Pagina 11 van 29

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 09:09
door Duikbril AM86
Viola hier is de lijst die in La capital staat:

Fermeture complète (volledgie sluiting van de loketten) des guichets: En 2012 : Angleur, Antoing, Auvelais, Buggenhout, Comines, Couvin, Dilbeek, Écaussinnes, Ede, Erembodegem, Galmaarden, Godinne, Haaltert, Herne, Herseaux, Herstal, Herzele, Ingelmunster, Kalmthout, Kortemark, Kortenberg, Lierde, Mont-Saint-Guibert, Mortsel-Oude-God, Moustier, Neufchâteau, Piéton, Quaregnon, Schaerbeek, Theux, Uccle-Calevoet, Viane-Moerbeke, Wevelgem, Zaventem, Zedelgem. Entre 2013 et 2015 : Blaton, Merchtem, Merelbeke.

Fermeture des guichets l'après-midi (sluiting in de namiddag): En 2010 : Angleur, Beauraing, Binche, Bourg-Léopold, Châtelet, Comines, Couvin, De Pinte, Écaussinnes, Furnes, Genval, Haacht, Harelbeke, Wervik, Herzele, Jambes, Jemeppe-sur-Sambre, Kapellen, La Hulpe, Landegem, Lede, Liedekerke, Marbehan, Marchienne-au-Pont, Mechelen (Malines) Nekkerspoel, Pepinster, Peruwelz, Puurs, Quiévrain, Rhode-Saint-Genèse, Spa, Walcourt. En 2012 : Andenne, Essen, Heist-op-den-Berg, Lessines, Luttre, Ninove, Rixensart, Tamines, Tongres, Ypres. Entre 2013 et 2015 : Aalter, Deinze, Genk, La Louvière Centre, Mol, Torhout.

Fermeture des guichets le week-end (sluiting tijdens het weekend): En 2010: Bourg-Léopold, Comines, Coxyde, Écaussinnes, Jemeppe-sur-Sambre, Jette, Couvin, Neufchâteau, Peruwelz, Quiévrain, Walcourt. En 2012 : Binche, Châtelet, De Pinte, Genval, Jambes, Kapellen, La Hulpe, Landegem, Lessines, Luttre, Mechelen (Malines) Nekkerspoel, Ninove, Pepinster, Rixensart, Puurs. Entre 2013 et 2015 : Duffel, Liedekerke, Lommel, Marchienne-au-Pont

Détricotage du service aux guichets En 2010 : Aéroport-Bruxelles-National, Antwerpen(Anvers)-Berchem, Braine-l'Alleud, Bruges, Bruxelles-Schumann, Charleroi-Sud, Châtelet, Courtrai, De Pinte, Gand-Saint-Pierre, Gembloux, Haacht, Hasselt, Landegem, Lessines, Louvain, Luttre, Malines, Marbehan, Marchienne-au-Pont, Mechelen (Malines) Nekkerspoel, Mons, Namur, Ostende, Saint-Nicolas, Spa, Verviers-Central. En 2012 : Aalter, Aarlen, Aarschot, Aéroport-Bruxelles-National, Alost, Andenne, Anvers-Central, Ath, Bruges, Bruxelles-Central, Bruxelles-Midi, Bruxelles-Nord, Ciney, Courtrai, Deinze, Diest, Dinant, Enghien, Essen, Genk, Heist-op-den-Berg, Herentals, Huy, La Louvière Centre, Landen, La Panne, Leuze, Liège-Guillemins, Lierre, Lokeren, Louvain, Louvain-La-Neuve, Mol, Nivelles, Ostende, Ottignies, Roulers, Saint-Ghislain, Saint-Nicolas, Saint-Trond, Tamines, Termonde, Tielt, Tirlemont, Tongres, Torhout, Vilvorde, Waregem, Wavre, Wetteren, Ypres, Zottegem. Entre 2013 et 2016 : Anvers-Central, Bruges, Bruxelles-Midi, Bruxelles-Nord, Charleroi-Sud, Courtrai, Gand-Saint-Pierre, Liège-Guillemins, Louvain, Malines, Mons, Ostende, Verviers-Central

Wat betreft Herzele is het loket al gesloten in de namiddag sinds de zomer van 2008.
Herzele is wekelijks als gesloten op woensdag wegens personeelgebrek.
Wat met Burst ,Ternat, Scheldewindeke (was), Asse , Opwijk waar er een seinhuis is of was?

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 09:27
door dentheo
Hoeveel automaten zijn er dan wel niet besteld ???? Paar honderd ?

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 09:54
door K V B
Duikbril AM86 schreef:Wat een klantvriendelijk bedrijf is de NMBS toch aan het worden?

Denkoefening is bij de NMBS = doen
Het probleem is dat gelijk wat de NMBS doet, de vakbond altijd eerst a priori tegen is. Daarom moet het altijd zo voorzichtig gecommuniceerd worden.

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 09:57
door kika
Duikbril AM86 schreef:Détricotage du service aux guichets En 2010
Détricotage? Wat is dat?

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 10:04
door dentheo
Tricoter is breien ? Détricoter is breiwerk aftrekken...openingsuren verminderen ???

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 12:39
door AlexNL
747 automaten erbij en 40 loketten dicht... hopelijk zijn het dan een beetje fatsoenlijke automaten.

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 14:00
door thomaslj
K V B schreef:Wat ik overigens in het VK vaak gezien heb is een rij automaten, met dan een of twee personeelsleden er bij om die reizigers te helpen die met de automaten problemen hebben. Dat is pas persoonlijke service :-)
Goed idee vind ik. :D

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 14:10
door Steven
thomaslj schreef:
K V B schreef:Wat ik overigens in het VK vaak gezien heb is een rij automaten, met dan een of twee personeelsleden er bij om die reizigers te helpen die met de automaten problemen hebben. Dat is pas persoonlijke service :-)
Goed idee vind ik. :D
Passen ze in Aachen HbF ook toe. Je hebt er de gewone balies en de automaten waar dan twee mensen bij stonden (er staan daar zowat 8 of 10 automaten in een ruimte net voor het travel center.

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 14:56
door kika
Steven schreef:Passen ze in Aachen HbF ook toe. Je hebt er de gewone balies en de automaten waar dan twee mensen bij stonden (er staan daar zowat 8 of 10 automaten in een ruimte net voor het travel center.
Doen ze bij bijna alle grote 'travel centers,' minstens op de drukke momenten, ga maar naar Nürenberg, Bonn, Röstock,.... Bij de automaten in de trein (als ze niet kapot zijn, dat is nogal vaak het geval) of aan de kleinere stopplaatsen mag er wel zo'n grote knop 'ik snap het niet, verbind me door met telefoniste,' want ik zie toch verbazend veel mensen sukkelen.

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 15:56
door Hogersluys
AlexNL schreef: Op de luchthaven Zaventem moest ik zo'n 2,5 minuut wachten voordat ik geholpen kon worden.
Wat een ongelooflijke schande. Maak er een miljoenenclaim van. :lol:

Neem de proef op de som met contant geld en je zal zien dat automaten niet sneller zijn. Waar spreken we hier trouwens over? Over een paar seconden. Over de andere nadelen wordt hier door de voorstanders van de automaten gezwegen want ze weten dat er geen oplossing voor is. Ik heb ze al vernoemd: geen wachtzaal meer, geen toiletten, verpaupering of afbraak van het stationsgebouw, ...

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 16:00
door Hogersluys
Duikbril AM86 schreef:Viola hier is de lijst die in La capital staat:

Fermeture complète (volledgie sluiting van de loketten) des guichets: En 2012 : Angleur, Antoing, Auvelais, Buggenhout, Comines, Couvin, Dilbeek, Écaussinnes, Ede, Erembodegem, Galmaarden, Godinne, Haaltert, Herne, Herseaux, Herstal, Herzele, Ingelmunster, Kalmthout, Kortemark, Kortenberg, Lierde, Mont-Saint-Guibert, Mortsel-Oude-God, Moustier, Neufchâteau, Piéton, Quaregnon, Schaerbeek, Theux, Uccle-Calevoet, Viane-Moerbeke, Wevelgem, Zaventem, Zedelgem. Entre 2013 et 2015 : Blaton, Merchtem, Merelbeke.

Schaarbeek gaat dicht. Dat kan je toch nauwelijks serieus nemen. Hetzelfde wat betreft Mortsel-Oude-God, Merelbeke. Ook de anderen zijn groot genoeg om ten minste in de voormiddag ticketverkoop te organiseren. Ik hoop echt dat de NMBS hier bakzijl haalt, want het rigoureus sluiten van loketten zoals deze lijst aantoont is zuiver wanbeheer.

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 16:01
door Hogersluys
K V B schreef: Het probleem is dat gelijk wat de NMBS doet, de vakbond altijd eerst a priori tegen is. Daarom moet het altijd zo voorzichtig gecommuniceerd worden.
En terecht dat de vakbond tegen is. Eigenlijk zou iedereen hier tegen moeten zijn.

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 16:49
door AlexNL
Hogersluys schreef:
AlexNL schreef: Op de luchthaven Zaventem moest ik zo'n 2,5 minuut wachten voordat ik geholpen kon worden.
Wat een ongelooflijke schande. Maak er een miljoenenclaim van. :lol:
Zo kun je natuurlijk alles wel als onnodig bestempelen. Ik zeg niet dat ik het erg vind om even te moeten wachten, maar als ik op Schiphol in 20 seconden een kaartje kan kopen tijdens de spits, moet het in Zaventem 's avonds minstens net zo snel kunnen!
Neem de proef op de som met contant geld en je zal zien dat automaten niet sneller zijn. Waar spreken we hier trouwens over? Over een paar seconden. Over de andere nadelen wordt hier door de voorstanders van de automaten gezwegen want ze weten dat er geen oplossing voor is. Ik heb ze al vernoemd: geen wachtzaal meer, geen toiletten, verpaupering of afbraak van het stationsgebouw, ...
Waarom zou je contant geld willen gebruiken? Het brengt voor de meeste partijen alleen maar nadelen met zich mee, zowel voor mij als reiziger ("heb ik wel genoeg geld bij me?"), voor de vervoerder (de automaten moeten vandalismebestendig zijn, het geld moet opgehaald worden door erkende bedrijven wat ook weer onkosten met zich meebrengt) als voor de reiziger in de wachtrij ("wat duurt het allemaal lang").

Wachtzalen, toiletten en verpaupering hangen niet samen met het wel of niet aanwezig zijn van een loket, maar dat hangt af van hoe de eigenaar (in dit geval NMBS) met de panden omgaat. Zet er een koffie- of broodjeszaak in en kijk hoe het loopt. Wachtzaal open, toiletten beschikbaar, en je hebt inkomsten.

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 17:39
door Hogersluys
AlexNL schreef: Waarom zou je contant geld willen gebruiken?
De reiziger kan toch voor zichzelf uitmaken waarom hij contant wil betalen? Contant geld is echt de wereld nog niet uit hoor. Al mijn treinkaartjes en andere kleine uitgaven betaal ik contant. Ik heb niet de indruk dat ik daar een uitzondering in ben.

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Geplaatst: 08 okt 2010, 18:08
door kika
Hogersluys schreef:Over de andere nadelen wordt hier door de voorstanders van de automaten gezwegen want ze weten dat er geen oplossing voor is. Ik heb ze al vernoemd: geen wachtzaal meer, geen toiletten, verpaupering of afbraak van het stationsgebouw, ...
Er is al verschillende keren op gereageerd en de meesten hier onder ons willen wel degelijk graag een droge, aangename wachtzaal, toiletten e.d. Er zijn wel degelijk mogelijkheden: van café, broodjeszaken, krantenwinkels, tot kruideniers of kunstateliers. Stel gewoon een goed contract op tussen verhuurder en huurder, geef hun ook plichten (kaartjes verkopen, openingstijden, etc.) maak minstens 2-3x in de week alles schoon met een mobiele ploeg. Automaten kunnen een prima aanvulling zijn op loketten en maken het het werk van een tbg lichter wanneer ze ook op stopplaatsen komen. Ook hebben de meeste automatenliefhebbers al verteld dat ze betere automaten willen dan de huidige.