Geplaatst: 15 okt 2007, 11:25
Bij de M6bx met 27 mag je ook de overeenstemming niet vergeten.
lol die overeenstemming gebeurd op de loc zelf he, daarvoor is geen extra knop nodig, die bevel gaat via de keerkrukStijn D.C. schreef:Bij de M6bx met 27 mag je ook de overeenstemming niet vergeten.
ik wilde maar duidelijk maken dat overeenstemming vragen geen speciliteit is voor de m6bx, aangezien je hiervoor geen afzonderlijke schakelaar nodig hebt. het ging hem op de bijzonderheden aan het stuurrijtuig zelf, daar heeft overeenstemming dus niks mee te maken met afzonderlijkheden.Stijn D.C. schreef:awel, in M4Adx/M5Bdx en M6Bx moet je die toch uitvoeren.
de compressor en ventilatie gaat automatisch.
of gaat gij telkens naar de loc dat gaan doen mss? dan gade niet vooruitgeraken zenne.
die kan je niet vergeten aangezien je hem anders niet in dienst zal krijgen, hierbovenop komt dat de meeste bestuurders die de M6Bx leren nooit met een 13 gereden hebben en dus zeker niet vergeten dat je overeenstemming moet hebben.Stijn D.C. schreef:ja, kan zijn maar de verwarring ontstaat bij m6bx dat het een 13 stuurspost is, en dat vele denken dat ze met 13 aan het rijden zijn en die overeenstemming vergeten, daar wou ik op aansturen.
Mux loopt over welk kabeltje ? Luidspreker of UIC ?Steven schreef:1 mux is opgesteld in de machinekamer, is puur elektronica.jumper schreef:Vraagjes,
1.De HLE 21/27 die uitgerust zijn met GF-koppeling, is de MUX dan geïntegreerd in de GF-koppeling?
jumper schreef:Was een m6 motorwagen geen praktischere (weliswaar duurdere) oplossing?
dan kon je die 21/27 vrij inzetten?
Weet er iemand waarom de NMBS voor deze optie heeft gekozen?
of heeft iemand een vermoeden waarom ze voor deze optie hebben gekozen? Puur uit financiële overwegingen?
Dat men geen DDM motorwagens bij gekocht heeft is vooral omdat men niet goed wist wat anders met al die overgebleven locomotieven aan te vangen. Anders had men er wel meer gekocht.Ze hebben "slechts" 2400 kW omdat ze niet meer nodig hebben. Ook de DDm stellen met locomotieven hebben slechts drie of vier rijtuigen.pietmol schreef:
die Hollandse MDDM, heeft wel een aantal beperkingen:
vermogen is slechts 2400 kW (tov 4700 kW voor HLE27), waardoor zij slechts 3 dubbeldekrijtuigen vlotjes kunnen trekken (duwen);
MDDM is oncomfortabel (lawaai),
De NS gaat er dan ook van uit dat je vanaf een bepaalde vraag beter meer treinen kan rijden dan langere treinen. De NMBS moet dat nog door krijgen...er kunnen maximaal 2 MDDM gekoppeld worden (geen MUX) , dus maximaal 6 rijtuigen + 2 motorwagens.
Omdat de MDDM geen onverdeeld succes is, heeft NS er dan ook van afgezien om na de eerste levering nog extra motorwagens bij te bestellen
al is gedacht dat het in belgie op vele plaatsen gewoon ontbreekt aan de juiste infra om de frequentie nog maar een beetje te kunnen opdrijven, laat staan dat er amper materieel is en nog veel minder personeel ter beschikking om deze aanpassing door te voeren.K V B schreef: De NS gaat er dan ook van uit dat je vanaf een bepaalde vraag beter meer treinen kan rijden dan langere treinen. De NMBS moet dat nog door krijgen...
[... )
De op de MDDM gebruikte motors zijn geen typische loc motors maar compacte motors zoals gebruikt op treinstellen.K V B schreef:Ze hebben "slechts" 2400 kW omdat ze niet meer nodig hebben. Ook de DDm stellen met locomotieven hebben slechts drie of vier rijtuigen.pietmol schreef:
die Hollandse MDDM, heeft wel een aantal beperkingen:
vermogen is slechts 2400 kW (tov 4700 kW voor HLE27), waardoor zij slechts 3 dubbeldekrijtuigen vlotjes kunnen trekken (duwen);
MDDM is oncomfortabel (lawaai),