Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 17 dec 2014, 10:52
Bij jou is het precies altijd "beheer van het verkeer" dat de boosdoener is260689 schreef:Helaas met 13min RT vertrokken uit Brussel-Noord door het beheer van het verkeer!

Bij jou is het precies altijd "beheer van het verkeer" dat de boosdoener is260689 schreef:Helaas met 13min RT vertrokken uit Brussel-Noord door het beheer van het verkeer!
Ik heb gisteren de 2309 & 2340 genomen, respectievelijk AM96 en M6. Er rijden dus 3 soorten op deze verbinding.Zorba schreef:Gisteren de eerste keer de IC Bru-Luchthaven - Oostende genomen. Was wel verrast dat deze met een break gereden worden, niet echt mijn favoriete rijtuig (zeker de heenrit aangezien het nog geen gemoderniseerd rijtuig was).
Als je er 15min over doet van Brussel-Zuid naar Brussel-Centraal ..... ook op railtime staat er Beheer van het verkeer.Jeroen schreef:Bij jou is het precies altijd "beheer van het verkeer" dat de boosdoener is260689 schreef:Helaas met 13min RT vertrokken uit Brussel-Noord door het beheer van het verkeer!
Zo opmerkelijk is dat niet hoor, op rijpaden zie je dat al lang staan.rdv schreef:Vandaag eerste ritten met de nieuwe drgl, en dat was niet echt een succes.
Vanmorgen E506 (MS96) ts Gent St Pieters en Brussel-Zuid. Lichte overbezetting in de zin dat er op alle balkons waar ik zicht op had een 5-tal mensen recht stond. Aankomst met +5 in FBMZ.
IK had eigenlijk een trein een half uur vroeger willen nemen en de IC91, maar deze stond blijkbaar vast op L60 (werd zo omgeroepen door EMMA, met vermelding van een onverstaanbaar lijnnummer, maar L60 was de enige lijn op de reisweg ts Oostende en FBMZ met problemen op dat moment).
2408 (M4, met vastgelopen rem) + 15 in Gembloux.
Terug met 2138 (M4 uit Luxemburg!), tijdig vertrokken in Gembloux +7 in Brussel Noord, 3216 vertrek + 13 in FBN, + 10 in Dendermonde.
Opmerkelijk: Infrabel is al bezig het net voor te bereiden op de splitsing van het land: 3877 is door het akkefietje in Asse gestopt in het "station" "grens Brussel-Vlaanderen L60".
Zeker dat dat geen I11 waren i.p.v. MR96?rdv schreef:Vandaag eerste ritten met de nieuwe drgl, en dat was niet echt een succes.
Vanmorgen E506 (MS96) ts Gent St Pieters en Brussel-Zuid. Lichte overbezetting in de zin dat er op alle balkons waar ik zicht op had een 5-tal mensen recht stond. Aankomst met +5 in FBMZ.
'K heb een soepje gemaakt van het overtikken van mijn nota's: idd I11 op de 506 en MS96 op de 2138nahoj schreef:Zeker dat dat geen I11 waren i.p.v. MR96?rdv schreef:Vandaag eerste ritten met de nieuwe drgl, en dat was niet echt een succes.
Vanmorgen E506 (MS96) ts Gent St Pieters en Brussel-Zuid. Lichte overbezetting in de zin dat er op alle balkons waar ik zicht op had een 5-tal mensen recht stond. Aankomst met +5 in FBMZ.
En is dat langs het spoor ook aangegeven waar die grens loopt (cfr. de borden in station Merelbeke die de gemeentegrenzen tussen Melle en Gent afbakenen)?Tom12 schreef:Zo opmerkelijk is dat niet hoor, op rijpaden zie je dat al lang staan.rdv schreef:Vandaag eerste ritten met de nieuwe drgl, en dat was niet echt een succes.
Vanmorgen E506 (MS96) ts Gent St Pieters en Brussel-Zuid. Lichte overbezetting in de zin dat er op alle balkons waar ik zicht op had een 5-tal mensen recht stond. Aankomst met +5 in FBMZ.
IK had eigenlijk een trein een half uur vroeger willen nemen en de IC91, maar deze stond blijkbaar vast op L60 (werd zo omgeroepen door EMMA, met vermelding van een onverstaanbaar lijnnummer, maar L60 was de enige lijn op de reisweg ts Oostende en FBMZ met problemen op dat moment).
2408 (M4, met vastgelopen rem) + 15 in Gembloux.
Terug met 2138 (M4 uit Luxemburg!), tijdig vertrokken in Gembloux +7 in Brussel Noord, 3216 vertrek + 13 in FBN, + 10 in Dendermonde.
Opmerkelijk: Infrabel is al bezig het net voor te bereiden op de splitsing van het land: 3877 is door het akkefietje in Asse gestopt in het "station" "grens Brussel-Vlaanderen L60".
Dat is weer ene om in te kaderen: "De reizigers moeten zich nog aanpassen aan de treinen"Shrek schreef: De reizigers moeten zich nog aanpassen aan de treinen (ik zat bijvoorbeeld op een IC Antwerpen-Charleroi waar in volle spits nog veel zitplaatsen vrij waren).
Een deel van de reizigers voor de IC Antw-Charleroi zal nu op de ex-IR's zitten, zeker het deel dat van Essen komt plus mensen die het verschil tussen de IC's (stopt wel/niet in Mortsel, Nekkerspoel, Vilvoorde) nog niet maken. Door alles IC te noemen is het er ook niet transparanter op geworden. Ik weet al welke treinen waar stoppen, maar ik heb even moeten studeren op de nieuwe dienstregeling om uit te vissen welke treinen nu overeenkomen met de oude IC's, snelle en trage IR's en L's.Shrek schreef:Dat is een normaal gegeven bij een nieuwe dienstregeling.
De reizigers moeten zich nog aanpassen aan de treinen (ik zat bijvoorbeeld op een IC Antwerpen-Charleroi waar in volle spits nog veel zitplaatsen vrij waren).
En de NMBS moet de samenstellingen ook nog wijzigen. Het is wel logischer dat men met het tweede wacht tot de eerste beweging ongeveer gedaan is.
Dat wil op zich niets zeggen. Het kan zijn dat alle seinen open staan maar dat er filevorming ontstaat omdat er in Centraal veel te veel volk door de smalle deuren van een I11 moet. Hoeveel treinen er op een dag vertraging maken omdat er ergens in een stopplaats onderweg "iets" gebeurt waardoor het maar niet opschiet... Pas op, ik zeg niet dat dat bij jouw moeder hier zo was of dat dat de "fout" van iemand is maar ik trek vaak rare ogen bij die klassieke vingerwijziging naar "beheer van het verkeer".260689 schreef:Als je er 15min over doet van Brussel-Zuid naar Brussel-Centraal ..... ook op railtime staat er Beheer van het verkeer.
Waarom zou het zo gek zijn dat reizigers zich aanpassen aan de treinen? Dat gebeurt constant bij mensen met glijdende uren hoor.Jeroen schreef: Dat is weer ene om in te kaderen: "De reizigers moeten zich nog aanpassen aan de treinen"![]()
Wat verwacht men nu eigenlijk? Ofwel weet je na dag 1 al hoe de vork aan de steel zit en pas je je aanbod aan. Ofwel kijk je de kat uit de boom maar loop je het reële risico dat mensen weer op andere treinen (of erger: in de auto) gaan springen omdat er niet wordt ingegrepen en ze het recht staan beu worden. En dan loop je weer achter de feiten aan.
Het gebrek aan capaciteit, de verschillende materieeltypes: dat was allemaal niet aangekondigd, hé. Hééft men eigenlijk wel voldoende materieel?