Pagina 101 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 12 apr 2014, 23:55
door Trein30
Dieselfreak schreef:Op de
site van Belrail staan de AM62, AM63 en AM65 nog steeds als "En service". Die site wordt al wel 10 jaar niet meer bijgewerkt.
Niet alleen de Bordeaux Klassiekjes zijn nog in dienst op Belrail, maar ook de HLE 15s, 16s, 20, 21, 22, 23, 25 & 26; HLD 52, 53, 54 & 75, van de HLE 28 rijden er maar drie rond, en van de HLE 18 zijn er zestig besteld die nog in dienst moeten komen. Kan je nagaan hoelang die site al niet meer is geupdated.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 13 apr 2014, 14:56
door b-loc
Trein30 schreef:Dieselfreak schreef:Op de
site van Belrail staan de AM62, AM63 en AM65 nog steeds als "En service". Die site wordt al wel 10 jaar niet meer bijgewerkt.
Niet alleen de Bordeaux Klassiekjes zijn nog in dienst op Belrail, maar ook de HLE 15s, 16s, 20, 21, 22, 23, 25 & 26; HLD 52, 53, 54 & 75, van de HLE 28 rijden er maar drie rond, en van de HLE 18 zijn er zestig besteld die nog in dienst moeten komen. Kan je nagaan hoelang die site al niet meer is geupdated.
De laatste update van de website was op 19 december 2004.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 apr 2014, 12:47
door Terminus
Vorige week was men op een vergadering weer bezig over het oefenterrein in Vorst. Als het dan toch niet zou gaan om de twee overgebleven rode stellen, heeft dan iemand (Nohaj?) een idee wat het "oefenmaterieel" is?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 apr 2014, 13:09
door Trein30
Gisteren was ik trouwens in het Centraal Station, en zeer tot mijn verrassing stond er in de inkomhal iets... klassiek. ^_^
https://imageshack.com/i/na6pcjj
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 15 apr 2014, 17:43
door Beesty
Terminus schreef:Vorige week was men op een vergadering weer bezig over het oefenterrein in Vorst. Als het dan toch niet zou gaan om de twee overgebleven rode stellen, heeft dan iemand (Nohaj?) een idee wat het "oefenmaterieel" is?
Deze afgedankte treinstellen waren aanvankelijk bedoeld om interventie's in te oefenen door SPC en de veiligheidsdiensten.
Maar dat plan hangt blijkbaar aan een zijden draadje (als dat nog niet doorgebroken is) ten gevolge meerdere redenen.
Blijft nu de vraag, hoe lang ze daar nog op het toneel zullen blijven.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 22 mei 2014, 22:23
door Dieselfreak
Vandaag heb ik in stel 734 gezeten, deze maakte bij momenten een ritmisch, kreunend, jankend geluid dat herinneringen opriep aan de roodjes.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 02 jul 2014, 18:39
door Stijn91
Hatelijke treinen als je van een Desiro naar een veel te warm klassiekje moet.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 02 jul 2014, 22:52
door Dieselfreak
Stijn91 schreef:Hatelijke treinen als je van een Desiro naar een veel te warm klassiekje moet.
Dat zeg je tot de airco van een Desiro eens zal uitvallen, wat ongetwijfeld zal gebeuren, de nieuwste treinen zijn door de overdaad aan elektronica erg gevoelig aan storingen. Overigens vind ik het wel leuk 's zomers te treinen open ramen. De heerlijke zomerwind in je gezicht, je hebt veel meer voeling met de omgeving van de trein, kunt gemakkelijker mooie foto's maken van het landschap,... Het is een beleving die geschiedenis zal worden. In Frankrijk en Duitsland zie ik al nergens meer treinen met ramen die open kunnen.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 02 jul 2014, 23:14
door Steven
Moet jij toch meer in Duitsland komen. Ze hebben daar nog oude ic rijtuigen rondrijden waar de ramen echt voldoende ver open gaan. Heb er vorige maand nog in Hamburg gezien.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 09 aug 2014, 15:16
door Dieselfreak
Ik zie tegenwoordig in de witte klassiekjes nooit meer lichtblauwe stoelbekleding in de eerste klasse, het is nu altijd de donkergrijze zoals in de M6. Zijn er geen meer met blauwe stof?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 10 aug 2014, 13:46
door Klassiekje
Wat bedoel je met lichtblauw/donkergrijs? Bij de eerste klasse van een gemoderniseerd klassiekje denk ik aan dit:

(al dan niet afgebleekt)
of dit:

Waarschijnlijk bedoel je met dit laatste het donkergrijze, het is wel iets blauwer dan de M6 dacht ik

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 10 aug 2014, 13:52
door Steven

Inderdaad de kleur is niet 100% identiek er zit een klein verschil op zoals je op deze foto van Davy kan zien die op railfaneurope.net staat.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 10 aug 2014, 14:22
door Dieselfreak
Ik bedoel dus zoals dit:

Ik zie dus tegenwoordig altijd deze stof in de eerste klasse, nooit meer die eerste. Zijn er nog met de blauwe bekleding?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 10 aug 2014, 14:52
door Klassiekje
Die zijn er nog ja, ik zou het wel eerder paars noemen
Ik veronderstel wel dat de blauwe/grijze bekleding de nieuwe versie is bij revisies, voor zolang die nog zullen uitgevoerd worden...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 10 aug 2014, 15:22
door Steven
De originele stof noem ik zelf niet echt perfect vuil/sleet bestendig. Dit omdat ze vrij snel een afgeleefde indruk gaf na een tweetal jaar dienst.