Pagina 11 van 18

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 01 feb 2013, 16:56
door TrainzDr3ver
Dietrich schreef:Het aantal spots blijft blijkbaar laag, of er is geen interesse meer in dit materieel.
Geen interesse meer, ik heb er vanmiddag nog heel wat gespot in Eppegem :lol: Wel geen gemoderniseerde :)

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 01 feb 2013, 20:33
door Matthias
916 en 917 hebben ooit is in het gezelschap van 3 niet-gemoderniseerde duikbrillen op zondagavond samen een P-trein Antwerpen-Heverlee verzekerd. Dit was op zijn zachtst gezegd redelijk uitzonderlijk, want normaal wordt deze trein altijd door 5 klassieke motorstellen gereden, meestal dan nog door niet-gemoderniseerde.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 01 jun 2013, 22:43
door overweg13
Ik zag gisteren de 917 met zijn aangepaste schildering, en die ziet er nu met die grijze band bepaald knap uit...

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 02 jun 2013, 16:34
door wbrm
Waarom deze aanpassing?

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 02 jun 2013, 16:59
door Bordensteker
Iemand een foto van?

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 02 jun 2013, 19:41
door overweg13
wbrm schreef:Waarom deze aanpassing?
Omdat de eerste versie echt nergens op leek, veronderstel ik....

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 03 jun 2013, 15:51
door Teach2
overweg13 schreef:
wbrm schreef:Waarom deze aanpassing?
Omdat de eerste versie echt nergens op leek, veronderstel ik....
Wat is er dan juist aangepast?

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 03 jun 2013, 17:43
door TrainzDr3ver
Ter hoogte van het nummer van het stel en de lichten is er een grijze horizontale band aangebracht.
Er staat een foto van de 916 staat in ODB van april 2013.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 03 jun 2013, 19:04
door Terminus
Gezien de reactie van Overweg 13 neem ik aan dat het toch iets meer is dan een grijze streep op de koppen?

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 03 jun 2013, 19:08
door Shrek
hopla

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 05 jun 2013, 20:16
door Klassiekje
Vandaag ook de 917 gezien en ik vond het maar een raar zicht

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 05 jun 2013, 22:17
door Terminus
Heb hem eveneens gezien (als P-trein Mechelen-Leuven) en inderdaad, het gaat enkel om een grijze band op de koppen. Maar het is zeker een verbetering (nu nog een grijze band rond de ramen....)

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 06 jun 2013, 15:35
door Merijn
Terminus schreef:Heb hem eveneens gezien (als P-trein Mechelen-Leuven) en inderdaad, het gaat enkel om een grijze band op de koppen. Maar het is zeker een verbetering (nu nog een grijze band rond de ramen....)
Het is eigenlijk wel een ander topic, maar dat zouden ze bij de Breaks ook beter doen...

Re: Gerenoveerde Sprinter

Geplaatst: 23 jun 2013, 16:57
door Shrek
Ik vind 'm wel veel mooier met de grijze band, daarvoor was het echt een lego-treintje.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 01 dec 2013, 13:11
door msts.be
msts.be schreef:Toevallig lees ik op Railwaygazette dat men in de UK de Class 317 wil voorzien van een nieuwe tractieinstallatie à la Electrostar/Gautrain. Die Engelse stelletjes zijn in 2 schijven gebouwd, in 1981-1982 en 1985-1987.

http://www.railwaygazette.com/news/sing ... -2012.html (naar onderen scrollen, onder het kopje 'UK')

Misschien wordt het ook eens tijd om dat op onze Sprinters te doen ? Vergeet niet dat een Sprinter eigenlijk een AM78 is met een polyesteren kast op, met alle gevolgen van dien. En aangezien die operatie in Engeland door Bombardier wordt uitgevoerd, komt dat goed uit: in Brugge heeft men wellicht de nodige plannen en kennis (want gebouwd door dezelfde fabriek, al was het toen nog BN) om zoiets tot een goed einde te brengen..
Zo had onze "gemoderniseerde" Sprinter er kunnen uitzien:
http://www.railwaygazette.com/news/trac ... -less.html
http://www.therailengineer.com/2013/11/ ... -half-new/

Waarbij hij dan ook een nieuwe tractie-uitrusting had gekregen en dus zuiniger zou geworden zijn. Zoals ik reeds stelde, had een prima werkje voor Brugge kunnen zijn om nog tot 2017 voort te kunnen.