vanuit Berchem) en was dit een andere samenstelling, een HLE 18 met rijtuigen (I11?).
Daar rijdt echt vanalles op, desiro's, DMT's, M6'en met type 27 of 18 en I11'en (soms eens een I6 ertussen) met type 18.
Treinenman schreef:
Helaas heeft men op deze dagen met mooi weer geen extratreinen ingelegd naar de kust, dit zou handig zijn want de treinen naar Oostende zaten overvol!
Dat zal beteren als het speciale tarief voor senioren afgeschaft wordt.
En ze allemaal met de auto naar de kust gaan. Nu we ze het gewoon gemaakt hebben.
Treinenman schreef:
Helaas heeft men op deze dagen met mooi weer geen extratreinen ingelegd naar de kust, dit zou handig zijn want de treinen naar Oostende zaten overvol!
Dat zal beteren als het speciale tarief voor senioren afgeschaft wordt.
En ze allemaal met de auto naar de kust gaan. Nu we ze het gewoon gemaakt hebben.
Dat zullen ze niet doen, ze zullen thuis blijven en hun trappist op het lokale terras drinken. (Of thuis...) Hoor me bezig - ik ben zelf 61.
wva schreef:Klein vraagje, ik las op de NMBS app dat de ICT Blankenberge - Luxemburg geen stops maakt tussen Brugge en Arlon. Klopt dit? Lijkt me zo vreemd.
Er zijn in ieder geval geen commerciële stops voorzien. Misschien houdt hij wel even halt om van bestuurder te wisselen.
Erg vreemd is dat niet, vermits de trein als enige doel heeft om Luxemburgers zo snel mogelijk van/naar Blankenberge te krijgen
Op het traject Brussel-Arlon is hij 25min sneller dan de IC, dus veel ruimte voor stops is er ook niet voorzien.
wva schreef:Klein vraagje, ik las op de NMBS app dat de ICT Blankenberge - Luxemburg geen stops maakt tussen Brugge en Arlon. Klopt dit? Lijkt me zo vreemd.
Er zijn in ieder geval geen commerciële stops voorzien. Misschien houdt hij wel even halt om van bestuurder te wisselen.
Erg vreemd is dat niet, vermits de trein als enige doel heeft om Luxemburgers zo snel mogelijk van/naar Blankenberge te krijgen
Op het traject Brussel-Arlon is hij 25min sneller dan de IC, dus veel ruimte voor stops is er ook niet voorzien.
Thx voor je antwoord, gaat die dan via de noord-zuid verbinding of gaat hij over Moeskroen, Mons zo naar Namen?